Hop til indhold

tips til sårpleje


nr 49
 Share

Recommended Posts

jeg ved ikke om Loui bare er uheldig men hun får rigtig tit snitsår på bagbenene og jeg aner ikke hvordan de opstår

 

det tager ca 8 dage med skærm før de er helede igen og det er altså lang tid at have hende med på arbejde - jeg tør ikke at lade hende være alene i 8-9 timer med det monstrum...

 

i stedet for skærm har jeg investeret i heldragt og eksperimenteret med bodystocking (hendes) og lange underbukser (mine) - hun er fuldstændig ulykkelig når hun får tøj på og jeg tror det er værre for hende end skærm

 

jeg bruger klorhexidin et par gange om dagen og denne sidste gang har jeg prøvet krokodillesalve (også på mig selv på vabel, betændelse i tånegl og sår på finger til test). jeg er lidt i tvivl om det er godt til sår hos kræet - jeg synes faktisk at det hjalp på alle mine dårligdomme, men det var mindre sår.

 

nogle gode forslag der virker bedre modtages med tak :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet en " badering"?

 

http://www.porcani.dk/buster-oppustelig-krave.html

 

Silke har en fra dengang hun blev steriliseret. Hun er da ikke ellevild med at have den på, men den er langt at foretrække frem for en traditionel skærm..

 

Og hvis den ikke bliver pustet for hårdt op, så kan den fungere som hovedpude, når hunden sover.

Man sætter den fast om halsen med hundens eget halsbånd... Så det gør ikke noget at man køber den lidt stor.. Og så bare ikke kommer alt for meget luft i.. Blød og lækker transportabel hovedpude... :mrgreen:

 

Men det optimale er selvfølgelig at finde ud af, hvor de snitsår kommer fra........ Det lyder som noget, der skal fjernes fra omgivelserne....

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet en " badering"?

 

http://www.porcani.dk/buster-oppustelig-krave.html

 

Silke har en fra dengang hun blev steriliseret. Hun er da ikke ellevild med at have den på, men den er langt at foretrække frem for en traditionel skærm..

 

Og hvis den ikke bliver pustet for hårdt op, så kan den fungere som hovedpude, når hunden sover.

Man sætter den fast om halsen med hundens eget halsbånd... Så det gør ikke noget at man køber den lidt stor.. Og så bare ikke kommer alt for meget luft i.. Blød og lækker transportabel hovedpude... :mrgreen:

 

Men det optimale er selvfølgelig at finde ud af, hvor de snitsår kommer fra........ Det lyder som noget, der skal fjernes fra omgivelserne....

 

tak - vil se om de har en i maxizoo eller petworld for vil gerne prøve den først for at se om hun alligevel kan slikke på benet med den

Link til indlæg
Del på andre sites

Så håber jeg hun kan lade det være og hun kan holde ud at have "skærmen" på :-D

 

Jeg fra valgte skærm og luftpude da jeg ikke ville give dem sådan noget på. Så nu vil jeg altid have Cothivet i huset og er super glad for at min dyrlæge anbefalede det.

 

har noget lignende fra kw der lugter grimt men det afholder hende desværre ikke fra at slikke i sår så der er ingen vej udenom skærm eller badering :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Har selv en hund der af og til får sår og desværre virker hverken cothivet eller antislik på ham.

 

Jeg har prøvet meget forskelligt, men det der var mest effektivt var sådan noget blålilla spray med methylviolet i der udtørrede såret.

 

Ellers er en krave jo rigtig effektiv men møgupraktisk ;-) i det lange løb :-).

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Har selv en hund der af og til får sår og desværre virker hverken cothivet eller antislik på ham.

 

Jeg har prøvet meget forskelligt, men det der var mest effektivt var sådan noget blålilla spray med methylviolet i der udtørrede såret.

 

Ellers er en krave jo rigtig effektiv men møgupraktisk ;-) i det lange løb :-).

 

V. H. Sille

 

Ja du har da godt nok bøvlet med det - hvad hed det der spray og hvor kan man købe det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Ja det har jeg bøvlet meget med. Det jeg brugte sidst havde jeg lånt af en bekendt og det virkede rigtig godt.

 

Det jeg lige har købt hedder Blue hors sårspray og koster 89 kr. Det er antiseptisk og udtørrende. Det er blåt fordi der er noget methylviolet i.

 

 

Håber du kan få glæde af det :-)

 

V. H. Sille

 

må jeg også lige kigge på så - lige nu ligger kræet med den yndigste mørkeblå badering om halsen og er noget mere tilfreds end med kraven (camouflagedragten møvede hun sig ud af i går aftes da hun var alene hjemme i 2 timer....)

 

jeg er selvfølgelig glad for at hun må komme med på arbejde men hun forstyrrer lidt...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

jeg ved ikke om jeg har en "prinsesse"-hund med lidt sarte trædepuder men nu har hun igen-igen fået et snitsår på en af dem.

 

det bløder ikke og jeg har sprøjtet med desinficerende kw spray.

 

hvordan kan man hærde trædepuderne - jeg tror hun har jokket på en muslingeskal, for det ser ikke ud til at være en sprække pga de er tørre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Snitsår kan man nok ikke gardere sig imod. Hvis vi mennesker drønede rundt som hunde på stranden, ville vi nok også få snitsår af og til.

 

Men hvis hun har sarte trædepuder, ville jeg gøre som Beaglepack og begynde at pleje dem nu. Smøre med fx Helosan 2 gange om dagen og dermed få opbygget en smidig overflade på poterne.

 

Går du mest på græs med hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Snitsår kan man nok ikke gardere sig imod. Hvis vi mennesker drønede rundt som hunde på stranden, ville vi nok også få snitsår af og til.

 

Men hvis hun har sarte trædepuder, ville jeg gøre som Beaglepack og begynde at pleje dem nu. Smøre med fx Helosan 2 gange om dagen og dermed få opbygget en smidig overflade på poterne.

 

Går du mest på græs med hende?

 

vi bor i et villakvarter tæt på skov og strand, så jeg synes hun mest går på fliser (risiko for glasskår, salt) og grusfortov (glasskår) afvekslende med skovbund (brombærkrat) og strand (blåmuslingeskaller)

 

problemet med at skulle smøre hende ofte på poterne er at hun så slikker på dem - jeg tror ikke at det er allergi - så hun skal være under opsyn efter "smøringen" og helst ligge stille i sin kurv fordi vi har rå trægulve ;-)

 

nå - men starter med kopattesalve når såret er lægt - det plejer heldigvis at gå relativt hurtigt på trædepuderne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Hiver den lige frem igen for nu er der kommet en revne mellem to af trædepuderne i "svømmehuden"

lidt dumt sted fordi det bliver ved med at være fugtigt når jeg har sprayet klorhexidin på - mener at have hørt om noget pulver der virker udtørrende men kan ikke huske navnet??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...