Hop til indhold

hvilken mængde foder


Bist83
 Share

Recommended Posts

Du skal fodre din hvalp nogenlunde udfra den vægt hun har når I får hende - derefter øger man mængden pr. uge. Spørg opdrætter hvor mængden starter. En tommelfinger regel siger 12 gram pr kilo hunden vejer - men det er meget individuelt fra hund til hund.

Du skal ikke regne ud fra den vægt hun får som voksen - det kan du ikke bruge til noget.

 

Jeg hæfter mig ved at der står noget med ud voksede hunde på tabellen - det er vel et hvalpe foder I har købt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige købt foder til vores hvalp.

Vi regner med hun kommer til at veje 25-30 kg som fuldvoksen.

 

Hvor meget foder ville i så give hende pr dag?

 

Du skal, som Kim skriver, fodre ud fra den forventede voksenvægt:-) Fordel foderet over 3 gange i starten. Husk at regulere mængden efterhånden som hvalpen vokser.

 

Jeg ville i øvrigt starte med at give 10-15% mindre end der står. Så er der også plads til godbidder og tyggeting:-)

 

Hvilket foder er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal fodre din hvalp nogenlunde udfra den vægt hun har når I får hende - derefter øger man mængden pr. uge. Spørg opdrætter hvor mængden starter. En tommelfinger regel siger 12 gram pr kilo hunden vejer - men det er meget individuelt fra hund til hund.

Du skal ikke regne ud fra den vægt hun får som voksen - det kan du ikke bruge til noget.

 

Jeg hæfter mig ved at der står noget med ud voksede hunde på tabellen - det er vel et hvalpe foder I har købt?

 

Et voksenfoder skriver næppe hundens alder i måneder:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode råd du allerede har fået - jeg har to labber og de tager ca et lille kilo på i ugen når de vokser mener jeg ;-) nu er det snart tre år siden jeg havde hvalp men husker det sådan.

 

Og ja husk at trække godbidder mv fra i fodermængden, og så kig på hvalpen, synes du hvalpen bliver for tyk så giv lidt mindre mad og omvendt... jeg ved godt det kan være svært at se på sådan en lille hvalp.

 

Foderposers vejledning er kun vejledende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...