Hop til indhold

Voldsom diarre, what do to?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Ronja startede med at have dårlig mave i går morges, hvor jeg egentlig troede at det bare var noget hun havde spist.

I løbet af natten har hun været ude et utal af gange for at suppeskide, så det er nok ikke bare madforgiftning :???:

 

Havde egentlig tænkt jeg ville faste hende, inden jeg begyndte på skånekost, men så kastede hun op af for meget mavesyre :cry:

 

Nu synes jeg lige hendes vanddiarre var blodig og er helt på bar bund! Har aldrig prøvet noget lignende før!

 

Har lige givet hende lidt A38, og skal til at sætte ris over, men er man ude i vagtdyrlæge eller hvad gør man lige? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har du zoolac hjemme?

 

Mine får kogt ris / pasta / kylling eller noget torskerogn meget små mængder men ofte.... og zoolac. Kogt havregryn med vand, det er også godt, igen små mængder.

 

Walther havde det for 1 måneds tid siden og der var også blod i.... det tog ham faktisk lidt under en uge at blive frisk efter denne omgang, plejer at hjælpe indenfor 2-3 dage men denne tur var lidt voldsom synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du zoolac hjemme?

 

Mine får kogt ris / pasta / kylling eller noget torskerogn meget små mængder men ofte.... og zoolac. Kogt havregryn med vand, det er også godt, igen små mængder.

 

Walther havde det for 1 måneds tid siden og der var også blod i.... det tog ham faktisk lidt under en uge at blive frisk efter denne omgang, plejer at hjælpe indenfor 2-3 dage men denne tur var lidt voldsom synes jeg.

 

Bugte det sidste zoolac i går morges :???:

 

Håber hun kan klare sig med ris, torskerogn, hytteost og A38. Bliver bare så bange når det var blodig!! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bugte det sidste zoolac i går morges :???:

 

Håber hun kan klare sig med ris, torskerogn, hytteost og A38. Bliver bare så bange når det var blodig!! :cry:

 

Det gjorde jeg også, så det forstår jeg godt - jeg ville dog runde dyrlægen i morgen eller i hvert fald lige ringe til dyrlægen, hvis der stadigvæk er blod i - hun har nok fået en tarmbetændelse?

Walther havde både blod i diarre og opkast så man bliver lidt forskrækket han kom til dyrlægen næste morgen fik en sprøjte og medicin - men selvfølgelig jeg ved ikke om det er det samme - det var bare lige Walthers forløb. Rigtig god bedring med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde jeg også, så det forstår jeg godt - jeg ville dog runde dyrlægen i morgen eller i hvert fald lige ringe til dyrlægen, hvis der stadigvæk er blod i - hun har nok fået en tarmbetændelse?

Walther havde både blod i diarre og opkast så man bliver lidt forskrækket han kom til dyrlægen næste morgen fik en sprøjte og medicin - men selvfølgelig jeg ved ikke om det er det samme - det var bare lige Walthers forløb. Rigtig god bedring med hende.

 

Tak :bighug:

 

Er bare glad for at høre Walther overlevede :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havregrød er godt til maver når de også har blod med ud. Du skal passe på den ikke er for tyk og hun må ikke spise noget sålænge der er opkast.

Du kan tilsætte grøden lidt salt/sukker.

Havre er rigtig godt til oprørte maver da det indeholde gode slim beskyttende ting.

 

Her bruger vi det når beaglerne har blodig diare - senere får de lidt hakket kylling eller kylling på dåse i.

 

Senere bruger jeg cous cous som bare skal overhældes med kogt vand - det er super godt til dårlige maver - og så bruger jeg kylling på dåse som jeg altid har i rigelige mængder i huset da beaglerne også får det ind i mellem selvom de ikke fejler noget.

 

Enig med Findus - lad være med at give mælkeprodukter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havregrød er godt til maver når de også har blod med ud. Du skal passe på den ikke er for tyk og hun må ikke spise noget sålænge der er opkast.

Du kan tilsætte grøden lidt salt/sukker.

Havre er rigtig godt til oprørte maver da det indeholde gode slim beskyttende ting.

 

Her bruger vi det når beaglerne har blodig diare - senere får de lidt hakket kylling eller kylling på dåse i.

 

Senere bruger jeg cous cous som bare skal overhældes med kogt vand - det er super godt til dårlige maver - og så bruger jeg kylling på dåse som jeg altid har i rigelige mængder i huset da beaglerne også får det ind i mellem selvom de ikke fejler noget.

 

Enig med Findus - lad være med at give mælkeprodukter.

 

Må prøve med havregrød også, det har jeg ikke hørt som skånekost før faktisk :-)

 

Hvor finder man kylling på dåse? Det lyder yderst praktisk! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan få zoolac på apoteker og i dyrehandler, fx Maxi Zoo, så afsted efter noget.

 

Jeg plejer at give havresuppe rørt med vådfoder den første dag, og tilsætter så kogt tis med kogte gulerødder de næste dage. Jeg har altid dåsekallun på lager, og ellers smutter jeg ud efter et vådfoder baseret på kylling. Real Nature har en variant med kylling, ris og grøntsager som er ok.

 

God bedring:-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Må prøve med havregrød også, det har jeg ikke hørt som skånekost før faktisk :-)

 

Hvor finder man kylling på dåse? Det lyder yderst praktisk! :-D

 

Jeg køber applaws dåse kylling gennem zooplus - det er sådan nogle små praktiske dåser med 150 gram i. og indholdet minder en hel del om tun på dåse - blot er det kylling.

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/applaws/508736

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber applaws dåse kylling gennem zooplus - det er sådan nogle små praktiske dåser med 150 gram i. og indholdet minder en hel del om tun på dåse - blot er det kylling.

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/applaws/508736

 

 

Se lige denne - den er som Applaws, bare temmelig meget billigere:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sikreste ved kraftig diarre er helt at faste hunden. Sørg for at hun drikker vand. Hvis hun ikke gider drikke, må du koge lidt kylling og si kyllingen fra. Og blande suppen i drikkevandet når den er blevet kold. Men maden er det bedst at springe over til dyrlægen har undersøgt hende.. Tarmen har bedst af ro. Og en voksen hund tager ikke skade af at faste et par dage.

Og så til dyrlæge i morgen.

Når hun er så dårlig som du skriver, så tror jeg ikke at det gør særlig stor forskel med hensyn til mavesyre, at hun faster.

Når hun kaster op, er det snarere kvalme på grund af maveinfektionen..

Beder hun om at få mad? Tigger hun? Er hun sulten? Eller vil hun helst være fri for mad?

 

Hvis du vil købe noget at have liggende til dårlig mave en anden gang, så køb Prokolin. Zoolac er også fint, men prokolin er lidt mere effektivt til at stoppe meget tynd mave.

 

Jeg bruger selv Paraghurt piller til Silke, hvis maven er i uorden. Men mange hundeejere har ikke lyst til at bruge "menneskemedicin" til deres hunde, selv om indholdet er det samme.

 

Fordelen ved paraghurt er, at det er piller, der kan holde sig ret ubegrænset. Så man kan have dem liggende i årevis. Og de er ikke så dyre som de forskellige pastaer.. Så man kan bedre give et par piller ved første tegn på måske-på-vej-til-blød-mave..

 

OG: hvis Ronja bliver sløv, ikke gider gå tur, bare vil sove, eller ligefrem mister bevidstheden, så er det akut til dyrlæge. Vi ved jo ikke, hvad der foregår inden i hende... Men sandsynligvis er det bare en kraftig maveinfektion..

 

Du er sikker på, at hun ikke har haft adgang til at spise/drikke noget, der er giftigt? Cigaretter, kølervæske, sprøjtemidler eller rottegift? Det er lidt usandsynligt, for hun er jo en voksen hund.. Men nogle giftige ting smager bare rigtig godt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sikreste ved kraftig diarre er helt at faste hunden. Sørg for at hun drikker vand. Hvis hun ikke gider drikke, må du koge lidt kylling og si kyllingen fra. Og blande suppen i drikkevandet når den er blevet kold. Men maden er det bedst at springe over til dyrlægen har undersøgt hende.. Tarmen har bedst af ro. Og en voksen hund tager ikke skade af at faste et par dage.

Og så til dyrlæge i morgen.

Når hun er så dårlig som du skriver, så tror jeg ikke at det gør særlig stor forskel med hensyn til mavesyre, at hun faster.

Når hun kaster op, er det snarere kvalme på grund af maveinfektionen..

Beder hun om at få mad? Tigger hun? Er hun sulten? Eller vil hun helst være fri for mad?

 

Hvis du vil købe noget at have liggende til dårlig mave en anden gang, så køb Prokolin. Zoolac er også fint, men prokolin er lidt mere effektivt til at stoppe meget tynd mave.

 

Jeg bruger selv Paraghurt piller til Silke, hvis maven er i uorden. Men mange hundeejere har ikke lyst til at bruge "menneskemedicin" til deres hunde, selv om indholdet er det samme.

 

Fordelen ved paraghurt er, at det er piller, der kan holde sig ret ubegrænset. Så man kan have dem liggende i årevis. Og de er ikke så dyre som de forskellige pastaer.. Så man kan bedre give et par piller ved første tegn på måske-på-vej-til-blød-mave..

 

OG: hvis Ronja bliver sløv, ikke gider gå tur, bare vil sove, eller ligefrem mister bevidstheden, så er det akut til dyrlæge. Vi ved jo ikke, hvad der foregår inden i hende... Men sandsynligvis er det bare en kraftig maveinfektion..

 

Du er sikker på, at hun ikke har haft adgang til at spise/drikke noget, der er giftigt? Cigaretter, kølervæske, sprøjtemidler eller rottegift? Det er lidt usandsynligt, for hun er jo en voksen hund.. Men nogle giftige ting smager bare rigtig godt..

 

For det første, en hund med diarré skal ikke til dyrlæge, med mindre der går 3-4 dage uden bedring, eller hvis den stopper med at drikke og dyer er fare for dehydrering.

 

For det andet skal man IKKE bruge Prokolin på en diarré som er behandlingskrævende ved dyrlægen. Hvis det vitterligt er en egentlig infektion, vil Prokolin sørge for at bakterierne bliver i maven, og forlænge sygdomsforløbet.

 

Og Paraghurt indeholder laktose, som hunde jo ikke kan tåle, med mindre de er vant til det. Lactocare er et alternativ - som er laktosefrit. I øvrigt indeholder Paraghurt forsvindende få mælkesyrebakterier ifht. Zoolac. Hundes maver har som bekendt en lidt anden pH værdi end vores, hvorfor menneskemedicin ofte ikke har effekt på hunde, da det bliver nedbrudt inden det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh hvilken ?

 

Beaglerne er desværre blevet feinsmeckere - så jeg tror jeg bliver voldsom upopulær hvis jeg skifter deres applaws ud :mrgreen: Hvad søren gør man ikke for sine hunde :lun:

 

Hov:stupid:

 

http://m.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_nassfutter/belcando/belcando_single_protein/387242

 

Kyllinge-versionen:mums: Den er som du beskriver Applaws - det ligner tun på dåse, bare med kylling. Hvis du en dag bestiller det og de ikke kan lide det, så køber jeg gerne resten:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sikreste ved kraftig diarre er helt at faste hunden. Sørg for at hun drikker vand. Hvis hun ikke gider drikke, må du koge lidt kylling og si kyllingen fra. Og blande suppen i drikkevandet når den er blevet kold. Men maden er det bedst at springe over til dyrlægen har undersøgt hende.. Tarmen har bedst af ro. Og en voksen hund tager ikke skade af at faste et par dage.

Og så til dyrlæge i morgen.

Når hun er så dårlig som du skriver, så tror jeg ikke at det gør særlig stor forskel med hensyn til mavesyre, at hun faster.

Når hun kaster op, er det snarere kvalme på grund af maveinfektionen..

Beder hun om at få mad? Tigger hun? Er hun sulten? Eller vil hun helst være fri for mad?

 

Hvis du vil købe noget at have liggende til dårlig mave en anden gang, så køb Prokolin. Zoolac er også fint, men prokolin er lidt mere effektivt til at stoppe meget tynd mave.

 

Jeg bruger selv Paraghurt piller til Silke, hvis maven er i uorden. Men mange hundeejere har ikke lyst til at bruge "menneskemedicin" til deres hunde, selv om indholdet er det samme.

 

Fordelen ved paraghurt er, at det er piller, der kan holde sig ret ubegrænset. Så man kan have dem liggende i årevis. Og de er ikke så dyre som de forskellige pastaer.. Så man kan bedre give et par piller ved første tegn på måske-på-vej-til-blød-mave..

 

OG: hvis Ronja bliver sløv, ikke gider gå tur, bare vil sove, eller ligefrem mister bevidstheden, så er det akut til dyrlæge. Vi ved jo ikke, hvad der foregår inden i hende... Men sandsynligvis er det bare en kraftig maveinfektion..

 

Du er sikker på, at hun ikke har haft adgang til at spise/drikke noget, der er giftigt? Cigaretter, kølervæske, sprøjtemidler eller rottegift? Det er lidt usandsynligt, for hun er jo en voksen hund.. Men nogle giftige ting smager bare rigtig godt..

 

Er ret sikker på det var pga mavesyre hun kastede op, det plejer hun at gøre hvis hun ikke får sin mad, og det var udelukkende mavesyre hun kastede op :-)

 

Jeg har ikke selv fået andet end lidt franskbrød i dag fordi jeg har været så obs på hende :lol: Hun var interesseret i torskerognen da jeg åbnede den :5up: og har været oppe på bordet og slikke min tallerken ren mens jeg hentede zoolac :lol:

 

Men hun er sløv og vil helst bare ligge i sengen, det er der heller ikke noget at sige til, det ville jeg også helst hvis det var mig :-)

 

Det eneste jeg kan komme i tanke om hun har været i nærheden af, er at hun har drukket af søen ovre i skoven :hmm: Ellers er der intet giftigt hun har rørt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov:stupid:

 

http://m.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_nassfutter/belcando/belcando_single_protein/387242

 

Kyllinge-versionen:mums: Den er som du beskriver Applaws - det ligner tun på dåse, bare med kylling. Hvis du en dag bestiller det og de ikke kan lide det, så køber jeg gerne resten:-)

 

Ok tak for tippet - det vil jeg have med mig til næste gang (har lige fået lageret fyldt op) Så kan jo prøve at købe lidt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Søer kan være giftige... Men det er som regel tidligere på året.. :-D

Det Er nok bare en maveinfektion så... Det er bare træls, hvis man tror at det er sådan en, og man glemmer at hunden har spist " noget der lignede små blå havregryn", eller har haft fat i et pilleglas... .

 

Men hvis det bliver ved, så må dyrlægen lige kikke på hende i morgen..

Det kan jo også være, at zoolacen klarer det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Søer kan være giftige... Men det er som regel tidligere på året.. :-D

Det Er nok bare en maveinfektion så... Det er bare træls, hvis man tror at det er sådan en, og man glemmer at hunden har spist " noget der lignede små blå havregryn", eller har haft fat i et pilleglas... .

 

Men hvis det bliver ved, så må dyrlægen lige kikke på hende i morgen..

Det kan jo også være, at zoolacen klarer det...

 

Er vanvittig obs på hvad hun finder og æder, det er dog indtil videre kun mad folk smider i buske og hække hun har fået fat i :evil:

 

Søen er der også ænder og fiskehejre ved, det kunne jeg læse mig til at der ikke er, hvis der er blåalger i :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vanvittig obs på hvad hun finder og æder, det er dog indtil videre kun mad folk smider i buske og hække hun har fået fat i :evil:

 

Søen er der også ænder og fiskehejre ved, det kunne jeg læse mig til at der ikke er, hvis der er blåalger i :vedikke:

 

Hvis hun havde spist gift eller fået alger, havde du ikke været i tvivl. Hun kan dog sagtens have fået en maveinfektion af søen, eller bare ud af det blå.

 

Hvis hun drikker fint og endda viser interesse for mad, er der ingen grund til at bruge tid og penge på en dyrlæge. Tænk hvis vi andre rendte lægen på døren hver gang vi havde lidt mavekneb, så kunne lægerne jo ikke lave andet.

 

Et par dage på skånekost og zoolac, og så burde hun være fit for fight igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun havde spist gift eller fået alger, havde du ikke været i tvivl. Hun kan dog sagtens have fået en maveinfektion af søen, eller bare ud af det blå.

 

Hvis hun drikker fint og endda viser interesse for mad, er der ingen grund til at bruge tid og penge på en dyrlæge. Tænk hvis vi andre rendte lægen på døren hver gang vi havde lidt mavekneb, så kunne lægerne jo ikke lave andet.

 

Et par dage på skånekost og zoolac, og så burde hun være fit for fight igen:-)

 

:bighug::bighug::bighug::bighug:

 

Så venter jeg lidt med at ringe til dyrlægen :-D

 

Så er næste problem hvad jeg lige gør med hende når jeg skal i skole de næste par dage :hmm: det ene sted jeg har forelæsning må hun nemlig ikke komme med :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug::bighug::bighug::bighug:

 

Så venter jeg lidt med at ringe til dyrlægen :-D

 

Så er næste problem hvad jeg lige gør med hende når jeg skal i skole de næste par dage :hmm: det ene sted jeg har forelæsning må hun nemlig ikke komme med :???:

 

Dyrlægerne er (heldigvis) blevet tilbageholdende med penicillin, så du vil nok blive sendt hjem med skånekost og zoolac.

 

Du må se hvordan natten går, og så må du jo blive hjemme, hvis der ikke kan komme nogen og passe hende:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægerne er (heldigvis) blevet tilbageholdende med penicillin, så du vil nok blive sendt hjem med skånekost og zoolac.

 

Du må se hvordan natten går, og så må du jo blive hjemme, hvis der ikke kan komme nogen og passe hende:ae:

 

Ja det må blive løsningen, min baby skal have det godt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...