Hop til indhold

Skedekatar?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Dorit har igennem nogle uger duftet virkelig godt, siger hanhundene i kvarteret. Hun er meget afvisende over for at de kommer til hendes bagdel!

 

Nu har jeg både igår og i dag lagt mærke til en lille dråbe lyst udflåd. Hun slikker sig mere end normalt.

 

Hun har ikke feber, spiser og drikker normalt og er generelt helt upåvirket.

 

Jeg er ret sikker på at hun har skedekatar. Men kan jeg have overset noget? Dufter tæver godt hvis der er begyndende livmoderbetændelse?

 

Overvejer at se om jeg kan få fremskyndet hendes operation, så de evt. kan tjekke for livmoderbetændelse, og hvis det kan udelukkes, så sterilisere og samtidig pode og finde årsagen til kataren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorit har igennem nogle uger duftet virkelig godt, siger hanhundene i kvarteret. Hun er meget afvisende over for at de kommer til hendes bagdel!

 

Nu har jeg både igår og i dag lagt mærke til en lille dråbe lyst udflåd. Hun slikker sig mere end normalt.

 

Hun har ikke feber, spiser og drikker normalt og er generelt helt upåvirket.

 

Jeg er ret sikker på at hun har skedekatar. Men kan jeg have overset noget? Dufter tæver godt hvis der er begyndende livmoderbetændelse?

 

Overvejer at se om jeg kan få fremskyndet hendes operation, så de evt. kan tjekke for livmoderbetændelse, og hvis det kan udelukkes, så sterilisere og samtidig pode og finde årsagen til kataren.

 

Jeg mener bestemt det siges at hanhunden godt kan reagere overfor livmoderbetændelse, som for løbetid.. Men er du sikker på at hun ikke ER i løbetid og bare ikke højløbsk endnu? Hvis ja, så ville jeg nok få hende tjekket..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorit har igennem nogle uger duftet virkelig godt, siger hanhundene i kvarteret. Hun er meget afvisende over for at de kommer til hendes bagdel!

 

Nu har jeg både igår og i dag lagt mærke til en lille dråbe lyst udflåd. Hun slikker sig mere end normalt.

 

Hun har ikke feber, spiser og drikker normalt og er generelt helt upåvirket.

 

Jeg er ret sikker på at hun har skedekatar. Men kan jeg have overset noget? Dufter tæver godt hvis der er begyndende livmoderbetændelse?

 

Overvejer at se om jeg kan få fremskyndet hendes operation, så de evt. kan tjekke for livmoderbetændelse, og hvis det kan udelukkes, så sterilisere og samtidig pode og finde årsagen til kataren.

Jeg har hørt om flere tilfælde hvor hanhundene netop viste interesse ala løbetid, og det viste sig at være livmoderbetændelse, ja.

 

Hvornår har Dorit sidst været i løbetid? Og er udflåden sådan lys/gul/gennemsigtig eller mere hvid? Det kan jo sikkert også være forskelligt - men da Ayo havde skedekatar var det sådan gulligt/gennemsigtigt, og da Zazu havde livmoderbetændelse var det ret tyk udflåd og mere hvidt i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes udflåd er sådan lys hvid-grumset (undskyld sammenligningen, men det ligner sæd:oops:).

 

Hun var sidst højløbsk i starten af juni, og der burde være et par måneder før hun går i løb igen.

 

Som sagt er hun ganske upåvirket, og spiser godt. Men det er jo lissom ingen sikkerhed for at det ikke er livmoderbetændelse. Jeg må nok ringe til Århus i morgen og høre hvor hurtigt de kan tage hende:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes udflåd er sådan lys hvid-grumset (undskyld sammenligningen, men det ligner sæd:oops:).

 

Hun var sidst højløbsk i starten af juni, og der burde være et par måneder før hun går i løb igen.

 

Som sagt er hun ganske upåvirket, og spiser godt. Men det er jo lissom ingen sikkerhed for at det ikke er livmoderbetændelse. Jeg må nok ringe til Århus i morgen og høre hvor hurtigt de kan tage hende:(

 

Ja okay, så ville jeg nok også lige få hende tjekket.. :x: for at det ikke er "noget"! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes udflåd er sådan lys hvid-grumset (undskyld sammenligningen, men det ligner sæd:oops:).

 

Hun var sidst højløbsk i starten af juni, og der burde være et par måneder før hun går i løb igen.

 

Som sagt er hun ganske upåvirket, og spiser godt. Men det er jo lissom ingen sikkerhed for at det ikke er livmoderbetændelse. Jeg må nok ringe til Århus i morgen og høre hvor hurtigt de kan tage hende:(

Det lyder meget ala Zazus udflåd - beskrivelsen af sæd passer ret godt :lol:

Jeg ville få hende tjekket! Det er forhåbentligt IKKE livmoderbetændelse, men hendes udflåd lyder mere ala Zazus end Ayos.

 

Og Zazu spiste, drak, legede, havde ikke feber mv., så nej det er desværre ingen garanti.

 

Det er altså ikke for at gøre dig bekymret - men efter Zazus forløb har jeg fået en gigantisk respekt for den lumske lorte sygdom, så jeg vil altid være fortaler for at få det tjekket en gang for meget end for lidt!

 

Alt krydset herfra for at det ikke er livmoderbetændelse :x::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder meget ala Zazus udflåd - beskrivelsen af sæd passer ret godt :lol:

Jeg ville få hende tjekket! Det er forhåbentligt IKKE livmoderbetændelse, men hendes udflåd lyder mere ala Zazus end Ayos.

 

Og Zazu spiste, drak, legede, havde ikke feber mv., så nej det er desværre ingen garanti.

 

Det er altså ikke for at gøre dig bekymret - men efter Zazus forløb har jeg fået en gigantisk respekt for den lumske lorte sygdom, så jeg vil altid være fortaler for at få det tjekket en gang for meget end for lidt!

 

Alt krydset herfra for at det ikke er livmoderbetændelse :x::bighug:

 

Det er netop din historie jeg har i baghovedet. Ved skedekatar er det åbenbart helt almindeligt at hanhundene er interesserede, så jeg håbede at den detalje kunne afgøre om det var det ene eller andet.

 

Jeg tror at jeg sender Århus en mail med hele historien og beder dem ringe mig op i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila fik en gang sådan noget hvidt udflåd et par måneder efter løb og hanhunde var meget interesseret. Men en dyrlæge sagde at det var ret normalt ved falsk graviditet. Så vi ventede en maneds tid til jeg havde ferie og der var bestilt sterilisation og fjernelse af knuder.Dyrlægen der operede sagde så godt nok at hendes livmoder så irriteret ud og det bare havde været et spørgsmål om tid før det havde givet livmoder betændelse. Mysla havde også noget lignende her i foråret og det gjorde at jeg ikke turde vente med sterilisation længereHun så dog helt fin ud og ingen tegn på irritation eller betændelse.Så det behøver ikke være akut, men hellere være på den sikre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, skylder vist en update.

 

Hendes udflåd forsvandt igen, men efter lidt snak med dyrlægen, er det blevet besluttet at hun bliver steriliseret her den 20. Han starter med en kikkert, og hvis han så kan se det mindste galt med livmoderen, fjerner han det hele. Jeg får naturligvis lov at være hos hende mens hun bliver puttet, og henter hende igen så snart hun vågner:hjerte: Praktisk nok skal jeg samme dag på sygehuset med mig selv, så satser på at jeg kan aflevere Dorit, smutte på sygehuset og så køre ud efter hende og tage hende hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...