Hop til indhold

hund stukket af pinsvin


Benjamin Rene Ebbesen
 Share

Recommended Posts

hej min fars hund har lejet med et pindsvin og det blev opdaget lige i det at ulykken sket hunden kastede den op i luften hvor den ramte ham lige på øret der kom et sår og hvor det endte med at der gik betændelse i såret. min far valgte at prikke hul på såret og fik alt betændelsen ud. og det er så nu jeg har brug for hjælp hvad er det man skal bruge til at gøre såret rent med?

 

med venlig hilsen: benjamin og hans far :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har vi prøvet nogle gange. Det værste tilfælde var da Charlie blev stukket i næsen. Hans næse bo hævede voldsomt op og han havde svært ved at trække vejret - så det var akut til dyrlægen - efterfølgende antibiotika i 10 dage. Senere har der været små ting som en pig der sad fast - her måtte der også antibiotika til - det var så Oscar.

 

Men der kan gå voldsomt betændelse i sådan noget og det kan brede sig - så afsted til dyrlægen og få en antibiotika kur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skete der mon med pindsvinet......? :cry:

 

Hvor længe siden er det at det er sket?

Når der allerede har været dannet en byld, så er det jo nok ikke liiiige sket...

 

Man kan ikke få al betændelsen ud bare ved at lave et hul og trykke noget ud. Der bliver ved med at komme ny betændelse.

Dyrlægen kan klippe huden op og rense med antibiotika og sy øret sammen igen. Hvis det stadig væsker inde i såret, så skal der måske dræn i, -en lille slange så betændelsen kan komme ud, så der ikke dannes en ny byld.

Og så skal der også antibiotika-piller til. Ellers går det ikke over.

 

Sådan en byld gør rigtig meget ondt... Så prøv på at overtale din far til at køre til dyrlæge inden det bliver slemt igen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...