Hop til indhold

hvalpe energi.


Cindoe
 Share

Recommended Posts

Min søde hvalp har en energi uden lige. Hvordan pokker får jeg hende til at lære at falde til ro.

Selvfølgelig kan jeg køre hende træt. Men hun er 12 uger og kan ikke komme med på lange ture. Og hun skal jo gerne lære (med tiden) indenfor leger vi stille.

 

Hun har ikke lært hundesprog endnu. Smaske lyde og hun kigger dumt på mig. Tihi.

Hun er glad for at hygge sig med et kødben. Så hun kan godt. Selvfølgelig er det bare hvalpe energi. Tænkte på om jeg kan hjælpe hende lidt på vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Indføre faste hviletider (f.eks på tidspunkter, hvor hun alligevel kommer til at være alene engang) og så ignorere hendes forsøg på at gå i gang med en aktivitet. Her skal hun selvfølgelig stoppes, hvis hun gør i gang med en vild leg. I kan evt. tage hende i snor og/eller sætte jer sammen med hende og kæle med hende.

 

Det er selvfølgelig vigtigt, at hun er tisset af og er blevet luftet inden - så er det også nemmere at være konsekvent omkring det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg "tvangs-puttede" Zeus da han var i den vilde hvalpetid, fik ham op i hans kurv, og lå mig selv ned ved siden af og aede ham faktisk i søvn, dengang havde han bare behov for en lur ellers blev han umulig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Super vi prøver de forskellige ting.

Hende her gearer fuldstændig over når hun er træt. ;)

 

Det gjorde Zeus også - og det gik så ud over den "gamle" lab, han bed ham sådan i poterne - men den gamle kunne/kan ikke sige fra, så jeg måtte hjælpe og så blev han altså puttet i seng den unge bandit, men det hjalp og lige nu ligger han og får sig en lang to timers "morfar", det er blevet en vane ;-) held og lykke med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Da bailey endelig overgav sig så skal jeg da lige love for hun gav sig. Hun tager så fint og stille fat i Emma. At det er hun da fuldstændig ligeglad med. Hun har da opdaget, der ikke sker noget som helst. Men for pokker en energi.

Hun kom i hvalpegården og vupti, hun falder til ro. Prøvede at putte hende i kurven og jeg lå ved siden af. En hånd i halsbånden og en lille mus at bide i. Det hyggeligt og roligt. Det holdt indtil bailey ville være med. Ha ha ha ha. Jeg er jo total overmandet. Luv it!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Terkel har viiiirkelig meget energi... Og han bli'r i den grad overtræt indimellem. Nogle gange skal jeg lige "døde det sidste" ved at gi' ham en opgave, jeg bruger f.eks. gerne de der hunde-puslespil. Så bli'r han luftet, og så puttet i sit sovebur. Der kommer indimellem et par protest-bjæf, men så sover han som en sten. Andre gange er han bare lige til at putte i buret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...