Hop til indhold

alene hjemme i indhegning


Bist83
 Share

Recommended Posts

Vi træner Laika i at være alene hjemme. Hun kan være alene hjemme i 1 time uden problemer. Det eneste problem er at hun løber ind i stuen og lægger sig der. Men der er for mange farlige ting der ind til at hun må være der.

 

Vi har sådan en hvalpeindhegning, og vores spørgsmål er så om hun vil kunne være der i, i de 3 timer hun skal være selv når vi starter på job igen?

Hun er vant til indhegningen da det er den vi har brugt som afspærring ind mod stuen.

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sover sandsynligvis det meste af tiden, så indhegning burde fungere fint. Min Terkel er også i indhegning når jeg er væk.

 

Én ting jeg ville være obs på er dog om hun kan komme til at sidde fast i den. Jeg har brugt kompostnet til to hvalpe/hunde uden problemer. Men så kom Terkel... Han præsterede flere gange at stille sig op ad det, og kom i klemme med poten i samlingerne. Han gik i panik og trak, og sad så endnu mere fast. Heldigvis var jeg lige ved siden af, og jeg har ikke brugt komposthegn til ham siden. Har set det samme ske for en anden også. Dit hegn er måske samlet på en bedre måde, og din hvalp mere fornuftig end vilde Terkel - men tjek alle muligheder for steder hun evt kunne komme i klemme etc. Nogle gange gør hvalpe ting man ikke kunne forestille sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den yngste er i entreen med babygitter for - så det er vel også en slags indhegning. Dette er både fordi hun ikke skal genere de store, ikke skal lege med alverdens legesager (når man er alene sover man!) og også fordi hun kan løbe op af trappen til soveværelset, men kan ikke finde ud af at komme ned igen :roll: så det vil jeg ikke have, at hun har mulighed for, når jeg ikke er der til at "redde" hende.

 

Der er hun en hel arbejdsdag hver dag. Så jeg ville ikke have kvaler med det, nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er købt som hvalpegård, så mon ikke der er tænkt på at de ikke kan sidde fast?

Jo, det burde der være tænkt på, så! :5up: Kunne ikke helt se det på billedet.

 

Ellers siger jeg lidt som Amocca - en entré/gang/lille værelse som er "hvalpesikret", hvor der kan sættes et babygitter op, ville også være fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min border collie var i hvalpegård en hel arbejdsdag, når hundene var alene, indtil hun var 10-11 måneder. Ingen problemer i det, selvom jeg da synes, at der er rart for hende, at hun har mere plads nu (nu er hun i stuen bag babygitter).

 

Jeg har ladet mig fortælle, at ikke alle hvalpegårde er lige hensigtsmæssige i forhold til at sikre, at hvalpen ikke kan sidde fast eller prøve at klatre ud af dem. Min hvalpegård skulle være en af dem, hvor der er taget hensyn til det, og den havde meget smallere mellemrum mellem tremmerne end din... men jeg ved ikke, om det har noget at sige, nu nævner jeg det bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...