Hop til indhold

En trist update på Caisar...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Jamen... :( det er jeg godt nok ked af at høre :ae: Det er jo ikke engang to måneder siden at i mistede kimba :( Jeg ved slet ikke hvordan i kan klare det - men tænker på jer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst BongoJungle

Hvor jeg virkelig, virkelig føler med dig :ae:

 

Håber du kan finde trøst hos de nærmeste, både nu, efter, og på selve dagen.

 

Jeg ved at jeg ville gå i stykker, hvis jeg skulle miste Labell så kort tid efter Diesel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er bare SÅ hårdt. Jeg har også prøvet at gå den tunge gang til dyrehospitalet for sidste gang med en hund, jeg elskede inderligt. Det er ikke til at beskrive. - Jeg føler med dig :ae:. Gør det, der er bedst for hunden. 1000 tanker til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

hvor uheldig kan man da lige være med sine hunde det er da utrolig jeg har aldrig hørt noget lignende og bliver rigtig ked af det inden i selv om jeg ikke kender jer men gud hvor jeg føler med jer det er sku uretfærdigt at det går ud over de samme hele tiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Åh nej :megaked: Det er da bare FOR ubærligt! Ham der Leif burde i det mindste give mennesker tid til at komme på benene igen inden han slår til næste gang :evil: Øv, øv, øv - ved slet ikke hvad jeg skal sige, så du må nøjes med masser af :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, nejnej! :megaked:

 

Så er det derfor du ikke have godt til foredraget :ae:

 

Har slet ikke været herinde idag, så havde jo slet ikke set tråden...! :megaked:

 

Det er sq da alt alt alt for uretfærdigt det der, øv, hvor er du bare uheldig :ae: :ae:

 

Du har virkelig min medfølelse :ae:

 

 

Men nyd nu den sidste tid sammen med Caiser :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det synd for dig :megaked::megaked:

 

Må jeg spørge om det er en udsat race eller om du bare er møg uheldig???

 

Tja... det spørger jeg også mig selv om... men jeg vil betegne det som mest uheldigt, da det ikke udelukkende er arvelige lidelser som hundene har. For jeg har åbenbart været rigtig uheldig...

 

Min første egen hund, Tascha blev aflivet som 5-årig. Hun havde spondylose, som også er en ofte forekommende sygdom hos racen. Samtidig havde hun Progeria, en aldersomssygdom, som er ret sjælden hos hunde - og det gjorde bestemt ikke hendes chancer bedre!

 

Hally blev Tascha´s efterfølger. Hun blev aflivet som 6-årig, pga. kræft. Hun fik først fjernet en hel del svulster i mælkekirtlerne, derefter steriliseret og fik fjernet mælkekirtler. Desværre var hun så angrebet, så kræften bredte sig til lungerne, og der var intet at gøre. Kræft er ikke en arvelig eller typisk lidelse hos racen.

 

Kimba fik jeg i Feb. i år, og skulle have afløst Caisar.

Men Kimba havde svær HD, hvilket ofte forekommer hos schæfere - hun måtte herfra som kun 9½ mdr. gammel. (hun blev aflivet for 2 mdr. siden i dag.)

 

Caisar er nu 2½ år, og skal aflives sidst på ugen. Hans problem med hjerteklapperne er en arvelig sygdom han har - men han er den eneste i kuldet med sygdommen (så vidt jeg ved i hvert fald). At hans hjerte er for stort, kan være grundet at han blev opereret for brok som 7 ugers, og en vene måske er kommet i klemme. Det er ikke til at sige. Men det er heller ikke en typisk lidelse hos racen.

 

 

Og de to terriere jeg har haft igennem årerne, har været de sejeste hunde ever. Pjevse som vi havde da jeg boede hjemme. Blev 17 år, og måtte til sidst aflives pga. alderdom. Men han blev både kørt over, kom voldsomt op at slås med nogle store hanhunde - men han havde åbenbart ni liv.

 

Ling som vi har nu bliver 5 år, han er blind på det ene øje efter et møde med en anden hund, kom til os som en forsømt og mishandlet hund, 1½ år gammel men han bliver ikke slået ud af noget.

 

 

Alligevel så holder jeg fast i MIN race... jeg har da overvejet at skifte og prøve en anden race, men jeg kan ikke undvære schæferen... det er hunden for mig. Og efter alle mine uheldige oplevelser med mine hunde igennem tiderne, bliver jeg kun bekræftet i, at jeg vil starte kennel op. Og gøre mit for at styrke racen, og avle så sunde og stærke hunde som muligt, og få noget af det sygdom udryddet - ja det er nok ønsketænkning, og man kan nok ikke få alle arvelige lidelser udryddet, men man kan da være med til, at forsøge at fremme racen, og prøve at gøre en forskel.

 

Men lige nu synes jeg ikke, at det er det sjoveste at have hund - og jeg tror måske også det er meget godt, at der går 4 mdr. før der er hvalp i huset igen... Så jeg/vi lige kan få rejst os ordenligt op, efter at være væltet sådan omkuld 2 gange i træk - det er f*ndme hårdt :megaked::cry::megaked:

 

Det blev vist lidt langt... sorry :oops::cry:

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg synes ikke livet bringer dig mange glæder for tiden. :cry:

 

Jeg er så frygtelig ked af at høre, om alle de grimme oplevelser du må igennem for tiden.

 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive, men jeg håber det bedste for dig, og ber til at der snart sker noget godt.

 

De bedste tanker herfra :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :megaked::ae: :megaked: :megaked: :megaked:

 

Havde sådan håbet, at de vandrivende kunne gøre noget for ham :megaked: :megaked: :megaked:

 

LIFE SUCKS :!: :!:

 

Han tisser fint nu, men hver gang han har spist eller dukket svulmer maven op igen - og han får den ikke tømt helt for væske. Og når han tisser letter han benet, men står så længe, at han er nødsaget til at sætte benet ned, og tisse videre :cry:

 

Og i nat, lavede han grimme lyde af Ling da Ling kom ind i rummet hvor Caisar lå. Og det har han aldrig gjort før, så der er nok noget beskyttelse overfor sig selv igang... Men der har ikke været noget siden, men det er sq synd t han skal reagere sådan overfor Ling - synd for dem begge to. De er så glade for hinanden, og der har aldrig været gnidninger... så det er ingen af dem tjent med...

 

Og der er kun en vej, selvom det er mega hårdt :megaked: :megaked: :megaked:

 

Men han er stadig glad når han er ude, og samler grankogler på livet løs... Han ved slet ikke at han snart skal væk, og han skal afsted mens han stadig er nogenlunde ok...

 

Men er glad for, at jeg har nydt min tid med ham, og fået så mange gode stunder og minder med ham :lun:

 

Men er også spændt på at se, hvordan Ling tager det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...