Hop til indhold

Hvad laver i med jeres hunde når det regner og blæser ?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Vejrudsigten siger regn, blæst, ja nogle steder storm 97.gif

 

Hvad laver i med hunden når vejret arter sig sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

uhha.. Så går vi en god søgetur i haven bag vores lejligheder - der er der nogenlunde læ, og der kan man hurtigt få snuset sig helt træt..

Og så har vi nogle nød-Kong'er liggende klar, samt nogle guffere og så laver vi sofa-tricks.. Næse-target på fingre og sådan..

 

Faktisk tror jeg at mine hundes aktivitetsniveau daler når det er trist vej - imorges da det regnede og jeg forsøgte at lokke med gåtur kravlede de ned under min dyne som stadig var varm.. Og så kunne jeg da selv gå..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg tager også Nina Ottosens spillene i brug, deres bold tiil godbidder, gemmer ting, laver øvelser og laver søg ude :)

 

De bliver også mere afdæmpede, men de virker også som om de har visse forventninger til at jeg skal ændre på vejret, de synes ikke vi skal finde os i det!!!

 

Susi specielt, kan godt sige, SÅ gør dog noget!! :D

 

Svært at forklare en hund at så indflydelsesrig er man trods alt ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig beklædning. Det er alfa-omega, at have det rette udendørs tøj når man har hund, hvis du spørger mig:-). Så vi går nogen lange ture alligevel. Herhjemme er vi faktisk ikke så påvirket af vejret, laver lidt det samme som altid.

 

Men selvfølgelig opholder vi os ikke i haven, 24 timer i døgnet når det er snestorm :)... men snestorm eller ej, ja så går vi en 3 timer hver dag. Ellers laver vi aktiveringslege inde istedet for ude og sådan.

 

Anton ELSKER at hoppe i vandpytter, og jeg glæder mig til at se ham i sneen. Min gamle gravhund elskede at hoppe i kæmpe sne-dynger, så han blev helt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi laver da det samme, uanset vejret...

Om sommeren hvis det er MEGET varmt, så skærer vi ned på turene. Og hvis vandet i søerne er til det, så får Silke lov til at svømme.

Men regn og blæst er da bare dejligt.

 

Hvis der ligefrem kommer orkan, så holder vi os ude på markerne så vi ikke får et træ i hovedet. Men så snart stormen løjer af, så skal vi da over i skoven og se, hvor meget der er væltet.

 

Lige nu er der ret så pløret i skoven. Stierne er de rene mudderrender. Silke er ligeglad, men jeg forsøger at komme udenom for ikke at ryge på halen i pladderet.. :lol:

Men ork, det bliver da endnu værre, når der kommer sne og sjap.

Haven? -Den bruger vi kun om sommeren..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ligger på sofaen og hygger :wink:

 

Det er også sådan noget vi kan finde på :D

 

Nåja - og så tar vi noget ordentligt tøj på - både hund og ejer - og så går vi tur - men ikke lange ture - hverken hund eller ejer gider være ude, når det blæser en halv pelikan ... jeg tænker også, at når det stormer på den måde, hvor jeg skal lægge lidt vægt bag mine skridt - så må det da være helt vildt hårdt for en lille 5-6 kilos hund at gå ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er faktisk lige kommet hjem fra en 3 timer lang tur på fælleden.

Lua havde sin striktrøje på og vi andre var også pakket ind fra top til tå :)

lua-1.jpg

På fælleden er der pænt meget læ så det er ofte et sted vi tager hen når det blæser :) Lua elsker det. Man kan nemlig jage mus, og fugle.. Hun elsker at løbe inde i kratet. Især hvis man kaster hendes bold derind. Så styrter hun rundt og søger...

 

Men ellers får hun "søg" i et tæppe og viskestykker med guffer. Vi leger også med dogsmart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her var det i går blæsten var slem, ikke i dag.

Så vi tog i skoven, 1 km herfra, for der var dejligt læ.

Men vi mødte først Sheltien, Toffis ex-legekammerat, nu gåturskammerat. Og den skulle til stranden (ved siden af skoven) -Så vi smuttede lige med 10 minutter, og blev nødt til at gå i medvind, ellers kunne Toffen næsten ikke komme frem! Hun blev derimod skubbet frem i medvinden f035.gif

 

Pludselige vindpust kan godt forskrække hende lidt, men jævnt blæsevejr er hun efterhånden ved at vænne sig til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Vi går også de sædvanlige ture, men alle turerne i haven dem gider de ikke når det stormer og regner, så er det vi finder på noget andet :)

 

Vi har været ude i en time nu, en halv time i tørvejr, en halv time i regn :D

 

Det passede så fint med at vi var nået op på toppen af bjerget, de var igang med at fange mus og klatre rundt på nogle træstammer og jeg var dmapet af igen (hedt :oops: ), så jeg kunne igen holde ud at have regnjakken på da det startede, men regn har ikke den ringeste indflydelse på lysten til at fange mus :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig beklædning. Det er alfa-omega, at have det rette udendørs tøj når man har hund, hvis du spørger mig:-). Så vi går nogen lange ture alligevel. Herhjemme er vi faktisk ikke så påvirket af vejret, laver lidt det samme som altid.

 

Men selvfølgelig opholder vi os ikke i haven, 24 timer i døgnet når det er snestorm :)... men snestorm eller ej, ja så går vi en 3 timer hver dag. Ellers laver vi aktiveringslege inde istedet for ude og sådan.

 

Anton ELSKER at hoppe i vandpytter, og jeg glæder mig til at se ham i sneen. Min gamle gravhund elskede at hoppe i kæmpe sne-dynger, så han blev helt væk.

 

Speedy er en gammel hund på 17 år. Hun er ikke glad for regn og blæst på en gang. Det er heller ikke smart hun bliver kold og våd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi laver det vi plejer :)

 

Jeg elsker faktisk en god blæsevejrstur på stranden, sådan én hvor man kan læne sig ud mod blæsten uden at vælte :lol:

 

Idag har vi været der hvor vi boede før en tur. Så sheila er rigtig træt, når hun sådan har været med hele dagen:)

 

Og igår cyklede vi 7-8 km om aftenen, hvor hun løb løs næsten hele tiden, så hun er godt brugt:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna & jeg har lige været ude og hoppe i vandpytter,og grave i musse/muldvarpe huller(meget beskidt hund*griner*)Men det var en go time i blæst&regn!:wink: og hun nød det meget!Så godt med tøj på,og ud i det fri :wink:

Hilsen Nalle

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal den-eder-lyneme være dårligt vejr før vi ikke går de 2-3 timer om dagen, som er normalen hèr hos os. De få gange hvor unødig færdsel har været anbefalet, har jeg bare ventet på at vinden har lagt sig og det har været sikkert at gå ud. Ellers har jeg gået på forskud, inden vinden har fået rigtigt fat.

 

Hvis jeg er syg laver jeg en del problemløsningsopgaver og får min mor eller vores hundevenner til at lufte Thailo. Jeg synes selv at jeg er lidt heldig at kende en masse mennesker der kan træde til, hvis det skulle være nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pelle er hamrende ligeglad med at det øser ned og stormer.

 

Jeg kan godt lide regn, men undgår den så vidt muligt. Det er nemlig smadder irriterende med brillerne, som jeg hurtigt ikke kan se ud ad, når det regner, især hvis det blæser samtidig.

 

Pelle er begyndt at kræve mere aktivitet, og det tager jeg som et tegn på, at han synes, han har det godt. Dejligt.

Jeg gemmer hans "pelsdyr" indenfor, så kan vi bruge lidt tid på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, nu skal jeg da lige love for at blæsten er kommet til Sjælland! Godt min bil-mand er hjemme og kan køre os en tur til skovens læ, for det vil være livsfarligt for Toffi hvis jeg forsøgte mig på cykel med hende i cykelkurven! n065.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

-Og så skulle jeg hilse fra Toffi og sige at det altså er en blandet fornøjelse at rende rundt i skoven, når der er blæst en million grankogler ned som er større end hendes poter!

Da vi så fandt en stor græsplæne på en campingplads i stedet for, blev der til gengæld spurtet! Blæst eller ej!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så skulle jeg hilse fra Toffi og sige at det altså er en blandet fornøjelse at rende rundt i skoven, når der er blæst en million grankogler ned som er større end hendes poter!

Da vi så fandt en stor græsplæne på en campingplads i stedet for, blev der til gengæld spurtet! Blæst eller ej!

 

Det kan vi godt tilskrive os her! Nu er Bitten "så stor" at hun nogenlunde affinder sig med blæst (men ikke regn, nooo thank you)..

Dolph derimod.. Han har stadigt at lære, når det blæser skal man ikke sætte sig ned og pølle med snuden mod vinden...

Det koster mange ture på numsen :D:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så skulle jeg hilse fra Toffi og sige at det altså er en blandet fornøjelse at rende rundt i skoven' date=' når der er blæst en million grankogler ned som er større end hendes poter!

Da vi så fandt en stor græsplæne på en campingplads i stedet for, blev der til gengæld spurtet! Blæst eller ej![/quote']

 

Det kan vi godt tilskrive os her! Nu er Bitten "så stor" at hun nogenlunde affinder sig med blæst (men ikke regn, nooo thank you)..

Dolph derimod.. Han har stadigt at lære, når det blæser skal man ikke sætte sig ned og pølle med snuden mod vinden...

Det koster mange ture på numsen :D:D

d050.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

-Og så skulle jeg hilse fra Toffi og sige at det altså er en blandet fornøjelse at rende rundt i skoven, når der er blæst en million grankogler ned som er større end hendes poter!

Da vi så fandt en stor græsplæne på en campingplads i stedet for, blev der til gengæld spurtet! Blæst eller ej!

 

Grankogler! Det havde lige været stedet for Groa, hun elsker Grankogler. k025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Groa:

leger dutteleg, altså får hende til at dutte. Vi leger med hendes Ninna Ottoson legetøj og vi leger gemmeleg med hendes ynglingslegetøj.

Med dem begge to: gemmer godbider rundt omkring i stuen som de skal finde.

 

Dutteleg?

Kunne man få en lille beskrivelse. Lyder ret sjovt. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Vores dag ser ikke så meget anderledes ud, bare fordi vejret ikke er så godt. Det er bare et spørgsmål om at klæde sig derefter :wink:

 

Buddy elsker når det er blæsevejr, for så virvler alle bladene rundt, og så kan man rigtig jage. Når det regner, så er der som regel også en masse vandpytter, man kan hoppe rundt og pjaske i 79.gif

 

Når jeg selv har en off dag, og ikke rigtig er in the mood for noget som helst, så får han nogle plaskopper med frossen kartoffelmos i, det kan han få meget tid til at gå med. Eller også får han et viskestykke der er slået knude på, og med godbider inden i.

Søg indedøre er heller ikke af vejen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...