Hop til indhold

Hund spiser ikke


Annerp
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Vi passer mine svigeerforældres hund, en lille chorkie (4-5 år) Jeg ved ikke så meget om hunde, så vil lige høre her.

 

min svigermor giver den altid råt hakket oksekød, fordi "den ikke kan lide sit hundemad", som hun siger. Både min kæreste og jeg synes det er ret ulækkert at den alene spiser råt fars, og vil egentlig gerne at den lærer at spise sit hundemad. Desuden har vi ikke noget fars.

 

Hunden kom hjem til os i går, Lørdag, ved 16 tiden. Den har vand og hundemad (piller/tørfoder) og jeg har prøvet med rugbrød med leverpostej. Den spiser ikke noget af det, og har ikke rørt det. selv ikke da jeg smurte en ny mad gad den.

 

Den vil gerne spise vores mad (det får den ikke, kun smagt lidt), og jeg har bagt nogle hundekiks den en gang i mellem gider spise.. Hvis ikke der lige er noget mere spændende som en bamse eller andet.

 

Den tisser fint. Og pøllede en gang i går aftes og i formiddags.

 

Jeg tænker jo at hvis den er sulten nok, så skal den nok spise det der er. Eller er det helt dyremishandling? Jeg vil jo ikke have at den sulter.

 

 

ps. Apropos hundekiks - må hunde gerne få lidt stærk mad? Jeg har nemlig brugt noget pulled pork rester i kiksene, og de smager lidt stærkt.. Tænker bare om jeg skal smide dem ud og lave nogle nye.

 

håber nogle kan hjælpe mig lidt :) god 1. Søndag i advent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden ikke er vant til at være hos jer - kan det alene gør at den ikke vil spise. Dine svigerforældre kunne i så fald have givet lidt hakket kød med til den. Mange hunde spiser råt så det er der som sådan intet forkert i at den gerne vil have. De bagte kiks med pulled pork ville jeg smide ud - der er alt for mange krydderier og salt i sådan noget - det kan give dårlig mave. Hunde skal slet ikke spise salt eller krydderier.

 

Hvis du ikke vil give den lidt hakket kød kan du prøve med dåse foder - ikke det de sælger i supermarkedet - i så fald gå til en dyrhandler. Ang. tør foderet kan du prøve at bløde det op med lidt varmt vand (kogt) og se om den så vil spise. Hvis hunden ellers er normalvægtig tager den ingen skade af at sulte lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden ikke er vant til at være hos jer - kan det alene gør at den ikke vil spise. Dine svigerforældre kunne i så fald have givet lidt hakket kød med til den. Mange hunde spiser råt så det er der som sådan intet forkert i at den gerne vil have. De bagte kiks med pulled pork ville jeg smide ud - der er alt for mange krydderier og salt i sådan noget - det kan give dårlig mave. Hunde skal slet ikke spise salt eller krydderier.

 

Hvis du ikke vil give den lidt hakket kød kan du prøve med dåse foder - ikke det de sælger i supermarkedet - i så fald gå til en dyrhandler. Ang. tør foderet kan du prøve at bløde det op med lidt varmt vand (kogt) og se om den så vil spise. Hvis hunden ellers er normalvægtig tager den ingen skade af at sulte lidt.

 

tak for svar :)

 

jeg vil smide kiksene ud med det samme, og bage nogle nye i morgen :). Jeg prøver det med at bløde foderet lidt op, kan nemlig ikke give fars i dag, da vi intet har og jeg ikke har mulighed for at komme ud og handle nu. Dejligt at vide, at den ikke sulter, hvis den først spiser i morgen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan helt generelt:

 

Hunde tager IKKE skade af råd kød, heller ikke fars.

 

Hunde kan tilgengæld IKKE tåle krydderier i større mængder. Så ud med pulled pork, og hold igen med leverpostej.

 

Jeg ville hælde lidt håndvarmt vand over tørfoderet og blande noget råt fars i, så det ryger ned:-)

 

tak for svar.

 

kiksene bliver smidt ud, og så laver jeg nogle nye i morgen :). Fars kan jeg også først købe i morgen, så det må blive tørfoder/opblødt tørfoder eller ingenting indtil :)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svar.

 

kiksene bliver smidt ud, og så laver jeg nogle nye i morgen :). Fars kan jeg også først købe i morgen, så det må blive tørfoder/opblødt tørfoder eller ingenting indtil :)

 

Den dør bestemt ikke af sult inden i morgen:-)

 

Pøj pøj med projektet. Det er altid underholdende at passe en hund - særligt en med særheder:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er vel sådan set heller ikke jeres hund og dermed ikke jeres opgave at bestemme, hvad den spiser? Den skal jo bare have det ejeren mener den skal have. I passer den bare

Enig. Jeg ville personligt blive lidt irriteret, hvis andre ville prøve at bestemme, at Bobo ikke længere skulle have råt kød f.eks. Det er fair nok, at man ikke synes, det er en god ide, men det er nu engang ejerens afgørelse hvad hunden skal have at spise.

 

At hun så ikke har givet jer noget kød at give hunden er jo hendes fejl. Så er det klart at I tilbyder den det I lige kan finde. Men bestemme det synes jeg ikke I skal :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De par gange min mor har passet mine hunde, har jeg altid leveret det foder/tilbehør mv. med som de skal have i de rette mængder, ja jeg er nok hysterisk, men sådan er det bare - jeg skal vide hvad de spiser hvor meget - selvfølgelig må hun give dem et stykke pølse en godbid mv... men sådan groft set ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...