Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Så har Terkel da fået trænet en del agility siden sidst! Hos AB med søskendene i fredags, holdtræning i lørdags, og i dag kom vi søreme med på et afbud så vi har fået undervisning hos AB igen! Han har virkelig hver-anden-dags-hormonramt-hjerne for tiden..! Slalomhjernen fungerer åbenbart kun indimellem, og han har et hyr med at holde snuden oppe fra underlaget! :lol: Ej, snuseriet er værst de første minutter, så holder han ellers fint fokus på træningen.

 

I dag var slalomhjernen åbenbart tændt, så efter at først ha' kikset lidt i det første forsøg tog han den fejlfrit derefter. Han har fået lidt mere fart på, og han er rigtig dygtig til sine felter. Men min timing halter virkelig, det er skide svært da han er så anderledes end jeg er vant til. Men det skal nok komme!

 

Det var (bl.a.) søde Trixie83 herindefra vi trænede sammen med, dvs. med Terkels helsøster Mana, og hun var så sød at filme os. Tak Rikke! :hjerte:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtige Terkel! Han skal nok blive en super agilityhund. Jeg kan jo ikke lade være med at sammenligne ham med min venindes BC hanhund på samme alder, og det er tydeligt, at Terkel er meget mere fokuseret på dig og ikke bare opfinder sin egen bane sådan som venindens hund tit gør.

 

Men sikke meget tøj I har på! Vi trænede i morges i shorts og uden ærmer! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel var dygtig :-D Og det var Anna også - ind imellem :mrgreen:

 

Mana var også med jo - og se lige. Hun løber jo! :banan:

 

 

Er ret tilfreds med hendes fremskridt her den sidste måneds tid eller to - der er kommet noget mere power på! Og hun gider lege med sit ruskelegetøj lige til det sidste. Før skulle bolden frem når hun blev træt. Jeg skal stadig have legetøjet i hånden til sidst, men det er bare så meget bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel var dygtig :-D Og det var Anna også - ind imellem :mrgreen:

 

Mana var også med jo - og se lige. Hun løber jo! :banan:

 

 

Er ret tilfreds med hendes fremskridt her den sidste måneds tid eller to - der er kommet noget mere power på! Og hun gider lege med sit ruskelegetøj lige til det sidste. Før skulle bolden frem når hun blev træt. Jeg skal stadig have legetøjet i hånden til sidst, men det er bare så meget bedre!

 

Jeg kan ikke se videoen. Ser lige hvad der sker når jeg quoter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel var dygtig :-D Og det var Anna også - ind imellem :mrgreen:

 

Mana var også med jo - og se lige. Hun løber jo! :banan:

 

 

Er ret tilfreds med hendes fremskridt her den sidste måneds tid eller to - der er kommet noget mere power på! Og hun gider lege med sit ruskelegetøj lige til det sidste. Før skulle bolden frem når hun blev træt. Jeg skal stadig have legetøjet i hånden til sidst, men det er bare så meget bedre!

 

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var lige lidt tid tilovers efter vi havde trænet freestyle i dag, så Calle fik lov til at løbe agility. Han var for en gangs skyld enormt artig og afdæmpet(men han havde også arbejdet godt en halv time med freestyle inden, og der blev hovedet brugt). Farten mangler jo aldrig med ham, men han tog felter og var ufattelig styrbar. Vippen var lidt spøjs. Han kommer drønende og når lige akkurat at stoppe, så han lige har en tå på vippen :engel: Han er altså ret sød når det lige slår ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaaarrghhhh!!! Jeg er SÅ træt af Terkel lige nu!!! :evil: Der er bare slet ikke kontakt mellem hans få hjerneceller! Han kegler rundt i slalommen. Ja, ikke første gang - der tog han den perfekt, selv om det var en vildt svær indgang. Men så gik der ellers totalt ged i den! Og så ta'r han den perfekt igen, flere gange - og så går der totalt ged i den igen, hvor han ligner én der aldrig har set en slalom før. Jeg bli'r så trææææt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaaarrghhhh!!! Jeg er SÅ træt af Terkel lige nu!!! :evil: Der er bare slet ikke kontakt mellem hans få hjerneceller! Han kegler rundt i slalommen. Ja, ikke første gang - der tog han den perfekt, selv om det var en vildt svær indgang. Men så gik der ellers totalt ged i den! Og så ta'r han den perfekt igen, flere gange - og så går der totalt ged i den igen, hvor han ligner én der aldrig har set en slalom før. Jeg bli'r så trææææt...

 

:sjov: Han tester bare din tålmodighed! :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaaarrghhhh!!! Jeg er SÅ træt af Terkel lige nu!!! :evil: Der er bare slet ikke kontakt mellem hans få hjerneceller! Han kegler rundt i slalommen. Ja, ikke første gang - der tog han den perfekt, selv om det var en vildt svær indgang. Men så gik der ellers totalt ged i den! Og så ta'r han den perfekt igen, flere gange - og så går der totalt ged i den igen, hvor han ligner én der aldrig har set en slalom før. Jeg bli'r så trææææt...

er han kun trænet med 2 by 2 eller har du brugt channel weaves også? Jeg tror mange hunde kommer i en fase hvor de har lært den, men ikke rigt fanger at den skal tages fuldt HVER gang, og der er det en kæmpe hjælp hvis hunden er trænet med channel weaves, at man lige kan åbne dem op en smule hvor det nu er hundens problem ligger og hjælpe dem på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

er han kun trænet med 2 by 2 eller har du brugt channel weaves også? Jeg tror mange hunde kommer i en fase hvor de har lært den, men ikke rigt fanger at den skal tages fuldt HVER gang, og der er det en kæmpe hjælp hvis hunden er trænet med channel weaves, at man lige kan åbne dem op en smule hvor det nu er hundens problem ligger og hjælpe dem på den måde.

 

Kun 2x2. Men der kan man også åbne op hvis hunden har problemer et bestemt sted. Men det har Terkel selvfølgelig ikke! Han har sgu problemer her og der... Men det bunder i at han har vildt travlt med at komme til slutningen af slalomen for at få sin bold, plus at han ikke helt kan tackle forstyrrelserne i ridehuset. Han hopper ind i slalomen hvor som helst (ukoncentration/forstyrrelser) og så springer han en pind over på forskellige steder (travlt). :roll: I den lille hal tog han slalommen perfekt sidst, to gange - og ingen fejl. Han kan sin slalom, og han er faktisk ok sikker i svære indgange - men i ridehuset er det åbenbart bare for svært...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun 2x2. Men der kan man også åbne op hvis hunden har problemer et bestemt sted. Men det har Terkel selvfølgelig ikke! Han har sgu problemer her og der... Men det bunder i at han har vildt travlt med at komme til slutningen af slalomen for at få sin bold, plus at han ikke helt kan tackle forstyrrelserne i ridehuset. Han hopper ind i slalomen hvor som helst (ukoncentration/forstyrrelser) og så springer han en pind over på forskellige steder (travlt). :roll: I den lille hal tog han slalommen perfekt sidst, to gange - og ingen fejl. Han kan sin slalom, og han er faktisk ok sikker i svære indgange - men i ridehuset er det åbenbart bare for svært...

så er det jo bare at træne videre :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning med Iso i aften, og hun var sgu dygtig! Ja, hun skulle selvfølgelig først tjekke at alle tunnellerne fungerede i første gennemløb - men SÅ var hun dygtig! :mrgreen: Sidste gang blev jeg jo helt bekymret ofr hende, fordi hun så pludseligt blev træt. Derfor tog jeg det lidt mere forsigtigt i aften, og løb ikke så meget på den første bane. Bagefter gik vi på selvtræningsbanen, og der kunne jeg mærke en liiiille snært af det samme igen, til sidst. Så da vi skulle på den første bane igen fik hun lov at springe på helt lav højde (de små hunde havde lige løbet, så hun fik bare deres højde), og der så hun helt fin ud igen. Så jeg tror at hun bare er i lidt dårlig form efter sterilisation og pause. Men hun fik kun et enkelt gennemløb, så fik hun ikke lov til mere. Vi skal til undervisning hos Ann-Britt i overmorgen, så jeg ville ikke slide for meget på hende i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har Iso og jeg været til træning hos "guruen"! Føj, for en bane hun havde til os..!! :shock: Men Iso var bare SÅ sej, og jeg selv var faktisk i hopla, så vi var rigtig dygtige! :5up: Og banen var sjaaaaaw!!! Bedst af alt var dog, at Iso slet ikke blev træt. Hun var vild og crazy, og gik helt i selvsving et par gange, og hun var bare så glad! :ivrig: Men når jeg var på, og gjorde tingene rigtigt, så løb hun simpelthen så godt. Jeg knuselsker simpelthen den hund... :lun: Og hun er bare jordens sjoveste at løbe med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...