Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Calles pote er blevet fin igen, så besluttede lidt impulsivt at booke hallen i Ringsted, når vi nu alligevel skulle forbi på vejen. SØrgede for at tjekke hans poter jævnligt. Han blev lidt sur over det, men det er tilbage fra i sommers hvor han fik flået neglen af og det gjorde omdt når det skulle renses. Ingen ømme poter og ingen huller. Holdte så lidt igen på feltforhimdringerne. Han kom kun over A'et og balancen to gange, om poterne er blevet hærdet af slidet eller om det er fordi han ikke kom over feltforhindringerne mere end det, det ved jeg så ikke.

 

Men nej, hvor var han fornuftigt og artig(efter Calles standarder). Bortset fra at han lige fik taklet mig(og blev hamrende ked af det og overfaldt mig med Callekys). Det var nu ikke hans skyld, jeg troede helt sikkert på at jeg kunne løbe fra ham og lave et blindcross inden han kom ud af en tunel. Yeah, right :genert: Stakkelse Calle havde ikke en chance for at undgå sammenstød. Vi fik trænet en del starter og fik lavet lidt dobbeltblinds, men der har jeg brug for en der kan holde mig i ørerne. Og så fik jeg set hvor sikker hans sende ud bagom springet er blevet og at han er blevet enig med mig om at felterne er tl for at blive taget.

 

Jeg fik lige filmet to små dele af vores arbejde.

[video=youtube_share;h2gGcx4sQIE]

Det var efter den tunnel jeg forsøgte mig med at lave et blind, ja, goddav du...

 

[video=youtube_share;vjuIgQW2ir0]

 

Og så lader det til at han er begyndt at få rumpen med over springene. Han piller stadig hvis min handling er dårlig, så han i sidste øjeblik forstår hvad han skal. Men han begynder at blive fin at løbe med. Hvem ved... Måske en dag bliver det så godt at vi kan komme igennem en bane uden fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Har været til træning i aften, undervisning hos AB. Og Terkel var FRYGTELIG!!! :evil: Han har snuden som klistret til gulvet lige så snart han ikke løber! Virkelig frustrerende. Heldigvis kunne han da løbe i aften, hvilket han nærmest ikke kunne sidst vi var i hallen. Jeg selv havde også en dårlig dag, træt og med blytunge ben, så til sidst løb vi virkelig ringe. Men der er også ting som er gode, og vi får også ros for flere ting. Det er jo heller ikke ligefrem klasse 1-baner vi løber til træning, så jeg synes godt nok det er imponerende de allerede kan så meget som de faktisk kan! Terkel er jo ret præcist 18 måneder nu (om 3 dage), så mon ikke den snusen mest er en alders-ting. Jeg håber i hvert fald at det går over snart - ellers får han sgu kappet bollerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, kunne det evt. hjælpe at rive banen inden i træner? Ved godt det er et stort areal at skulle rive, dog.

 

Men fandme dårligt af tæveejerne ikke at tage hensyn. De kunne jo sagtens træne, hvis de bare lig gad smække et par løbetidsbukser på.

 

Det her er i den lille hal, så det er kunstgræs med shock pad under - så nej, det kan ikke rives. Lige i dag tror jeg egentlig ikke det var så slemt, det var nok bare Terkel. Men han er godt nok meeeget optaget af de dufte for tiden! :roll: Det er jo også pisse hårdt for ham selv, og træningen bli'r jo ikke sjov for nogen af os når jeg skal skælde så meget ud, og hive så meget i ham... :cry: Så bli'r det ikke bedre indenfor et halvt år eller så, så bli'r han nok kastreret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her er i den lille hal, så det er kunstgræs med shock pad under - så nej, det kan ikke rives. Lige i dag tror jeg egentlig ikke det var så slemt, det var nok bare Terkel. Men han er godt nok meeeget optaget af de dufte for tiden! :roll: Det er jo også pisse hårdt for ham selv, og træningen bli'r jo ikke sjov for nogen af os når jeg skal skælde så meget ud, og hive så meget i ham... :cry: Så bli'r det ikke bedre indenfor et halvt år eller så, så bli'r han nok kastreret...

.

 

Ah OK, så er det jo ikke nogen hjælp. Jeg troede det var i ridehus. :stupid:

 

Hvad er reglerne egentlig til stævner for løbetidstæver? Herovre mener jeg at de ikke må løbe overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

Ah OK, så er det jo ikke nogen hjælp. Jeg troede det var i ridehus. :stupid:

 

Hvad er reglerne egentlig til stævner for løbetidstæver? Herovre mener jeg at de ikke må løbe overhovedet.

 

Her løber de helt som de plejer, men skal bare starte på en måtte.

 

Er lidt spændt på at starte i ridehuset igen, jeg bli'r altså træt hvis han gi'r sig til at snuse lige så meget dér..!! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er et tålmodigt menneske, Korvis :lol: men altså, der er jo ikke så meget andet at gøre. Mon ikke han er blevet lidt overstimuleret de gange der har været helt frisk løbetidsduft, og nu lige skal have et par mere regulære træningsgange, for at komme over det?

 

Ja, jeg tror sgu få har så stor tålmodighed som jeg har... :lol: Men den er jo ret trænet, fra barnsben af, via mit arbejde. Dog synes jeg det er virkelig svært når jeg ikke umiddelbart har en løsning, faktisk ikke en gang helt ved hvordan jeg bedst tackler det...

 

Efter den første gang med tæveduft var der jo ikke rigtig nogle problemer bagefter. Ret kort tid bagefter, endda. Men nu var det jo godt nok træls efter anden gang. Jeg har mulighed for at ta' ham med igen i morgen, hvor jeg så evt. kan se om det går bedre. Det er egentlig Iso der skal træne, men hun virker sgu lidt træt og stiv i det her i vinter, så allerede for noget tid siden havde jeg overvejet at ta' Terkel med i stedet for... Må se om jeg måske ta'r begge to med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tror sgu få har så stor tålmodighed som jeg har... :lol: Men den er jo ret trænet, fra barnsben af, via mit arbejde. Dog synes jeg det er virkelig svært når jeg ikke umiddelbart har en løsning, faktisk ikke en gang helt ved hvordan jeg bedst tackler det...

 

Efter den første gang med tæveduft var der jo ikke rigtig nogle problemer bagefter. Ret kort tid bagefter, endda. Men nu var det jo godt nok træls efter anden gang. Jeg har mulighed for at ta' ham med igen i morgen, hvor jeg så evt. kan se om det går bedre. Det er egentlig Iso der skal træne, men hun virker sgu lidt træt og stiv i det her i vinter, så allerede for noget tid siden havde jeg overvejet at ta' Terkel med i stedet for... Må se om jeg måske ta'r begge to med.

.

Da Dexter var ung og uerfaren, brugte jeg at lade ham snuse alt det han ville, indtil han skulle arbejde, så det ikke var forbudt hele tiden, men jeg krævede så også koncetration mens vi lavede noget. Han har jo spaniel-næse, og det kan også trække lidt på tålmodigheden :mrgreen: han er aldrig gået i snus mens han løber en bane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, kender det med en hanhund der bliver påvirket af de der løbske tæver. Heldigvis er problemet der ikke når vi arbejder med agility, for der er tændingen så høj. Men til rally kan vi lige så godt droppe at få noget fornuftigt ud af træningen. Og da der er tre tæver som skiftes til at være i løbetid, sp kan I selv se hvor meget vi får ud af at komme til træning. Heldigvis er der rigtig mange ting jeg kan arbejde på med ham i stedet for...

 

I morgen tager vi ud og træner agility igen. Mit fald i søndags har dog gjort noget ved anklen. Da vi kom hjem kunne jeg ikke vrikke med foden uden det gjorde ondt, og i dag hvor jeg pludselig havde fem lektioners ekstra undervisning og derfor har gået noget mere end normalt, har jeg været generet af det... Håber ikke det driller. Har så også måtte indse at en time er meget lang tid for Calle at træne, men det er jo det mindste der kan bookes. Ideelt set fandt jeg en der ville tage med ud at træne. Både for det sociale og for sparringens skyld, men der er ikke rigtig nogen der vil med. Så istedet tager jeg lille Carla med. Det kunne være fedt at få gang i hende igen...

Cassi er stadig plaget, men der er lidt tvivl om at det der er galt lige nu er rent psykisk. At hun simpelthen har haft ondt så længe, så det er lagret i hendes muskelhukommelse at hun skal passe på når hun rejser sig. For der var en klar bedring her i fredags, men hun reagerede voldsomt på ting, uden at der var noget at kunne mærke på hende. Samtidigt er hun jo pokkers følsom, der skal ikke meget til før hun er ved at dø. Og det selvom hun faktisk var rigtig nem at have med til kiropraktor. Men generelt er hun super glad, hamrende fræk og en kæmpe kælepot. I det hele taget en meget anderledes hund end normalt. Håber stadig hun bliver klar til at løbe agility en dag, men nu skal hun bare blive helt i orden. Men ih, gad bare godt vide hvad det egentlig er der er galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

.

Da Dexter var ung og uerfaren, brugte jeg at lade ham snuse alt det han ville, indtil han skulle arbejde, så det ikke var forbudt hele tiden, men jeg krævede så også koncetration mens vi lavede noget. Han har jo spaniel-næse, og det kan også trække lidt på tålmodigheden :mrgreen: han er aldrig gået i snus mens han løber en bane.

Terkel skal jeg holde fra at snuse, i det hele taget. Ellers går han heeeelt i snus! Og han har jo definitivt præsteret at snuse medens han løber - endda midt over et spring! :shock:

 

Åh, kender det med en hanhund der bliver påvirket af de der løbske tæver. Heldigvis er problemet der ikke når vi arbejder med agility, for der er tændingen så høj. Men til rally kan vi lige så godt droppe at få noget fornuftigt ud af træningen. Og da der er tre tæver som skiftes til at være i løbetid, sp kan I selv se hvor meget vi får ud af at komme til træning. Heldigvis er der rigtig mange ting jeg kan arbejde på med ham i stedet for...

 

I morgen tager vi ud og træner agility igen. Mit fald i søndags har dog gjort noget ved anklen. Da vi kom hjem kunne jeg ikke vrikke med foden uden det gjorde ondt, og i dag hvor jeg pludselig havde fem lektioners ekstra undervisning og derfor har gået noget mere end normalt, har jeg været generet af det... Håber ikke det driller. Har så også måtte indse at en time er meget lang tid for Calle at træne, men det er jo det mindste der kan bookes. Ideelt set fandt jeg en der ville tage med ud at træne. Både for det sociale og for sparringens skyld, men der er ikke rigtig nogen der vil med. Så istedet tager jeg lille Carla med. Det kunne være fedt at få gang i hende igen...

Cassi er stadig plaget, men der er lidt tvivl om at det der er galt lige nu er rent psykisk. At hun simpelthen har haft ondt så længe, så det er lagret i hendes muskelhukommelse at hun skal passe på når hun rejser sig. For der var en klar bedring her i fredags, men hun reagerede voldsomt på ting, uden at der var noget at kunne mærke på hende. Samtidigt er hun jo pokkers følsom, der skal ikke meget til før hun er ved at dø. Og det selvom hun faktisk var rigtig nem at have med til kiropraktor. Men generelt er hun super glad, hamrende fræk og en kæmpe kælepot. I det hele taget en meget anderledes hund end normalt. Håber stadig hun bliver klar til at løbe agility en dag, men nu skal hun bare blive helt i orden. Men ih, gad bare godt vide hvad det egentlig er der er galt.

 

Terkel tænder jo ikke helt så meget på agility, som han gør på tæveduft... Åbenbart... :roll: Men der er absolut forskel fra gang til gang (går ud fra at det kommer lidt an på hvor gammel duften er...), så det er ikke altid han er sådan helt umulig, heldigvis!

----------------------------------

har haft supergod træning med Iso i aften! Hold kæft, hun rykker virkelig til træning! Så må jeg bare håbe at det snart kan ses til stævner også... :roll: Vi løb jo fejlfrit til DAL sidst, men blev fandeme slået på tid..! :shock: Men det er ikke så underligt, faktisk, selv om Iso løber fandens stærkt... For hun er virkelig "u-økonomisk" i sin løben. Hun får nogle herresving på, og det koster sgu tid! Okay, til DAL lavede vi også et par svipsere, hvor Iso vendte den gale vej og skulle rettes op på igen, men alligevel. Hun kunne vinde meget tid på at ikke løbe så vildt og med herresving, og en kommando for at springe bare lidt kort ville også hjælpe meget...

 

Terkel var også med i aften, bare for at han ikke skulle være alene hjemme i virkelig mange timer - men han fik også lov til at løbe ganske lidt. Lidt slalom og felt, og det gjorde han selvfølgelig til UG. Min dygtige lille dreng... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ude og træne slalom indgang på 4 pinde med Manamusen. Og efter de første 4-5 forsøg fandt hun sin hjerne og arbejdede SÅ fint! :banan:

 

Kunne lidt sidst sende hende rundt om æbletræet og så ind på begge sider og fra begge sider. Seje tøs :klap:

 

Bare lige dagens optur. Selvom det er drøn frustrerende hun aldrig har set en slalom indgang når vi starter :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, tror min lille mus er ved at have lært hvad felter er :hjerte:

 

 

Åh, han var sød at arbejde med. Og for engangs skyld kunne han mere end jeg kunne(hvilket han jo nok altid kan). Imponerende nok rev han nærmest intet ned. Han er forøvrigt ret skæg på vippen. Fuld fart ud og så, nå ja, vi skal huske at have en pote på og så når han lige at få sat en pote ned og bum, så står han ellers der.

 

Hans ud og bagom er også ved at være så sikker. Man kan se at han virkelig reagerer på sin kommando. Han kan være på vej til at tage springet direkte og så får han kommandoen og vupti, så er han bagom. Han får så stadig sine hysteriske anfald, men de bliver da færrere...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lige om lidt er det 2017 hvor Leah bliver 5 år gammel. :shock:

 

Så jeg er allerede nu ved at tænke over hvad min næste agilityhund skal være for en. Og jeg kan afsløre at det ikke bliver en BC :lol:

 

Jeg er lidt i vildrede om det skal være endnu en doberman eller måske noget helt andet. Dels er det sjældent at finde en rescue doberman der er egnet, dels kunne jeg godt tænke mig at prøve en mindre hund.

Jeg havde i DK en glathåret fox terrier som var fantastisk. Lydig, trænbar og virkelig underholdende, og jeg ville meget gerne eje sådan en igen. Jeg har bare aldrig set sådan en på agilitybanerne. Der er en del JR's der klarer sig virkelig godt, plus et par andre terrier blandinger, men fox terrier ser jeg bare aldrig. Er de bare ikke "in" for tiden eller dur de ikke til agility?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige om lidt er det 2017 hvor Leah bliver 5 år gammel. :shock:

 

Så jeg er allerede nu ved at tænke over hvad min næste agilityhund skal være for en. Og jeg kan afsløre at det ikke bliver en BC :lol:

 

Jeg er lidt i vildrede om det skal være endnu en doberman eller måske noget helt andet. Dels er det sjældent at finde en rescue doberman der er egnet, dels kunne jeg godt tænke mig at prøve en mindre hund.

Jeg havde i DK en glathåret fox terrier som var fantastisk. Lydig, trænbar og virkelig underholdende, og jeg ville meget gerne eje sådan en igen. Jeg har bare aldrig set sådan en på agilitybanerne. Der er en del JR's der klarer sig virkelig godt, plus et par andre terrier blandinger, men fox terrier ser jeg bare aldrig. Er de bare ikke "in" for tiden eller dur de ikke til agility?

.

Jeg ser slet ikke mange fox terriere overhovedet, nogen steder, så tror bare ikke det er en "in" race. Derudover kan de godt være lidt korte i ryggen med meget lange ben, hvilket jeg ikke umiddelbart synes er en god agilityform, men derfor kan man jo godt have det sjovt og få en god hund ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun set en enkelt løbe med Fox terrier her på Sjælland, og det er nogle år siden. Jeg kunne forestille mig at det især med tæverne er lidt risky business da de er lige på skiftet mellem lille og mellem. Den jeg har set har haft en tendens til elevator spring, hvilket godt kunne tyde på at den nok ikke helt er bygget til at skulle springe(den løb mellem). Skulle jeg vælge mellem den og så fx JrT, så havde jeg valgt sidstnævnte, hvis jeg vel og mærke kunne få en af de lidt mere langbenede hjem fra England. Synes nogle af dem er forfærdeligt kortbenede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun set en enkelt løbe med Fox terrier her på Sjælland, og det er nogle år siden. Jeg kunne forestille mig at det især med tæverne er lidt risky business da de er lige på skiftet mellem lille og mellem. Den jeg har set har haft en tendens til elevator spring, hvilket godt kunne tyde på at den nok ikke helt er bygget til at skulle springe(den løb mellem). Skulle jeg vælge mellem den og så fx JrT, så havde jeg valgt sidstnævnte, hvis jeg vel og mærke kunne få en af de lidt mere langbenede hjem fra England. Synes nogle af dem er forfærdeligt kortbenede.

.

De langbenede er ikke jack russell'er men parson russell.

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel og jeg har trænet i aften, lidt selvtræning med hans to søskende. Sidst vi havde undervisning var Terkel fuldstændigt håbløs, han kunne ikke tænke på andet end at snuse, og på et tidspunkt da jeg skældte ham ud svarede an sgu igen! :shock: Ikke at han har noget at ha' det i, så det turde han alligevel ikke prøve igen... :lol: Men jeg var ret depri, det er jo ikke sjovt at forsøge at træne med en ung hanhund som bare slet ikke kan tænke på andet end damedufte, og det er heller ikke sjovt når det hele nærmest bli'r til én stor gang skældud og "kamp"...

 

I aften var det omvendte verden..! Jeg var på Terkel fra første gang han bare trak snuden nedad, markerede ret kraftigt at jeg ikke ville ha' det, og roste og belønnede rigtig meget når han valgte mig i stedet for. Og der skulle faktisk ikke ret mange gange til før han valgte snuseriet fra. Og så blev han sgu helt vild og blodig..!! :shock: Han kastede sig over forhindringerne, lavede flyver på vippen, og fløj nærmest over toppen af A'et! Han var helt vildt tændt og løb stææærkt, men var selvfølgelig stadig artig, lydig og lydhør - det er jo Terkel! Efter lidt træning på mindre sektioner lavede vi en bane der kunne ligne en klasse 1-bane, da vi jo snart skal ha' stævnedebut med alle 3 søskende. Og det gik faktisk rigtig godt, når jeg ellers huskede banen... :oops: Jeg kan ha virkelig svært ved at huske banerne i den lille hal, der er ikke vildt mange måder at stille tingene på, og der bli'r jo mange "genbrugsforhindringer" da pladsen er lille, så jeg blander tit det hele sammen. Der er det godt nok nemmere på en konkurrence-størrelse bane. Meeen, det er nu superfedt at ha' hallen, underlaget er virkelig godt at løbe på, og fordi den ikke er så stor er den heller ikke så dyr at leje.

 

Iso kom også med, da jeg ikke ville køre fra hende igen, efter en ret lang arbejdsdag. Hun fik lov til at løbe lidt til aller sidst, bare for sjov, og så var hun jo lykkelig! :lun: Jeg holder stadig vinterpause med hende, jeg koncentrerer mig om Terkel nu, frem til stævnet. Iso starter vintertræning igen om et par uger, og så starter vi stille og roligt op og bygger formen op til hun skal løbe stævner i foråret/sommeren. Det er lidt pest eller kolera synes jeg - selvfølgelig kommer hun lidt ud af form, og mister lidt muskler, ved at jeg holder vinterpause med hende. På den anden side synes jeg også at vintertræningen slider på hende, da det er koldt og vi løber i ridehus med en meget tung bund at løbe på. Hun er jo meget lille, og hun er ved at være en ældre dame (godt 7 år), så jeg vil gerne skåne hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er ved at være tørt igen efter alt regnvejret, så min veninde kom ud for at træne lidt sammen med Leah og mig.

 

Fandeme om hun ikke lige medbragte to spritnye tunneler! Det var hendes julegave fra sin mand.

 

De gamle var ved at være lidt hullede, så det var bare super. Både Leah og Tate har godkendt dem. :-D

 

Det er samme veninde som har investeret i A-bræt, balance og hjul. Plus at hendes mand har bygget os en masse spring.

 

Det er sgu heldigt nok, at deres have ikke er ret stor! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så startede Terkels vintertræning igen! Det er virkelig dejligt, både Terkel og jeg trænger til den der ugentlige træning. Vi går jo hos vores guru Ann-Britt ca. en gang om måneden, og det er virkelig-virkelig godt, men den der træning-en-gang-om-ugen er altså også nødvendig. Vi har Trixie/Rikke herindefra som træner på vores hold, og hun er GOD! :5up: Og bare SÅ superfedt at hun gider at filme os en gang imellem, for det hjælper mig så meget at se bagefter. :hjerte:

 

Lige nu har vi det lidt svært, Terkel og jeg. Terkel er i sin værste hormonbombe-periode, og tænker aller mest bare på at snuse. Heldigvis husker han faktisk det meste af det han har lært alligevel, det er jeg faktisk lidt imponeret over. Jeg selv er bare ikke god om vinteren, stofskiftet går ned og jeg er alment langsom og dum. Og lige i dag havde jeg heller ikke fået sovet ret meget, da jeg kom sent hjem fra arbejde i går aftes/nat, og træningen starter kl. 8.30. :skraek: Men udover det, så har jeg SÅ mange vaner fra Iso, som jeg ikke har brug for til Terkel - nogle som rent faktisk ødelægger det for Terkel - og de er bare så svære at lægge fra sig! Det er jo ikke kun fra Iso, men også fra Frostie (som mindede meget om Iso), så det er altså vaner der er over 10 år gamle, så det er sgutte nemt... Men Rikke er god til at spotte dem, og i dag havde hun fat i min uvane at HELE TIDEN bruge hundens navn. Det har jeg haft brug for med Iso, som konstant finder sine egne veje, for at holde hende til at kigge på hvilken vej JEG mener vi skal. :lol: Men når jeg bruger det til Artige Terkel så kigger han på mig hver gang, og jeg får forstyrret og bremset ham, og gi'r ham ikke en chance for at koncentrere sig om forhindringerne... Jeg tror det kan ses på videoen her, i det første klip bruger jeg hans navn flere gange, i det andet klip har Rikke forbudt mig at bruge hans navn og i stedet for koncentrere mig om at fortælle ham hvad han skal. Jeg kan i hvert fald se forskellen. Og det er virkelig noget jeg skal arbejde med!

 

En anden ting vi skal arbejde med er de felter..!! :shock: Jeg ved ikke hvad det er han pludselig har gang i??!! Terkel som har haft så fine felter. Jeg håber at det bare er en midlertidig idé han har fået, for det dér holder sgutte... Men det kan vi heldigvis træne på herhjemme, balancen og vippen kan jeg sagtens træne i agilityhaven på trods af muldvarpe og mosegrise!

 

Jeg var meget spændt på om han ville snuse eller ej i dag, det er jo i det her ridehus vi skal til vores aller første stævne om ikke ret længe..! Men det gik faktisk ok. I det første klip stopper han for at snuse i slalommen, det gør han sammenlagt to gange i løbet af træningen. Da jeg siger "NEJ!" til ham i klippet - så svarer han sgu igen! Og det er derfor jeg bli'r lidt ekstra muggen bagefter. Hvilket han ikke ligefrem ta'r sindssygt hårdt... :roll: Jeg tror at han husker den ene kamp vi har haft, over samme tema, i hallen for ikke så længe siden. Og derfor kommer der kun ét lille knur fra ham, så slår han over i lidt fjolleadfærd og "ån'kyl' moar"... :lol:

 

Nå, men nu har vi træning med guruen i hallen på mandag, og træning i ridehuset næste lørdag, før stævnet. Jeg håber at også kunne få en eller to gange træning i hallen før stævnet, og så skal vi ud at friske felterne op her i haven. Shit, det bli'r spændende med det stævne! Hvis det går ok så ta'r vi også et stævne i februar, også et indendørs med kun én ring. Derefter skal vi koncentrere os om at lære at løbe udendørs med flere baner ved siden af... Og det får vi heldigvis til træning når vi går udendørs. Og så bli'r det vist ellers ikke til flere stævner før sent på udendørssæsonen.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så startede Terkels vintertræning igen! Det er virkelig dejligt, både Terkel og jeg trænger til den der ugentlige træning. Vi går jo hos vores guru Ann-Britt ca. en gang om måneden, og det er virkelig-virkelig godt, men den der træning-en-gang-om-ugen er altså også nødvendig. Vi har Trixie/Rikke herindefra som træner på vores hold, og hun er GOD! :5up: Og bare SÅ superfedt at hun gider at filme os en gang imellem, for det hjælper mig så meget at se bagefter. :hjerte:

 

Lige nu har vi det lidt svært, Terkel og jeg. Terkel er i sin værste hormonbombe-periode, og tænker aller mest bare på at snuse. Heldigvis husker han faktisk det meste af det han har lært alligevel, det er jeg faktisk lidt imponeret over. Jeg selv er bare ikke god om vinteren, stofskiftet går ned og jeg er alment langsom og dum. Og lige i dag havde jeg heller ikke fået sovet ret meget, da jeg kom sent hjem fra arbejde i går aftes/nat, og træningen starter kl. 8.30. :skraek: Men udover det, så har jeg SÅ mange vaner fra Iso, som jeg ikke har brug for til Terkel - nogle som rent faktisk ødelægger det for Terkel - og de er bare så svære at lægge fra sig! Det er jo ikke kun fra Iso, men også fra Frostie (som mindede meget om Iso), så det er altså vaner der er over 10 år gamle, så det er sgutte nemt... Men Rikke er god til at spotte dem, og i dag havde hun fat i min uvane at HELE TIDEN bruge hundens navn. Det har jeg haft brug for med Iso, som konstant finder sine egne veje, for at holde hende til at kigge på hvilken vej JEG mener vi skal. :lol: Men når jeg bruger det til Artige Terkel så kigger han på mig hver gang, og jeg får forstyrret og bremset ham, og gi'r ham ikke en chance for at koncentrere sig om forhindringerne... Jeg tror det kan ses på videoen her, i det første klip bruger jeg hans navn flere gange, i det andet klip har Rikke forbudt mig at bruge hans navn og i stedet for koncentrere mig om at fortælle ham hvad han skal. Jeg kan i hvert fald se forskellen. Og det er virkelig noget jeg skal arbejde med!

 

En anden ting vi skal arbejde med er de felter..!! :shock: Jeg ved ikke hvad det er han pludselig har gang i??!! Terkel som har haft så fine felter. Jeg håber at det bare er en midlertidig idé han har fået, for det dér holder sgutte... Men det kan vi heldigvis træne på herhjemme, balancen og vippen kan jeg sagtens træne i agilityhaven på trods af muldvarpe og mosegrise!

 

Jeg var meget spændt på om han ville snuse eller ej i dag, det er jo i det her ridehus vi skal til vores aller første stævne om ikke ret længe..! Men det gik faktisk ok. I det første klip stopper han for at snuse i slalommen, det gør han sammenlagt to gange i løbet af træningen. Da jeg siger "NEJ!" til ham i klippet - så svarer han sgu igen! Og det er derfor jeg bli'r lidt ekstra muggen bagefter. Hvilket han ikke ligefrem ta'r sindssygt hårdt... :roll: Jeg tror at han husker den ene kamp vi har haft, over samme tema, i hallen for ikke så længe siden. Og derfor kommer der kun ét lille knur fra ham, så slår han over i lidt fjolleadfærd og "ån'kyl' moar"... :lol:

 

Nå, men nu har vi træning med guruen i hallen på mandag, og træning i ridehuset næste lørdag, før stævnet. Jeg håber at også kunne få en eller to gange træning i hallen før stævnet, og så skal vi ud at friske felterne op her i haven. Shit, det bli'r spændende med det stævne! Hvis det går ok så ta'r vi også et stævne i februar, også et indendørs med kun én ring. Derefter skal vi koncentrere os om at lære at løbe udendørs med flere baner ved siden af... Og det får vi heldigvis til træning når vi går udendørs. Og så bli'r det vist ellers ikke til flere stævner før sent på udendørssæsonen.

 

 

Terkel var så dygtig i dag - selvom hans næsen røg i sandet et par gange. Meget bedre end vi vist havde turde håbe - dygtige dreng! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel var så dygtig i dag - selvom hans næsen røg i sandet et par gange. Meget bedre end vi vist havde turde håbe - dygtige dreng! :banan:

 

Ja, jeg havde godt nok været bange for at han ville snuse mere, så det var sgu helt ok! :5up: Nu skal vi så bare ha' lidt fart på tunge mor her, og hendes hjerne... :lol: Men virkelig dejligt du holder mig i ørerne med mine dårlige vaner! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har vi været til træning hos guru-Ann-Britt. Og tja... Sjovt nok fungerede felterne rigtig godt i aften! Til gengæld kunne han ikke sidde ned i starten, men han lagde sig ned. Og da han endelig kunne holde sig siddende - så tyvstartede han så snart jeg løftede min arm. :roll: Så vores første pas gik på starten og de 2-3 første spring! :evil: I næste pas gik det bedre. Og sjovt nok fungerede hans felter rigtig godt, de var jo pludselig væk i forgårs! Hans slalom er også fin, det er altså sjovt han kan klare den så fint når han ikke en gang kan finde ud af at sidde op..! :lol: Næsen holdt han også ok under kontrol - så snart vi ikke løber er den som suget til gulvet, men når han er på snuser han ikke. Så det skal nok komme. Men så lavede han noget vildt underligt... Han drejede den forkerte vej over et spring, uanset hvor meget jeg drejede den rigtige vej. AB kunne heller ikke forstå det, det var godt nok lidt af et mysterium! I det sidste pas kom vi over det samme spring, men skulle dreje den anden vej - og jada, selvfølgelig drejede Terledrengen IGEN den forkerte vej, dvs. den vej som han absolut ikke ville dreje i passet før! :damn: Nå, men jeg tænker at det bare var en af de underlige ting hans hjerne laver lige for tiden, så det ta'r jeg ikke så tungt. Han er en lille håbløs teenager lige nu, og der sker mange underlige ting som der ikke er nogen forklaring på, og det skal nok gå over igen. Ser jeg bort fra de typiske teenager-jeg-har-ingen-kontrol-over-min-hjerne-ting, så var der faktisk også mange gode ting. Nu er Terkel i hvert fald helt færdig, så det har åbenbart været meget hårdt for ham at koncentrere sig så meget!

 

IMG_3468.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...