Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Og så var Terkel til træning i morges igen. Dog ikke ret meget at prale af... :roll: Da vi kom på banen første gang var det som om det var en helt anden hund jeg havde med, han var helt vildt underlig. Normalt kigger han jo meget op på mig - nu var det ikke nok, han vendte op mod mig?! Og han kunne slet ikke finde ud af noget som helst, og hørte overhoved ikke hvad jeg sagde. Meget ulig min normale Terkel! Han fik en pause, og på vej ud til bilen slog det mig at han måske skulle af med noget..? Og det skulle han da! Så gik det pludselig meeeget bedre at løbe agility! :lol: Men vi har nogle steder hvor vi lige skal ha' fat igen - at blive på felterne, ikke bare stoppe op, og så skal slalommen ha' en ordentlig omgang. Han ta'r sin slalom, men vi skal kigge på de helt svære indgang, og så er jeg altså nødt til at kunne løbe foran ham i slalommen. Jeg skal simpelthen køre DVD 2 af 2x2, det har jeg ikke gjort med ham. Og så har han aldrig rigtig fanget det der med at ta' et spring bagfra hvor jeg står sådan at han skal springe mod mig, hvis det er forståeligt? Den skal vi også lige ha' kigget på.

 

Er det ikke det med at søge bagom springet for at tage det? Cassi havde enorme problemer med lige det i starten, hun valgte simpelthen at smutte under springet(især hvis jeg skulle tage imod hende). Calle har jeg nørdet det meget med det, så han er ret sikker på den del. Og så begynder jeg at genkende det du har sagt så mange gange *gg* Det med at man har så meget fokus på at den nye hund ikke skal have de samme fejl og mangler, som den gamle, så der i stedet er andre ting som ryger i baggrunden.

 

Det har aldrig været et problem med lange fremadsendelser med Cassi og burde egentlig heller ikke være det med Calle, men han kan simpelthen ikke lave det lange stræk i slutningen af en bane uden min støtte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke det med at søge bagom springet for at tage det? Cassi havde enorme problemer med lige det i starten, hun valgte simpelthen at smutte under springet(især hvis jeg skulle tage imod hende). Calle har jeg nørdet det meget med det, så han er ret sikker på den del. Og så begynder jeg at genkende det du har sagt så mange gange *gg* Det med at man har så meget fokus på at den nye hund ikke skal have de samme fejl og mangler, som den gamle, så der i stedet er andre ting som ryger i baggrunden.

 

Det har aldrig været et problem med lange fremadsendelser med Cassi og burde egentlig heller ikke være det med Calle, men han kan simpelthen ikke lave det lange stræk i slutningen af en bane uden min støtte.

 

Nej, han kan sagtens ta' et spring bagfra, har det på kommando som sådan set fungerer fint - det handler om hvor jeg er placeret. Iih, det bli'r svært at forklare... :hmm: Tænk at du kommer lidt fra siden og skal ha' ham bag springet på den fjerne vinge, og så fortsætte i samme retning. Dvs. at han skal runde vingen helt. Hvis jeg drejer hele vejen rundt med ham går det fint. Men skal jeg lægge et kryds på, og bevæger mig den mindste, så springer han ikke over. Men jeg vil tro at vi bare skal træne det lidt, vi har faktisk ikke rigtig haft den før så det er ikke så underligt.

 

Hehe, Terkel er alt det Iso ikke er - desværre har han heller ikke (endnu?) hendes gode sider! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, han kan sagtens ta' et spring bagfra, har det på kommando som sådan set fungerer fint - det handler om hvor jeg er placeret. Iih, det bli'r svært at forklare... :hmm: Tænk at du kommer lidt fra siden og skal ha' ham bag springet på den fjerne vinge, og så fortsætte i samme retning. Dvs. at han skal runde vingen helt. Hvis jeg drejer hele vejen rundt med ham går det fint. Men skal jeg lægge et kryds på, og bevæger mig den mindste, så springer han ikke over. Men jeg vil tro at vi bare skal træne det lidt, vi har faktisk ikke rigtig haft den før så det er ikke så underligt.

 

Hehe, Terkel er alt det Iso ikke er - desværre har han heller ikke (endnu?) hendes gode sider! :lol:

 

Jeg tror det er lidt samme problem som med Cassi(r dog i tvivl om du tænker på en decideret wrap om vingen, men så giver det ikke så meget mening med at indlægge et kryds). Jeg satte springet langt ned for at gøre det nemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet at tegne det her, dog ikke med præcise mål eller noget. Jeg har ham på min venstre side fra det første spring. Efter de 3 spring skal vi videre til venstre på tegningen, så det havde været oplagt at lægge et blind efter spring nr. to. Han går fint bag om springet, men hvis jeg ikke følger ham rundt hele vejen så springer han ikke, men står bare stille og kikker på mig. Eller også stopper han og vender om i den retning han kan se jeg jeg er på vej videre i. Men det skal nok bare trænes på et spring, så kommer det...

 

Course1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at jeg ville køre nogle gange med støtte fra højre hånd. Det gjorde jeg med Calle da han skulle prøve kræfter med det. Han er så lynende hurtigt at han bare drejer rundt om sig selv, hvis det ikke lige er helt klart.

 

[video=youtube_share;h2gGcx4sQIE]

 

det vi laver på andet spring. Udgangspunktet er jo det samme, selvom vinklerne er anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Træning med Terkel i morges! :-D Vi var kun to på holdet, det er jo lidt ærgerligt, men samtidigt lidt luksus da der var en træner til os hver! :lol:

 

Terkel var sgu rigtig dygtig og fornuftig i dag, han snuste ikke en gang ret meget! Det var en god bane for os, med udfordringer der var lige tilpas til vores niveau. På den anden halvdel fik vi terpet lidt med kontaktfelt, Terkel ta'r godt nok sine felter, men han bli'r ikke stående på dem, og det skal vi lige ha' fat i. Jeg har heldigvis både vippe og balance herhjemme, så når det bli'r tørt nok i haven kan vi terpe herhjemme. Det samme med slalommen, hvor han bestemt ikke kan li' at jeg er foran ham. Og det er nok lidt det samme problem der går igen på begge ting - han vil ikke ha' at jeg er foran. Det bli'r vist et langt og hårdt træk at komme igennem, men det skal vi!

 

I morgen har søster og jeg hallen i Ringsted i et par timer, der ta'r jeg kun Terkel med. Det bli'r sgu sjovt at se hvad han siger til et helt nyt sted - og et helt nyt underlag! Desværre er søster blevet drønforkølet, men jeg håber at hun når at bli' bare lidt bedre til i morgen, så hun orker at løbe bare lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Phew... Har ikke løbet agility med Calle siden vi var til konkurrence i Fakse og han bed mig. Mit ben er for øvrigt ikke helt i orden endnu...

 

Cassi fik lov til at "lege" agilityhund. Mit familiehundehold fik lov til at arbejde med lidt agilityforhindringer og hun fik lov til at vise slutbilledet, og nøj, hvor hun nød det. Men hun nyder i det hele taget at være demohund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel og jeg har været til træning hos AB i aften - og iiiihhhh, hvor er det altså bare godt!!! :hjerte: Jeg begriber ikke hvordan konen kan blive ved med at tegne nye, spændende og lige tilpas udfordrende baner - og så på den begrænsede plads der er i den ret lille hal vi træner i..! Lige før os trænede hun en virkelig god ekvipage, som løb en hamrende svær bane. Når det var vores tur flyttede hun lige rundt på nogle nummerskilte, og vupti så var der en bane der passede perfekt til os! Der er altid udfordringer på banen, men ikke større end at man kan klare dem hvis man gør sit bedste, så det ender altid med at man kører derfra med selvtilliden i top! Og så kan hun jo bare løse ethvert problem, det er altså ret vildt. Selv når jeg er der med Iso får hun tingene til at fungere! :shock:

 

Terkel var rigtigt dygtig i dag, og han snuste ikke ret meget. Det var jeg ellers ret spændt på at se, for de seneste par gange vi har trænet har han nemlig ikke snuset ret meget, det har så været i ridehuset og i Ringstedhallen. Men active-dogs-hallen, hvor vi træner med AB her i vinterhalvåret, er jo det sted der har været aller værst... Men søreme om ikke han også var bedre her! Til aller sidst, hvor han begyndte at bli' træt, kom der lidt gang i snuseriet. Men ellers var han faktisk topkoncentreret om træningen! Der er sgu sket noget i hans lille hoved på det seneste. Han var også virkelig sej til bl.a. slalommen, hvor han kom i høj fart og måtte samle sig rigtig meget for at få den rigtigt. Men det gjorde han, flere gange endda, så det var ikke bare held! :lol: Og felterne var også rigtigt fine. Det lover godt for søndag, hvor vi skal løbe DAL. Jeg er meget spændt på hvordan jeg selv skal klare at løbe med begge hunde - samme bane og kun én banegennemgang..!! :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

århh fedt, Korvis. Der er bare ikke noget bedre end at finde en god træner :hjerte:

Jeg skal op til Amanda i eftermiddag! For første gang i rigtig lang tid (har ikke trænet med hende siden engang sidste sommer?!), og jeg glæder mig :mrgreen: kommer kun til at løbe med Dexter, vi skal nemlig dele en enetime med Rachel og Hulk, vores løbevenner :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

århh fedt, Korvis. Der er bare ikke noget bedre end at finde en god træner :hjerte:

Jeg skal op til Amanda i eftermiddag! For første gang i rigtig lang tid (har ikke trænet med hende siden engang sidste sommer?!), og jeg glæder mig :mrgreen: kommer kun til at løbe med Dexter, vi skal nemlig dele en enetime med Rachel og Hulk, vores løbevenner :vuf:

 

århh fedt, Korvis. Der er bare ikke noget bedre end at finde en god træner :hjerte:

Jeg skal op til Amanda i eftermiddag! For første gang i rigtig lang tid (har ikke trænet med hende siden engang sidste sommer?!), og jeg glæder mig :mrgreen: kommer kun til at løbe med Dexter, vi skal nemlig dele en enetime med Rachel og Hulk, vores løbevenner :vuf:

 

Det betyder bare ALT, at ha' gode trænere! Og jeg har søreme været heldig. AB er jo helt outstanding, og jeg er bare så taknemlig for at hun gider at undervise os. Men jeg har heldigvis også gode trænere i klubben, så jeg kunne ikke ha' det bedre! :5up:

---------------------------------------------------

 

Iso bli'r 8 i år, og nærmer sig jo pensionsalder. Hun er overhoved ikke træt eller slidt endnu, men jeg ser ingen grund til at slide unødvendigt på hende, især ikke når jeg jo også har Terkel. Iso er meget lille, så agilityn slider selvfølgelig lidt mere på hende, og derfor er planen at hun snart skal til at løbe senior.

 

Jeg selv bli'r jo heller ikke yngre, og jeg kan godt mærke at jeg skal spare lidt på kræfterne. Så jeg går lidt og tænker og overvejer hvordan jeg skal gøre med træning og stævner fremover... :hmm: Stævner er sådan set nemt nok - Iso skal kun løbe for sjov, så når Terkel kommer igang må hun nøjes med 2 løb/stævne. 2 løb er måske også fint for Terkel til at begynde med, og ikke mindst er det nok for mig med 4 løb på én dag! :lol:

 

Men hvad med træning... Vi har jo holdtræning i klubben, fællestræning i "træningsklubben", enetimer hos AB, og selvfølgelig selvtræning herhjemme (når den en gang bli'r tør... :roll:). Hvis begge hunde skal ha' alle dele brænder jeg sammen, og det gør min pengepung også. Derudover ligger holdtræningen og fællestræningen to dage i rap, hvilket jeg synes Iso skal skånes for. Her til foråret kommer begge hunde på holdtræning samme dag, på to hold efter hinanden, men fællestræningen bli'r nok kun med Terkel... Ja, der er sgu meget at tænke over, når man har en lidt ældre hund som på sigt skal trappes ned, og en ung som skal startes op - og man selv er ved at være lidt gammel og slidt! :lol: Og det selv om man ikke har andre ambitioner og mål end at ha' det sjovt, og forhåbentlig bli' bedre end man var sidste år. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder bare ALT, at ha' gode trænere! Og jeg har søreme været heldig. AB er jo helt outstanding, og jeg er bare så taknemlig for at hun gider at undervise os. Men jeg har heldigvis også gode trænere i klubben, så jeg kunne ikke ha' det bedre! :5up:

---------------------------------------------------

 

Iso bli'r 8 i år, og nærmer sig jo pensionsalder. Hun er overhoved ikke træt eller slidt endnu, men jeg ser ingen grund til at slide unødvendigt på hende, især ikke når jeg jo også har Terkel. Iso er meget lille, så agilityn slider selvfølgelig lidt mere på hende, og derfor er planen at hun snart skal til at løbe senior.

 

Jeg selv bli'r jo heller ikke yngre, og jeg kan godt mærke at jeg skal spare lidt på kræfterne. Så jeg går lidt og tænker og overvejer hvordan jeg skal gøre med træning og stævner fremover... :hmm: Stævner er sådan set nemt nok - Iso skal kun løbe for sjov, så når Terkel kommer igang må hun nøjes med 2 løb/stævne. 2 løb er måske også fint for Terkel til at begynde med, og ikke mindst er det nok for mig med 4 løb på én dag! :lol:

 

Men hvad med træning... Vi har jo holdtræning i klubben, fællestræning i "træningsklubben", enetimer hos AB, og selvfølgelig selvtræning herhjemme (når den en gang bli'r tør... :roll:). Hvis begge hunde skal ha' alle dele brænder jeg sammen, og det gør min pengepung også. Derudover ligger holdtræningen og fællestræningen to dage i rap, hvilket jeg synes Iso skal skånes for. Her til foråret kommer begge hunde på holdtræning samme dag, på to hold efter hinanden, men fællestræningen bli'r nok kun med Terkel... Ja, der er sgu meget at tænke over, når man har en lidt ældre hund som på sigt skal trappes ned, og en ung som skal startes op - og man selv er ved at være lidt gammel og slidt! :lol: Og det selv om man ikke har andre ambitioner og mål end at ha' det sjovt, og forhåbentlig bli' bedre end man var sidste år. :5up:

 

Skønt med god træning! Det er bare så vigtigt for motivationen :5up:

Og I fik ros af AB i dag, jeg blev lige tæsket igennem med begge tøser, puha sved på panden. 1 ½ time alene :mrgreen:

Glæder mig til vi kommer på græs og skal træne sammen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt med god træning! Det er bare så vigtigt for motivationen :5up:

Og I fik ros af AB i dag, jeg blev lige tæsket igennem med begge tøser, puha sved på panden. 1 ½ time alene :mrgreen:

Glæder mig til vi kommer på græs og skal træne sammen :banan:

Hold da op, 1,5 time alene..??!! Med AB?? Det kunne jeg vist aldrig klare! Men du har jo også unge ben! :mrgreen:

 

Tror min motivation for ag er virkelig svær at dræbe, heldigvis! Glæder mig også virkelig meget til vi kommer på græs, og er vildt spændt på hvad Terkel siger til det. Ikke græsset, men at der er en hel masse delbaner og andre hunde... :???: Er virkelig glad for at du skal være på holdet! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en rigtig god time hos Amanda. Dexter syntes det var feeeedt at Rachel også var der, han blev ved med at løbe hen og kramme hende, når hun sad og kiggede på :lol: og ellers var han bare fræk og flabet, og virkelig i hopla. Vi skiftedes til at løbe i ca 15 minutter ad gangen, vi er jo slet ikke på samme sted udviklingsmæssigt, så ingen pointe i at arbejde samtidigt. Lille Hulk gjorde det rigtig godt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder bare ALT, at ha' gode trænere! Og jeg har søreme været heldig. AB er jo helt outstanding, og jeg er bare så taknemlig for at hun gider at undervise os. Men jeg har heldigvis også gode trænere i klubben, så jeg kunne ikke ha' det bedre! :5up:

---------------------------------------------------

 

Iso bli'r 8 i år, og nærmer sig jo pensionsalder. Hun er overhoved ikke træt eller slidt endnu, men jeg ser ingen grund til at slide unødvendigt på hende, især ikke når jeg jo også har Terkel. Iso er meget lille, så agilityn slider selvfølgelig lidt mere på hende, og derfor er planen at hun snart skal til at løbe senior.

 

Jeg selv bli'r jo heller ikke yngre, og jeg kan godt mærke at jeg skal spare lidt på kræfterne. Så jeg går lidt og tænker og overvejer hvordan jeg skal gøre med træning og stævner fremover... :hmm: Stævner er sådan set nemt nok - Iso skal kun løbe for sjov, så når Terkel kommer igang må hun nøjes med 2 løb/stævne. 2 løb er måske også fint for Terkel til at begynde med, og ikke mindst er det nok for mig med 4 løb på én dag! :lol:

 

Men hvad med træning... Vi har jo holdtræning i klubben, fællestræning i "træningsklubben", enetimer hos AB, og selvfølgelig selvtræning herhjemme (når den en gang bli'r tør... :roll:). Hvis begge hunde skal ha' alle dele brænder jeg sammen, og det gør min pengepung også. Derudover ligger holdtræningen og fællestræningen to dage i rap, hvilket jeg synes Iso skal skånes for. Her til foråret kommer begge hunde på holdtræning samme dag, på to hold efter hinanden, men fællestræningen bli'r nok kun med Terkel... Ja, der er sgu meget at tænke over, når man har en lidt ældre hund som på sigt skal trappes ned, og en ung som skal startes op - og man selv er ved at være lidt gammel og slidt! :lol: Og det selv om man ikke har andre ambitioner og mål end at ha' det sjovt, og forhåbentlig bli' bedre end man var sidste år. :5up:

 

Jeg glæder mig til at se dig løbe senior med Iso - Wrooouumm. Tror altså vi må have en seniorklasse, der er møntet på føreren også. Sådan noget med mindre baner, der er til at huske, og hvor der ikke skal løbes for meget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkeligt nok så har jeg absolut ingen abstinenser nu her hvor jeg ikke har trænet noget agility i lige omkring en måned(har så lige løbet en mini bane med Cassi udelukkende for demonstrationens skyld). Nu har der så hverken været tiden eller arealerne til det(træningspladsen er ret våd og jeg vil ikke risikerer skader og så er der brugt en del tid på arbejdet med Cassi).

 

lige nu er fokus med Calle udelukkende på ro, og så er agility nok ikke lige der hvor vi skal arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig til at se dig løbe senior med Iso - Wrooouumm. Tror altså vi må have en seniorklasse, der er møntet på føreren også. Sådan noget med mindre baner, der er til at huske, og hvor der ikke skal løbes for meget :-)

 

Yes, en demensklasse med maks. 10 forhindringer! :5up: :lol: Hmm, jeg har faktisk prøvet at løbe mellemhøjde med Iso et par gange, og hun sætter faktisk ikke farten ret meget op. Hvilket jeg sådan set ta'r som et tegn på at det nok snart er på tide at rykke hende over i senior...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt abstinenser - har ikke kunnet løbe siden jeg smadrede foden. Men jeg SKAL bare kunne løbe næste weekend hvor vi har stævne. I morgen skal jeg til bryllup med træsko på. :lol:

 

Der er AKC National Agility Championship i denne weekend, og min træner er med med to hunde. Plus en 5-6 andre fra vores klub. Har forsøgt at se lidt live streamning, men hold da op, det har jeg slet ikke tålmodighed til. Håber de poster nogle individuelle videoer, så jeg ikke skal sidde og se 500 hunde løbe den samme bane...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt øv-træning med Terkel her til morgen, desværre... :cry: Han har bare intet drive, og gør ingenting selv uden at få besked på det. Og det er bare ikke sjovt... Selv om jeg har haft store frustrationer med Iso, så har det altid været sjovt at løbe med hende, og jeg har aldrig haft en tanke på at gi' op. Men i dag oplevede jeg for første gang at agility ikke var sjovt. :cry: Jeg har altid sagt at det værste der kunne ske for mig var, hvis jeg fik en hund der ikke løb hurtigere/mere end mig selv, og det er vist lige sådan én jeg har fået i Terkel... Rent fysisk kan jeg jo ikke løbe ret stærkt selv, og som person er jeg ikke den der har de store armbevægelser, jeg er en ret stille type. En hund som Terkel kræver en mere aktiv type fører. Og jeg tror ikke helt på at man kan ændre personlighed totalt som 50+... Så lige nu ser jeg lidt sort på det, og ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Agility må bare ikke bli' kedeligt, det er jo det bedste og sjoveste i mit liv! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...