Hop til indhold

Sygt så mange hunde der er løbet væk lige nu


Annetteg
 Share

Recommended Posts

Jeg vil anbefale alle at melde sig ind i efterlysningsgruppen for dyr på facebook.

Vi mangler folk til at dele opslag og lede efter forsvundne dyr. :vuf: Please!

Der er helt vildt mange hunde væk lige nu. Og det er så koldt :megaked:

Nogle hunde er fundet døde, men mange render stadig rundt derude. :cry:

Heldigvis er der også nogle som er hjemme hos ejer igen. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det stadig hunde der er løbet væk i nytåret?

 

Der er desværre rigtig mange hunde væk. Næsten flere end der plejer at være omkring nytår.

Der er bl.a to chi'er og en dværg pincher. Jeg kan næppe forestille mig at de stadig lever. :megaked:

DP løb afsted med sele og snor og slet ikke set siden nytårsaften.

Der er også 3 Jack russels og nogle gårdhundeblandinger væk. :cry:

Derudover er der masser af andre hunde væk. De fleste har dog heldigvis lidt mere pels.

Hvilket nok er en stor hjælp hvis de skal overleve ude lige pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er da underligt at der stadig findes herreløse hunde i dk. Men det er nu meget jævnt over hele året. 4 stk er ikke unormalt.

 

Jeg tror folk bliver overrasket over at deres hunde kan blive bange for fyrværkeri og hoppe ud af haven eller rykke sig ud af halsbånd/sele.

Selv hunde der ikke normalt plejer at være bange kan pludselig blive bange.

Der er utrolig mange hvalpe og unghunde væk i år. De har langt sværere ved at overleve i det fri.

Så er bange for at en del aldrig bliver fundet i år. Samt de korthårede hunde pga vejret må de også have begrænset levetid i det fri.

 

Noget undre mig dog.

Nogle hunde bliver vildhunde efter få dage på egne poter. Og kan slet ikke kende deres ejer. De kan kun fanges i fælder og det er hårdt arbejde.

Andre kommer pludselig hjem igen på egen hånd.

Gad nok vide hvorfor der er denne forskel i hundenes måde at reagere på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er da underligt at der stadig findes herreløse hunde i dk. Men det er nu meget jævnt over hele året. 4 stk er ikke unormalt.

 

Jeg tror folk bliver overrasket over at deres hunde kan blive bange for fyrværkeri og hoppe ud af haven eller rykke sig ud af halsbånd/sele.

Selv hunde der ikke normalt plejer at være bange kan pludselig blive bange.

Der er utrolig mange hvalpe og unghunde væk i år. De har langt sværere ved at overleve i det fri.

Så er bange for at en del aldrig bliver fundet i år. Samt de korthårede hunde pga vejret må de også have begrænset levetid i det fri.

 

Noget undre mig dog.

Nogle hunde bliver vildhunde efter få dage på egne poter. Og kan slet ikke kende deres ejer. De kan kun fanges i fælder og det er hårdt arbejde.

Andre kommer pludselig hjem igen på egen hånd.

Gad nok vide hvorfor der er denne forskel i hundenes måde at reagere på?

Jeg tænker nu ikke der findes herreløs e hunde I dk. De har jo tydeligvis boet hos nogle og fanges jo ofte med halsbånd ovs på. Det er bare hunde hvis ejere ikke kan finde dem igen eller som bevidst har sat dem ud.

Jeg tanker bare om nogen af dem ikke også er blandt de hunde der bortkommer men bliver ikke efter lyst korrekt eller I den rigtige politikreds.

 

Omkring det sidste sa har jeg en af hver.

 

Hvis mysla kommer væk fra mig på tur sa lober hun hjem så hurtigt hun kan og ved hun ikke hvordan så løber hun direkte hen til nogle mennesker og satser på hjælp.

 

Sheila er lige omvendt. Hun søger efter mig og kun mig og løbe I store buer udenom andre mennesker. Hun bliver hurtigt meget stresset og frygtsom på egen pote og var hun for eksempel stukket af fra en hundepension eller I chock over fyrværkeri så ville hun vare en af dem der ville skulle indfanges med mindre jeg kunne komme så tat på hende at hun kunne høre og lugte det var mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror mange af de herreløse er hunde der er sparket ud da de blev lidt i vejen.

Internaterne siger også at langt de fleste herreløse hunde kommer altid op til ferieperioder.

Det syntes jeg er skræmmende. Men det er jo let at få hund og ikke altid let at komme af med den igen.

Jo selvfølgelig når man bare smider den ud. Men ellers så koster det jo penge at aflevere den på internatet og det er ikke helt let at sælge.

Nogle af hundene er måske stjålne hunde hvor chippen mangler og de så aldrig bliver genforenet.

nogle gange er forkert info også grunden.

Hørte om en brun hanhund der var indfanget og sat i pension imens man efterlyste ejer.

Da ejer ikke meldte sig skulle hunden videre til aflivning.

Dog tjekkede en vågen politimand lige sagen en gang til og minsandten om den brune hanhund ikke var en efterlyst tæve som familien havde søgt nær og fjern.

Sagen blev så endnu værre ved at pensionen stort set havde sultet hunden under hele opholdet, da den jo bare skulle aflives.

 

 

Hvis mine hunde blev væk ville de springe i favnen på den første og den bedste de mødte på deres vej.

Men ja du har nok ret, der er bare forskel på hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...