Hop til indhold

Er godt TV program


PMJ
 Share

Recommended Posts

Ja, jo, men jeg synes også udsendelsen, foruden mange gode informationer om myter som så ikke længere holder efterlader en ny - eller uvidende hundeejer i et tomrum, for der bliver ikke givet meget anvisning på praktisk anvendelse af den "nye viden", hvilket måske nærmest fører til at hunde træning og opdragelse bliver ringere.

 

I "gamle dage" gav man meget mere præcise anvisninger som jo fatisk virkede. Altså ikke gamle, gamle dage hvor man anvendte vold og dominans, man bare retningslinjerne som sagde: du skal være en god og venlig leder for din hund. Behandle den venligt og hjælpe den til at forstå hvilken opførsel du gerne vil have ved at belønne det og ignorere eller verbalt korrigere uønsket adfærd. Men hunden har brug for tydeliget at forstå god og dårlig adfærd i den verden den skal live i sammen med mennesker, forcat alle bliver glade og tilfredse.

 

Med de nye signaler tror jeg mange overser behovet for at hundene skal indordne sig menneskenes måde at se tingene på i langt de fleste familier, hvis begge parter skal blive glade og tilfredse.

 

Så er der ganske få familier og ejere, som er mere indstillet på at tilpasse tilværelsen til hundens foretrukne måder at leve på, men det er stadig nok mindre end 10 % vil jeg tro

Link til indlæg
Del på andre sites

Hfint program. Men det skal jo ikke ses på nogen måde om hvordan man skal leve eller opdrage sin hund. Det var nok mere et forsøg på at lave et program om hvordan forskere forsoger at finde ud af hvordan hunde tænker.

 

Og egentlig bare illustrere hvor lidt vi stadig ved. Nysgerrighed I forhold til at leve med et andet væsen er vigtig at bevare og det synes jeg fint programmet sparkede til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...