Hop til indhold

Debat om begreber og holdninger til Alpha koncept og afrettelse af hund.


Engell
 Share

Recommended Posts

Så en smule modspørgsmål, så stikker begge alfaerne halen mellem benene og løber ud af tråden?

 

Jeg var ikke klar over vi havde en os mod dem debat men ok hvis det er på det plan vi er.

 

Jeg siger bare at her på HF finder jeg overvejede en mere ensartet tilgang til begreber og hunde end så mange andre steder.

 

Hertil ja så kan jeg også godt blive provokeret til at svare i samme tone som jeg bliver spurgt.... fejl citeret eller når det jeg skriver bliver fordrejet til at understøtte et andet synspunkt end det jeg står for.

Så ja så kan tonen godt blive hård.

 

Jeg er ikke ude af debat tråden kun mad delen den er debatere til døde vil jeg mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg var ikke klar over vi havde en os mod dem debat men ok hvis det er på det plan vi er.

 

Jeg siger bare at her på HF finder jeg overvejede en mere ensartet tilgang til begreber og hunde end så mange andre steder.

 

Hertil ja så kan jeg også godt blive provokeret til at svare i samme tone som jeg bliver spurgt.... fejl citeret eller når det jeg skriver bliver fordrejet til at understøtte et andet synspunkt end det jeg står for.

Så ja så kan tonen godt blive hård.

 

Jeg er ikke ude af debat tråden kun mad delen den er debatere til døde vil jeg mene.

 

Mit indlæg var nu mere ment som et forsøg på at få alle til at grine lidt - du kan sikkert finde på et tilsvarende omkring os godbidspædagoger, der tror vi kan klappe os ud af alt :) Jeg håber det blev modtaget med et smil

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg hoppe fra mad til vand. Jeg har hørt og selv erfaret, at i dyreverdenen bliver den der finder vand set op til. Personligt har jeg fået en tidligere hund til at drikke af en vandhane på en vagt. (Vi var for langt væk fra vandskålen og det var 30•). Min nuværende drikker også når jeg beder ham om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg hoppe fra mad til vand. Jeg har hørt og selv erfaret, at i dyreverdenen bliver den der finder vand set op til. Personligt har jeg fået en tidligere hund til at drikke af en vandhane på en vagt. (Vi var for langt væk fra vandskålen og det var 30•). Min nuværende drikker også når jeg beder ham om det.

 

Tænker det lyder meget rimeligt... ved ikke lige så meget hvad det angår.

Hvordan lærte du ham at drikke på kommando?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker det lyder meget rimeligt... ved ikke lige så meget hvad det angår.

Hvordan lærte du ham at drikke på kommando?

 

Ganske simpelt: Fingrene ind i vandet, fingrene i gabet på hunden så den kunne smage vandet og så vise den hvor vandet var. Det så skideskægt ud da han stod på bagben og slubrede af hanen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan være utrolig ubehagelig når du vil. Selvom jeg har det indtryk af dig selv mener at du er venlig, fornuftig og tolerant. Tror du måske ikke altid er som du selv forestiller dig. Der bliver sagt meget mellem linjerne her og tolerance er der intet af.

 

 

 

Det er ikke min hensigt at være ubehagelig, som det sikkert ikke har været din hensigt at virke nedladende og hånlig.

Din oplevelse med manglende tolerance deler jeg fuldt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gad jeg godt lære min den voksne!!! Hun er stinkeelendig til at drikke, og det er virkelig ikke godt når vi løber agility. Hun ved godt hvad "værsgo'-vand" betyder, men fandeme nej om hun vil drikke bare fordi jeg siger det... :roll:

kan du ikke lave en drink med opblødt vådfoder eller andet lækkert? Det er meget brugt før canicross i det lidt varmere vejr, hvor det er meget vigtigt at hunden en hydreret før man løber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gad jeg godt lære min den voksne!!! Hun er stinkeelendig til at drikke, og det er virkelig ikke godt når vi løber agility. Hun ved godt hvad "værsgo'-vand" betyder, men fandeme nej om hun vil drikke bare fordi jeg siger det... :roll:

 

Når jeg var væk en hel dag i konkurrence ville Rasmus ikke drikke, men et par lækre godbidder i vandet overbeviste ham om, at han var tørstig og så var den klaret. Måske kan du bruge det?

Link til indlæg
Del på andre sites

kan du ikke lave en drink med opblødt vådfoder eller andet lækkert? Det er meget brugt før canicross i det lidt varmere vejr, hvor det er meget vigtigt at hunden en hydreret før man løber.

 

Når jeg var væk en hel dag i konkurrence ville Rasmus ikke drikke, men et par lækre godbidder i vandet overbeviste ham om, at han var tørstig og så var den klaret. Måske kan du bruge det?

 

Jeg har prøvet at kaste godbidder i, med det resultat at hun sidder og piver og er ulykkelig fordi hun ikke kan få fat i den lækre godbid som ligger i det klamme vand... :cry::lol: Men der er kommet noget pulver, noget sports-noget, som skulle smage godt. Det skal jeg prøve når sæsonen går i gang igen.

 

Eller man får en anden hund til at drikke først :mrgreen: Ting andre har haft hovedet i er altid mere spændende. :-D

Whaaat??!! :badr: Vandet er jo ødelagt hvis en anden hund har drukket af det!!! :skraek: Prinsesse much... Eller bare stædig! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet at kaste godbidder i, med det resultat at hun sidder og piver og er ulykkelig fordi hun ikke kan få fat i den lækre godbid som ligger i det klamme vand... :cry::lol: Men der er kommet noget pulver, noget sports-noget, som skulle smage godt. Det skal jeg prøve når sæsonen går i gang igen.

 

 

Whaaat??!! :badr: Vandet er jo ødelagt hvis en anden hund har drukket af det!!! :skraek: Prinsesse much... Eller bare stædig! :lol:

 

Ville hun også brokke dig, hvis det var kogevand fra lever, kødboller eller andet hun fik serveret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville hun også brokke dig, hvis det var kogevand fra lever, kødboller eller andet hun fik serveret?

 

Det ved jeg ikke, har aldrig prøvet det. Har meget sjældent kogevand fra andet end pasta, ris eller kartofler, og det er vist ikke helt det samme! :lol: Men måske kunne man prøve med lidt bouillon..? :hmm: :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg bliver bare lidt småforelsket når jeg ser en smuk rottweiler med flot hale....

det der med at drikke på kommando det vil jeg forsøge at lære max. Synes det er en brillant ide. Bare træt af jeg ikke kom på den heh heh

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver bare lidt småforelsket når jeg ser en smuk rottweiler med flot hale....

det der med at drikke på kommando det vil jeg forsøge at lære max. Synes det er en brillant ide. Bare træt af jeg ikke kom på den heh heh

 

Tak, jeg synes også han er smuk. Og det er jo aldrig for sent, at lære nye trick, hverken for hund eller ejer.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...