Hop til indhold

Alene hjemme træning, hvalp og to voksne hunde..


Lucamor
 Share

Recommended Posts

Hej :vinken:Jeg er ny her, og glæder mig til at suge jeres visdom til mig :mrgreen:

 

Jeg har to dejlige gravlabber på 7 år, som jeg fik da de var 1år og 1,5år. De er fra samme kuld, men har haft helt forskellige liv, inden de kom hjem til os. Den ene har været højt elsket og del af en familie, men de kunne desværre ikke beholde hende pga sygdom. Den anden har haft 3-4 hjem, og var endt ved en hundehandler i lænke, før vi ved hjælpe fra hundevenner fik hende hjem. Vi fik hjælp af en hunde adfærds terapeut, som mente hun var blevet slået, da hun var angst for at blive løftet, for sammen ved høje stemmer og var angst for pludselige bevægelser. Hun er kommet meget langt, og inden for er hun en glad og utrolig kærlig hund. Hun elsker børn, og er en stor kælepot.

 

 

Nu vil vi gerne udvide vores familie med en lille Fransk bulldog hvalp :lun: Inden den lille flytter ind, vil jeg gerne ha lidt ideer til hvordan jeg skal gribe det an med de to store. De store har det ok med andre hunde, men den ene af vores piger, har brug for lidt hjælp til at sige fra over for hvalpe. Jeg er især i tvivl om alene hjemme træning, da hvalpen ikke skal være sammen med de to store. Vi har ikke mulighed for at skille dem ad med et børnegitter. De store er ude i vores store gang,når de er alene hjemme. Der er god plads og godt med lys, da den ene væg har vinduer næsten ned til gulvet og terrasse dør. Nu er spørgsmålet om vi skal sætte den store hvalpe kravlegård i gangen, sådan er de er sammen men uden hvalpen kan "drille". Vi vil jo gerne ha, at når den lille bliver større, at de alle kan være sammen i gangen. Eller skal vi lade den lille være alene i køkkenet ? De vil ikke kunne se hinanden, men de vil kunne høre hinanden. Har i nogle gode råd til mig ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal sætte børnegitter op mellem dem, selvom du skriver du ikke kan :) Irriterende ved jeg godt, men den bedste løsning i mine øjne. Nu kan vi jo ikke se dit hjem, så hvorfor kan der ikke sættes et gitter op til køkkenet?

 

Så kan de se hinanden og den voksne kan få fred for den bette når I ikke er der til at "overvåge" samværet

 

Er der plads til hvalpegården i gangen? Så er det jo også en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Jeg havde ikke glemt, jeg har skrevet her inde, men er syg og er tæt på at stille træskoene, selv om familien nok ikke er helt enig.

 

Vi har plads nok i gangen, så det må blive hvalpegården..Grunden til det med gitter ikke fungere er, at vores nederste etage mere eller mindre er et stort åbent område. Der er ingen døre mellem køkken, stue og spisestue. Jeg kan sætte gitter ved køkkenet, men hvis den lille skal kunne se de store, skal de pludselig være alene i hele stuen og spisestuen. Det trives den ene af vores tøser slet ikke med, da hun har brug for at kunne overskue hele rummet når hun er selv, og det vil ikke kunne lade sig gøre.

 

Vi skulle i fredags ha været ude og besøge vores lille ny baby, men den er blevet solgt. Kæmpe skuffelse !! Hun beklagede mange gange, men det får vi jo ingen hvalp af :megaked: Det har været en total skod uge med sygdom og ingen hvalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Jeg havde ikke glemt, jeg har skrevet her inde, men er syg og er tæt på at stille træskoene, selv om familien nok ikke er helt enig.

 

Vi har plads nok i gangen, så det må blive hvalpegården..Grunden til det med gitter ikke fungere er, at vores nederste etage mere eller mindre er et stort åbent område. Der er ingen døre mellem køkken, stue og spisestue. Jeg kan sætte gitter ved køkkenet, men hvis den lille skal kunne se de store, skal de pludselig være alene i hele stuen og spisestuen. Det trives den ene af vores tøser slet ikke med, da hun har brug for at kunne overskue hele rummet når hun er selv, og det vil ikke kunne lade sig gøre.

 

Vi skulle i fredags ha været ude og besøge vores lille ny baby, men den er blevet solgt. Kæmpe skuffelse !! Hun beklagede mange gange, men det får vi jo ingen hvalp af :megaked: Det har været en total skod uge med sygdom og ingen hvalp...

 

God bedring og held og lykke med, at hitte en anden hvalp! Og du skal ikke stille træskoene, ikke i gangen i hvert fald, så blir' de nok spist..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring og held og lykke med, at hitte en anden hvalp! Og du skal ikke stille træskoene, ikke i gangen i hvert fald, så blir' de nok spist..:blink:

 

Tak Niels :klap::sjov: Er ved at være rask igen, træskoene blev ikke spist, og på søndag skal vi besøge en lille lækker hvalp, som jeg håber bliver vores lille pige i starten af april.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...