Hop til indhold

min hund hoster, kan det være foderet?


Bist83
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Min hund, Laika er lige blevet 6 måneder og har de sidste 4-6 uger hostet lidt hver dag. Mandag kastede hun op og skulle efterfølgende faste i 24 timer. Hun har ikke hostet siden. Sidst hun fik af sit eget foder var mandag kl 17.

Hun har fået josera kids siden vi hentede hende i oktober.

Jeg har købt kronch main af vores træner som hun skal over på, men bliver nu i tvivl om det skulle have være grain free...

 

De næste par dage skal hun have skånetørkost, skal jeg så køre hende over på josera, kronch eller købe noget grain free, da hun skal på normalt kost? Skånekosten er på grund af opkastet og har egentlig ikke noget med hosten at gøre, men tænkte bare om det havde en sammenhæng når hun nu ikke har hostet mens hun ikke har fået josera.

Link til indlæg
Del på andre sites

vel ikke i 6 uger

 

Hvor lang tid går der før kennelhosten forsvinder?

I de fleste tilfælde vil symptomerne ved kennelhoste gradvist aftage og forsvinder efter tre uger. For unge hvalpe, ældre hunde eller hunde som har et svækket immunsystem, kan det dog tage helt op til seks uger eller mere for de komme sig. I nogle tilfælde kan hunden forbliver smitsom i lange perioder, selv efter at symptomerne er forsvundet.

 

Kilde: Dogs universe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til dyrlæge igår, og de kunne ikke umiddelbart finde nogen grund til hosten. Måske kennelhoste/irriteret slimhinder/ "falsk strubehoste".

For 2 uger siden kunne de heller ikke finde nogen grund til hendes hoste.

 

Det var bare mig selv der tænkte om foderet kunne spille ind, når hun nu har været hostefri i 2 døgn, hvor hun ikke har fået josera-foderet

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til dyrlæge igår, og de kunne ikke umiddelbart finde nogen grund til hosten. Måske kennelhoste/irriteret slimhinder/ "falsk strubehoste".

For 2 uger siden kunne de heller ikke finde nogen grund til hendes hoste.

 

Det var bare mig selv der tænkte om foderet kunne spille ind, når hun nu har været hostefri i 2 døgn, hvor hun ikke har fået josera-foderet

 

Du kan jo prøve, når hun er færdig med skånekost, at bløde tørfoderet op, hvis du ikke allerede har gjort det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kennel hoste kan vare længe i nogle tilfælde. Da jeg fik min ældste beagle 2½ år gammel fik han et voldsomt tilfælde hvor der måtte antibiotika til af 2 omgange. Han havde opkast og var generelt rimelig dårlig af det - det varede 6-8 uger før han var ude af det.

 

Ang. hoste og foder så kan min yngste godt hoste/fnyse når han har fået visse kornfri tørfoder typer - så han tåler ikke kornfri foder.

 

Jeg ville prøve at bløde foderet op som Niels M også foreslår - tør foder kan godt være hård kost for en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også prøvet at bløde foderet op med lidt vand, det kan være det der driller.

Ellers kennelhoste det kan vare lang tid.

 

Lige efter hun har spist så prøv at holde hende i ro, altså sådan hun ikke spæner rundt lige efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...