Hop til indhold

Alene hjemme?


Quitte
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

det går rigtigt godt med Selfie (Dansk svensk gårdhund på 10 uger), rigtigt godt endda. Men han er altså ikke specielt vild med at være spærret inde i sin hvalpegård (den er OK stor, altså gården) når vi ikke er hjemme. Han sover der ellers (men kan gå ud i stuen / køkkenet), er tryg derinde og render ind og ud når vi er hjemme - han sover alene om natten og der er der ingen problemer, han hverken gør, piver eller hyler.

 

Vi har trænet lidt med ham i hvalpegården. Gået tilbage til ham når han tier stille, rost ham osv. I morges, 4. gang at han skal være alene en formiddag, havde vi de normale rutiner. Spise, snuse foder i haven, lege (ikke for meget naturligvis) osv. Han gøde, hylede og pev i 25 minutter før at han lagde sig til at sove i sin kurv.

 

Nu er han så vågnet igen men er langt fra tilfreds (yes jeg kan faktisk følge ham på kamera :-))). Han hyler, forsøger at bryde ud (ikke noget panisk), gør og forsøger alt muligt. Ind imellem leger han lidt, lægger sig for igen at starte med at hyle.

 

Hvordan griber vi det her rigtigt an? Han skal jo nødigt skades (mentalt) af det her - skal vi bare fortsætte? Give ham "den kolde skulder" selvom det skærer lidt i hjertet?

 

Jeg tænker at vi kan lukke lågen når vi er hjemme, for at træne. Lade ham få godbider og ros når han tier stille og ignorere når han er sur. Er det måske en vej frem?

 

Gode råd modtages med kyshånd

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hvalpen skal lære at være tryk når den er alene så må den ikke bare efterlades så den hyler ;(

det vil sige i kommer til at starte alenehjemmetræningen forfra, hvor i lukker hvalpen i hvalpegård med et tyggeben eller lign og lukker den ud FØR den bliver ked af det, i øger tiden ganske langsomt og går ikke fra hvalpen før den er tryk ved at være alene.

jeg er også lige nødt til at tilføje at når i lader hvalpen sove alene om natten, så skal i lægge den tid oven i alene tiden, det vil sige at det bliver til rigtig mange timer jeres hvalp er alene og ærlig talt jeg syntes det er alt for meget og kan faktisk godt forstå hvis hvalpen reagerer ;(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...