Hop til indhold

Læbefold


LUNITA
 Share

Recommended Posts

Alma ( cockerspaniel ) klør sig på siden af munden, der er ingen sår eller andet at se, dr. dyr siger at det ikke er noget, men jeg kan se at hun klør sig, er der nogle der ved hvad jeg kan smøre eller vaske med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om man kan få atamon på Kreta? I så fald kan man blande vand og atamon halv af hver og tørre læbefolderne med det - da det sikkert er svamp det handler om.

Min ældste beagle have slemme tilfælde af læbefolds svamp og det endte med at han fik fjernet læbefolderne - det er nu 4 år siden og han har ikke flere problemer i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også bruge 1 % brintoverilte, hvis der ikke er hul i huden. Det vil sige at den 3% så skal fortyndes op til tredobbelt volume. Efter en forsigtig aftørring smøres med en svampesalve. Jeg bruger Kenalog Comp.med Mycostatin-ceme, men har hørt at det udgør af produktion.

Hold din Cocker helt korthåret ved læbefolder med klip og tør fugt væk, når du ser den drikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fået Chlorhexidine på apoteket, men det er mundskyl, kan det bruges,

hvis ja hvordan og hvor ofte. Kenalog Comp mener at vi har her, det bruges til røde baby rumper,

prøver at købe det imorgen, hvor ofte skal jeg smøre.

 

Alma er helt korthåret rundt om munden, men jeg klipper hende ikke der, skal jeg det.

jeg vil begynde at tøre hende, når jeg ser at hun drikker

Link til indlæg
Del på andre sites

Frygtelig mange Cocker fødes med for dybe læbefolder, og de holder så huden fugtig. Så det er fugt, der gør at bakterier og svampe kan trives der. Rens med klorhexidin , tør og smør mindst 2 gange pr. dag. Hvis kenelog udgår, tror jeg apotekeren kan henvise til andet produkt mod svamp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...