Hop til indhold

svømning


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Ja vi er jo slået tilbage i det der omhandler vand.

Luna elsker at lege i vand, have hovedet under, plukke vandplanter, rulle sig og rigtig pladre..... så længe hun kan nå bunden.

 

For snart 1½ år siden sprang hun i vand hvor hun fik voldsomt stød - derfør svømmede hun gladeligt i både åer og søer, nu vil hun ikke ud.

 

I dag (igen) har vi så trænet og denne gang havde hr mand vaders på og løftede hende ud og hun svømmede med største velbehag ind igen og når han skulle løfte hende ud så var hun afventende og ok og når hun så kom ind var hun totalt fjollet og vildt glad/stolt.

Men at få hende til selv at svømme ud, det vil hun ikke.

Vi har lokket med ynglingsvildt, vi har fjollet og leget, går med ud - alt er prøvet og hun VIL ikke.

Men når så først hun er derude så tager hun snoren i munden (hun havde den helt lange snor på i dag pga løbetid) og padler glad og fjollet ind til mig og står så i kanten og venter på hr mand.

 

Hvad pokker skal vi gøre? Fortsætte med at løfte hende ud og lade hende svømme ind eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også løfte hende ud og lade hende svømme ind, jo flere succes oplevelser hun får med det, jo større sandsynlighed for at hun selv får lyst til at gå ud på et tidspunkt, hvis hun ellers er glad for vandet.

 

Men men men, jeg ville altså ikke gøre det når hun er i løbetid! :fyfy: Der er jo lissom "åbent" bag til når hun er i løb = meget større risiko for infektioner den vej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også løfte hende ud og lade hende svømme ind, jo flere succes oplevelser hun får med det, jo større sandsynlighed for at hun selv får lyst til at gå ud på et tidspunkt, hvis hun ellers er glad for vandet.

 

Men men men, jeg ville altså ikke gøre det når hun er i løbetid! :fyfy: Der er jo lissom "åbent" bag til når hun er i løb = meget større risiko for infektioner den vej...

 

Må de ikke svømme under løbetid?

Shit det anede jeg ikke, så aflyser vi da lige de næste dages svømninger

Link til indlæg
Del på andre sites

Må de ikke svømme under løbetid?

Shit det anede jeg ikke, så aflyser vi da lige de næste dages svømninger

 

Der er ingen der siger at de ikke må, men jeg mener bestemt man siger at de er mere udsat for infektion, når de er i løbetid, hvilket jo egentlig giver meget god mening, så personligt, ville jeg ikke tage min tæve ud og svømme når hun er i løb. Men det kan også være noget sludder jeg har hørt, jeg ser bare ingen grund til at tage chancen :-) Men det vurdere man jo i sidste ende selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen der siger at de ikke må, men jeg mener bestemt man siger at de er mere udsat for infektion, når de er i løbetid, hvilket jo egentlig giver meget god mening, så personligt, ville jeg ikke tage min tæve ud og svømme når hun er i løb. Men det kan også være noget sludder jeg har hørt, jeg ser bare ingen grund til at tage chancen :-) Men det vurdere man jo i sidste ende selv :-D

 

Nej for pokker, vi skal dæleme ikke tage nogle chancer.

Ej hvor er jeg træt af at vi fik hevet hende ud og svømme. Vi må krydse fingre for intet skidt er sket og så må vi derop igen om 1½ uge og prøve en masse mere.

 

Hun er tydeligtvis glad for det, hun plasker ikke og svømmer åbenbart bedst med snoren i munden..... så der er ingen panik for at komme ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal hunden absolut svømmer ?

Hvorfor kan hun ikke nøjes med bare at pjaske rundt og have det rart ?

 

Jeg kunne da aldrig finde på at tvinge min hund til at svømme.

 

Hvis nogen bar mig ud og jeg skulle tvinges til at svømme ind igen, så ville jeg blive stik hamrende tosset og ked af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal hunden absolut svømmer ?

Hvorfor kan hun ikke nøjes med bare at pjaske rundt og have det rart ?

 

Jeg kunne da aldrig finde på at tvinge min hund til at svømme.

 

Hvis nogen bar mig ud og jeg skulle tvinges til at svømme ind igen, så ville jeg blive stik hamrende tosset og ked af det.

 

Vel fordi hunden i grunden elsker det og bare lige skal overvinde frygten fra dengang hun fik stød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal hunden absolut svømmer ?

Hvorfor kan hun ikke nøjes med bare at pjaske rundt og have det rart ?

 

Jeg kunne da aldrig finde på at tvinge min hund til at svømme.

 

Hvis nogen bar mig ud og jeg skulle tvinges til at svømme ind igen, så ville jeg blive stik hamrende tosset og ked af det.

Det er en jagthund som bruges på jagter og det er rimelig vigtigt at hun kan lære at hente de ænder der evt falder i åen ;)

Men det er godt du ikke er hund, så ingen grund til at blive tosset og Luna logrer (lidt for meget) når hun løftes ud og hun har førhen elsket at køle sig af i søer og åer, hun er en rigtig vandhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...