Hop til indhold

Interessante fakta om hundeejere


Siri
 Share

Recommended Posts

Vil lige dele lidt fakta om hundeejere, som jeg synes er ret interessante.

 

- andelen af dyreejere, der har deres dyr forsikret, er steget med 4%, fra 35% til 29%

- Den kornfrie trend ser ud til at være ovre, da markedsandelen er faldet fra 42% i 2012 til 24% i 2015

- Tendens i dyrefoder fortsætter dog med at følge tendenser i human kost

- frysetørret foder er den nye trend

- Der ses tegn på at dyrefodertrend også følger babymads-trends - måske fordi vi i stigende grad betragter dyr som børn?

- Fedme blandt kæledyr er i fortsat vækst

- indkøb af foder, tilbehør og andet til kæledyr på nettet er steget med 18% på ét år

- 3 ud af 10 onlinekøb sker i andre lande

 

Kilderne er mange, blandt andet handelsundersøgelser, Yougov osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige dele lidt fakta om hundeejere, som jeg synes er ret interessante.

 

- andelen af dyreejere, der har deres dyr forsikret, er steget med 4%, fra 35% til 29%

- Den kornfrie trend ser ud til at være ovre, da markedsandelen er faldet fra 42% i 2012 til 24% i 2015

- Tendens i dyrefoder fortsætter dog med at følge tendenser i human kost

- frysetørret foder er den nye trend

- Der ses tegn på at dyrefodertrend også følger babymads-trends - måske fordi vi i stigende grad betragter dyr som børn?

- Fedme blandt kæledyr er i fortsat vækst

- indkøb af foder, tilbehør og andet til kæledyr på nettet er steget med 18% på ét år

- 3 ud af 10 onlinekøb sker i andre lande

 

Kilderne er mange, blandt andet handelsundersøgelser, Yougov osv.

 

:vedikke:

 

Edit: Ahaaaa, det må være slåfejl:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg gider ikke fortælle hvor længe der gik før jeg regnede ud at det var en slåfejl - apropos at være dårlig til tal:klap:

 

Er det 39% af de hunde, der også er ansvarsforsikrede, eller hvordan er det beregnet?

 

Ansvarforsikring er ikke med i de tal - jeg håber og tror at det tal er meget højere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ansvarforsikring er ikke med i de tal - jeg håber og tror at det tal er meget højere!

 

Nej, men jeg mener om de 39% er 39% af hunde der også er ansvarsforsikrede? For det er vel 70-80% af hunde der har den lovpligtige ansvarsforsikring. Og de hunde er næppe sygeforsikrede. Så hvis det er 39% af alle hunde i DK der har sygeforsikring, er det jo et virkelig højt tal. Hvis det er 39% af de hunde der også er ansvarsforsikrede, er det jo reelt et meget mindre antal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men jeg mener om de 39% er 39% af hunde der også er ansvarsforsikrede? For det er vel 70-80% af hunde der har den lovpligtige ansvarsforsikring. Og de hunde er næppe sygeforsikrede. Så hvis det er 39% af alle hunde i DK der har sygeforsikring, er det jo et virkelig højt tal. Hvis det er 39% af de hunde der også er ansvarsforsikrede, er det jo reelt et meget mindre antal.

 

Tallet her tager ikke højde for, om dyret også er ansvarsforsikret. Mit bedste gæt, er at langt de fleste med sygeforsikring også har ansvarsforsikring!

Hvorfor tænker du at dem med den lovpligtige ansvarsforsikring ikke er sygeforsikrede? Det er alle mine da...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tallet her tager ikke højde for, om dyret også er ansvarsforsikret. Mit bedste gæt, er at langt de fleste med sygeforsikring også har ansvarsforsikring!

Hvorfor tænker du at dem med den lovpligtige ansvarsforsikring ikke er sygeforsikrede? Det er alle mine da...

 

Omvendt:blink:

 

Lad os sige at der er 100 hunde i Dk. Af dem er 80 ansvarsforsikrede. Er der så 39 hunde der er sygeforsikrede, eller er der 31 der er sygeforsikrede (31 hunde svarer til 39% af de 80 som er lovpligtigt forsikrede)? Jeg tror simpelthen ikke på at næsten 40% af danske hunde har en sygeforsikring, det er alt for højt. Hvis jeg spørger alle vores naboer med hunde, er det måske 20% der har sygeforsikring. Og vel omkring 70% der har lovpligtig ansvar.

 

Så jeg spørger egentlig bare hvordan tallet er gjort op? Har man spurgt hundeejere? Eller har man beregnet det ud fra at spørger forsikringsselskaberne (som jo selv sagt kun kan registrere de hunde der faktisk er forsikrede)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Omvendt:blink:

 

Lad os sige at der er 100 hunde i Dk. Af dem er 80 ansvarsforsikrede. Er der så 39 hunde der er sygeforsikrede, eller er der 31 der er sygeforsikrede (31 hunde svarer til 39% af de 80 som er lovpligtigt forsikrede)? Jeg tror simpelthen ikke på at næsten 40% af danske hunde har en sygeforsikring, det er alt for højt. Hvis jeg spørger alle vores naboer med hunde, er det måske 20% der har sygeforsikring. Og vel omkring 70% der har lovpligtig ansvar.

 

Så jeg spørger egentlig bare hvordan tallet er gjort op? Har man spurgt hundeejere? Eller har man beregnet det ud fra at spørger forsikringsselskaberne (som jo selv sagt kun kan registrere de hunde der faktisk er forsikrede)?

 

Okay, så er jeg med! Det aner jeg ikke, men jeg synes 39% af alle hunde lyder realistisk. Hvis vi ser på Sverige er tallet 80%.

Det er en undersøgelse YouGov har lavet for Agria, men jeg tænker ikke den er lavet på baggrund af Agrias eksisterende kunder (for så ville det jo være et lidt misvisende tal).

Link til indlæg
Del på andre sites

Omvendt:blink:

 

Lad os sige at der er 100 hunde i Dk. Af dem er 80 ansvarsforsikrede. Er der så 39 hunde der er sygeforsikrede, eller er der 31 der er sygeforsikrede (31 hunde svarer til 39% af de 80 som er lovpligtigt forsikrede)? Jeg tror simpelthen ikke på at næsten 40% af danske hunde har en sygeforsikring, det er alt for højt. Hvis jeg spørger alle vores naboer med hunde, er det måske 20% der har sygeforsikring. Og vel omkring 70% der har lovpligtig ansvar.

 

Så jeg spørger egentlig bare hvordan tallet er gjort op? Har man spurgt hundeejere? Eller har man beregnet det ud fra at spørger forsikringsselskaberne (som jo selv sagt kun kan registrere de hunde der faktisk er forsikrede)?

 

Det svinger åbenbart en del, alt efter hvilke kredse man kommer i (og måske hvor i landet man bor?). I min omgangskreds kender jeg ingen som ikke har en sygeforsikring på deres hund. De fleste jeg kender, bor enten her på Falster eller i København.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...