Hop til indhold

Apoquel for allergi


LUNITA
 Share

Recommended Posts

Er der nogle der kender til pillerne der hedder APOQUEL, min dyrlæge har lige fortalt mig om dem. De skulde komme ud til dyrlægerne, her i grækenland, .inden for den nærmeste tid. Og han sagde meget godt for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en allergihund, men kender ikke pillerne.

Jeg har fået lavet en vaccine til min hund, hvor jeg giver den en sprøjte en gang om måneden.

 

Jeg vil til enhver tid fortrække at få hunden udredt for, hvad den er allergisk for og så få lavet en vaccine, for den er nøjagtig tilpasset min hund, det er pillerne ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være et sært sted du bor, for endda sådanne lande som Rumænien, Uganda mm kan man få lavet vaccinerne.

 

Den vaccine jeg får bliver hellere ikke lavet i Danmark.

Da jeg startede fik jeg vaccinen fra Tyskland, nu kommer den fra Schweiz.

men hvis hendes dyrlæge ikke kan tilbyde den behandling, er det jo ikke aktuelt? Det er jo heller ikke altid vaccinerne er succesfulde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge syntes ikke at han skylde have lavet sådanne vacciner. da han ikke mente at de ville hjælpe ham.

 

Testen blev lavet i Italien, den vidste kund at han havde allergi for husstøvsmider, men vi ved at han også har

overfor noget pollen, men hvad ved vi ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Google kender Apoquel..

De er naturligvis testet for bivirkninger, før de er blevet frigivet til handel.

 

https://www.drugs.com/vet/apoquel.html

 

Desværre på engelsk.

Kort, er de først blevet testet ved at ca 150 hunde har fået Apoquel og ca 150 har fået placebo i 30 dage. Der var lidt bivirkninger, men ikke ret stor forskel mellem de to grupper.

 

Dereftet fik 239 hunde alle Apoquel i en periode på op til 1-2 år.

 

Efter godt 1 år var 13 hunde blevet aflivet på grund af forskellige kræfttyper. Og der var andre hunde, der igen havde haft forskellige bivirkninger og infektioner, dog ikke af så alvorlig karakter, -jo en enkelt mere havde måttet aflives på grund af ascietes, væske i bugen. Og en enkelt fik alvorlig lungebetændelse, men blev helbredt med antibiotika.

 

Apoqel virker undertrykkende på immunforsvaret, fuldstændig som binyrebark, prednisolon, medrol.

Hvis hunden er sund og rask og kun har kløe og allergi på grund af et for aktivt immunforsvar, så vil Apoquel virke effektivt og næsten som et mirakelmiddel. Fuldstændig som binyrebark osv gør.

 

Men hvis hunden har skjulte infektioner eller skjult kræft og immunsystemet (der holder sygdommene i skak,) bliver undertrykt, så får de skjulte sygdomme mulighed for at udvikle sig.

 

....jeg ville nok selv foretrække prednisolon/medrol. Jeg kan ikke se at Apoquel har kvaliteter, der gør det bedre end medrol. Muligvis er der mindre korttidsbivirkninger som øget sult, drikketrang og urinering, som der jo er ved prednisolon.. Det kan jeg ikke rigtig se ud fra undersøgelsen..

Men jeg synes at de alvorlige langtidsbivirkninger kommer relativt hurtigt, og er flere og værre end man har oplevet med medrol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...