Hop til indhold

Ghinis hvalpe (whippet)


Kirsten H
 Share

Recommended Posts

Tak Dorte :-)

 

 

 

Fødselsvægten lå mellem 350 og 410 gram, det er store hvalpe for en 13,5 kilos tæve, de er alle tæt på de 500 gram nu.

Mon ikke der byder sig en mulighed på et tidapunkt ;-)

 

Jeg kan bruge timer på at kigge på rullepølserne og det er da utroligt, at de om få måneder har lange snuder og lange ben, der er ikke megen elegance over dem nu ;-)

 

[ATTACH=CONFIG]133500[/ATTACH]

Ja det er nogle store nogle i forhold til tævens størrelse.

Jo jeg satser på at jeg nok skal komme til at hilse på en engang ;)

Godt vi ALDRIG får hvalpe herhjemme, jeg ville ikke komme ud af huset og ville slide mit kamera op

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 138
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Godt vi ALDRIG får hvalpe herhjemme, jeg ville ikke komme ud af huset og ville slide mit kamera op

 

Det er omtrent sådan, det er her ;-) Jeg er nødt til at skulle på arbejde nogle enkelte dage og jeg kan huske fra sidst, at de vagter sneglede sig afsted, selv om de små var i gode hænder herhjemme.

Kameraet har fået ny lukker for ikke så længe siden, så jeg satser på, at det holder.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af de ting, der har undret mig ved dette kuld, er at de alle er brindlede. Jeg kigger ikke på farver, når jeg vælger hverken egne hunde eller avlspartnere, men derfor er det altid sjovt på forhånd, at gætte, hvilke farver hvalpene kan få.

Alle farver er tilladt i racen, merle genet er ikke eksisterende (heldigvis) og ren black and tan findes heller ikke, men ellers ses alle mulige og umulige farvetegninger.

 

Ghini er fawn, som er vigende rent genetisk, hun kan kun give det fawn gen videre, men hanhunden er brindlet og har tidligere lavet fawn hvalpe, så han må bære et recessivt gen for fawn, det er så bare ikke givet videre til de 6 her :-) Aftegningerne er stort set som i sidste kuld, og var nok, hvad jeg havde forventet, de er ca. som Ghinis og rent genetisk skulle de være dominerende.

Som voksne vil de 3 tæver blive som Cala i farven, to af hannerne lidt lysere og en lidt mørkere. Farverne ændrer sig enormt fra hvalp til voksen og skillelinjerne mellem aftegninger og bundfarve bliver mere udviskede.

Ikke navngivet 13.jpg

Cala som få dage gammel, 10 uger og godt 1 år:

Link til indlæg
Del på andre sites

En af de ting, der har undret mig ved dette kuld, er at de alle er brindlede. Jeg kigger ikke på farver, når jeg vælger hverken egne hunde eller avlspartnere, men derfor er det altid sjovt på forhånd, at gætte, hvilke farver hvalpene kan få.

Alle farver er tilladt i racen, merle genet er ikke eksisterende (heldigvis) og ren black and tan findes heller ikke, men ellers ses alle mulige og umulige farvetegninger.

 

Ghini er fawn, som er vigende rent genetisk, hun kan kun give det fawn gen videre, men hanhunden er brindlet og har tidligere lavet fawn hvalpe, så han må bære et recessivt gen for fawn, det er så bare ikke givet videre til de 6 her :-) Aftegningerne er stort set som i sidste kuld, og var nok, hvad jeg havde forventet, de er ca. som Ghinis og rent genetisk skulle de være dominerende.

Som voksne vil de 3 tæver blive som Cala i farven, to af hannerne lidt lysere og en lidt mørkere. Farverne ændrer sig enormt fra hvalp til voksen og skillelinjerne mellem aftegninger og bundfarve bliver mere udviskede.

[ATTACH=CONFIG]133502[/ATTACH]

Cala som få dage gammel, 10 uger og godt 1 år:

 

Utroligt farveskift!

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt farveskift!

 

Det er nemlig ret utroligt :-)

 

Jeg synes det er så facinerende at sådan nogle små tykke rullepølser, vokser op til at blive smukke slanke whippets :lun:

 

Det kan også stadig undre mig og de kommer faktisk ret hurtigt til at ligne rigtige små whipper <3

 

Cala, 7 uger.

 

t2_09122014_004.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, dejlige, dejlige billeder :lun:

 

Jeg glæder mig sådan til at komme til at gramse rullepølsewhippetnuslinger (formidabelt ord!), og jeg er helt sikker på, at Kirsten bør kropsvisitere mig, før jeg kører hjem igen :slem:

 

Jeg regner med du har opdaget, at hjemmesiden bliver opdateret med nye billeder dagligt ;-)

 

Det er standardprocedure, at besøgende bliver kropsvisiterede inden afgang, det er heller ikke tilladt, at medbringe, store tasker, rygsække og lignende ;-)

 

Lige et enkelt fra i dag af han 3 og en meget tålmodig Ghini

 

P7262169.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med du har opdaget, at hjemmesiden bliver opdateret med nye billeder dagligt ;-)

 

Det er standardprocedure, at besøgende bliver kropsvisiterede inden afgang, det er heller ikke tilladt, at medbringe, store tasker, rygsække og lignende ;-)

 

Lige et enkelt fra i dag af han 3 og en meget tålmodig Ghini

 

[ATTACH=CONFIG]133504[/ATTACH]

 

Jo, jeg lurer da fra tid til anden :blink:

 

Som regel er jeg gået i seng, før du opdaterer, men så får jeg jo dagens fortælling og lækre billeder til morgenmaden :lun:

 

Bliv endelig ved! Det er hyggeligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg lurer da fra tid til anden :blink:

 

Som regel er jeg gået i seng, før du opdaterer, men så får jeg jo dagens fortælling og lækre billeder til morgenmaden :lun:

 

Bliv endelig ved! Det er hyggeligt :lun:

 

Så er jeg rolig ;-)

 

Ja, jeg er jo en natteravn og synes det er hyggeligt at kigge dagens billeder igennem og opdatere siden her i de sene aftentimer.

 

Du kan tage det ganske roligt, jeg skal nok blive ved. Dels har jeg jo fundet ud af, at der er nogle hvalpekøbere, der sætter pris på det ;-) men det er i høj grad også for min egen skyld, det er rart at have dagbogen med billeder, som dokumentation til eget brug.

Sidst havde jeg nogle dage uden internetforbindelse, det var ikke populært, så jeg tør slet ikke lade være ;-)

 

Ligeledes ugebillederne af hvalpene forfra og fra begge sider, dem starter vi med fredag, når de er en uge gamle. Jeg ved at de fleste hvalpekøbere er knap så interesserede i dem, men jeg lærer meget af at kigge på dem og jeg ved at andre opdrættere også synes, at de er interessante :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg rolig ;-)

 

Ja, jeg er jo en natteravn og synes det er hyggeligt at kigge dagens billeder igennem og opdatere siden her i de sene aftentimer.

 

Du kan tage det ganske roligt, jeg skal nok blive ved. Dels har jeg jo fundet ud af, at der er nogle hvalpekøbere, der sætter pris på det ;-) men det er i høj grad også for min egen skyld, det er rart at have dagbogen med billeder, som dokumentation til eget brug.

Sidst havde jeg nogle dage uden internetforbindelse, det var ikke populært, så jeg tør slet ikke lade være ;-)

 

Ligeledes ugebillederne af hvalpene forfra og fra begge sider, dem starter vi med fredag, når de er en uge gamle. Jeg ved at de fleste hvalpekøbere er knap så interesserede i dem, men jeg lærer meget af at kigge på dem og jeg ved at andre opdrættere også synes, at de er interessante :-)

 

Jeg er faktisk ret pjattet med billederne forfra og fra begge sider; der kan man rigtigt se, hvordan aftegn og farver udvikler sig, og det synes jeg, er ret sjovt. Jeg er måske heller ikke helt normal :genert:

 

Det største problem ved alle billederne er, at jeg bruger aaalt for meget tid på nettet istedet for at lave nyttige ting som for eksempel at købe ind til hvalpen og hvalpesikre hytten. Nå ja, og så er der vist også noget med jobbet - hvad var det nu? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk ret pjattet med billederne forfra og fra begge sider; der kan man rigtigt se, hvordan aftegn og farver udvikler sig, og det synes jeg, er ret sjovt. Jeg er måske heller ikke helt normal :genert:

 

Det største problem ved alle billederne er, at jeg bruger aaalt for meget tid på nettet istedet for at lave nyttige ting som for eksempel at købe ind til hvalpen og hvalpesikre hytten. Nå ja, og så er der vist også noget med jobbet - hvad var det nu? :hmm:

 

Rart, man ikke er den eneste "tosse" ;-)

 

Så er der lidt mere tidsfordriv med nye billeder.

Der er masser af tid endnu, til hvalpesikring og indkøb. Jobbet er du nok nødt til at bruge lidt tid på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Stort tillykke med dit skønne kuld, hvor er de bare nuttede :lun:

Har kigget og tænkt på whippet i mange år og dine er virkelig grunden til at jeg stadig tænker i den retning.

Endnu engang tillykke med det fine kuld.

Virkelig skønne billeder :lun:

 

Tak :-)

Det er en dejlig race.

 

Smuk Saluki på dit profilbillede :-)

 

Her er lige lidt af de nyeste billeder, de små tigerdyr er nu en uge gamle :lun:

 

29072016 (4).jpg

29072016 (10).jpg

29072016 (13).jpg

29072016 (14).jpg

29072016 (18).jpg

29072016 (37).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-)

Det er en dejlig race.

 

Smuk Saluki på dit profilbillede :-)

 

Her er lige lidt af de nyeste billeder, de små tigerdyr er nu en uge gamle :lun:

 

[ATTACH=CONFIG]133603[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133601[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133600[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133599[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133598[/ATTACH]

 

Man kan ikke undgå, at få lidt medlidenhed med Ghini mor... Hun ser dog ud til, at nyde det! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-)

Det er en dejlig race.

 

Smuk Saluki på dit profilbillede :-)

 

Her er lige lidt af de nyeste billeder, de små tigerdyr er nu en uge gamle :lun:

 

[ATTACH=CONFIG]133603[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133601[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133600[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133599[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133598[/ATTACH]

 

Det er vildt så hurtigt de vokser. Er jo en fast "lurer" inde på din hjemmeside, og nyder de hyppige opdateringer og nye billeder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...