Hop til indhold

ændret adfærd om aften.


sachamusen
 Share

Recommended Posts

Han er hvalp ikke?

 

Så er han usikker

 

Gå tur i skumring så han stadig kan se dem. Klik og beløn hver gang han kigger på en person uden at gø.

 

Når han er helt tryg og glad ved dette i skumring så Fortsat mens det bliver mere mørkt.

 

Fortæl ham gerne samtidig med at han er dygtig at det er en fin mand. Så kan i senere overføre det.

 

 

Er i for langsomme og han når at gø af nogen, så bare sæt jer ned til ham og prøv at aflede ham til han holde op med at gø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er temmelig almindelig schæferadfærd. Schæferen er jo meget vagtsom og beskyttende, og når det er mørkt, bliver deres vagtsomhed større.

 

Jeg ville træne det som med al anden uhensigtsmæssig adfærd på ture, og den mølle kender du jo alt for godt. Afled ham når der kommer et menneske, beløn ham for kontakt og ros når han gør hvad I beder om.

 

Hvis I har mulighed for at alliere jer med et par figuranter, vil det være super! De skal instrueres i først at passere som om de ikke kender jer. Når Zaco så ignorerer dem (og giver jer kontakt), kan de fx i stedet stoppe op og sige hej, uden at tage kontakt til Zaco. Når han kan rumme det uden at blive vagtsom, kan figuranten smide et par godbidder på jorden foran Zaco.

 

Figuranten skal ikke røre Zaco, eller give ham godbidder fra hånden. Der er ingen grund til at han lærer at passerende folk har godbidder, for så risikerer han at opsøge dem, og hvis de så bliver forskrækkede, vil Zaco nok reagere.

 

På min virker det rigtig godt at jeg "fortæller" hende med glad stemme at der kommer en fremmed, a la "neeeeej, der kommer sørme en dér". Mest så hun ved at jeg ikke er bange, men så jeg også er sikker på at hun har set og hørt vedkommende. Vi passerer altid folk i kort snor, mest så dem vi passerer ikke bliver bange for hende. Men det handler altså om at have øjne i nakken altid, og forudse hvem hunden med tiden kan risikere at reagere på.

 

Og så skylder du altså et billede:mrgreen: Det er alt for længe siden vi har set ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...