Hop til indhold

stoppe hunden i at løbe efter vildt.


skade
 Share

Recommended Posts

Er der nogle der har gode råd til træning i at stopper hunden når den løber efter noget den ikke må?

Jeg tænker det handler om et godt og sikkert indkald, men hvordan træner man det, så man kan stoppe hunden i at løbe efter f.eks. harer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som med alt andet start med noget hvor du har kontrol. Hvis hunden er til højre for dig så kast en bold til højre og fløjt hunden i stop. Gå videre med at lave vinkelen mindre og til sidst kast bolden hen ove hunden eller tril den lige for bi den og fløjt stop.

 

når det virker kan du finde et sted hvor de har en hareflusher og bruge den på lignende måde. Til sidst i kaningård

Link til indlæg
Del på andre sites

Som med alt andet start med noget hvor du har kontrol. Hvis hunden er til højre for dig så kast en bold til højre og fløjt hunden i stop. Gå videre med at lave vinkelen mindre og til sidst kast bolden hen ove hunden eller tril den lige for bi den og fløjt stop.

 

når det virker kan du finde et sted hvor de har en hareflusher og bruge den på lignende måde. Til sidst i kaningård

 

Hvad er en hareflusher og hvor finder man en? Jeg ved ikke lige hvor jeg skulle kunne træne i en kanin gård, men det med bolden giver mening, så det starter jeg med. Men jeg vil tro hun vil komme hen til mig når jeg fløjter, da fløjten er indlært som indkald (virker ikke ikke forbindelse med harer)

 

Det er min erfaring at det er nemmere at lære hunden et nødstop, end et indkald i situatinen hvor den allerede har øje på noget der kan jages.

 

Hvordan ville du indlære nødstoppet, ligesom PBC beskriver ovenfor?

 

Tak for jeres svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...