Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

1 time siden, pivpiv skrev:

Ja du får da cirka dobbelt op

Jeps - Total dårlig til at gætte ud fra størrelse og vægt, kan vi vist godt konkludere ;)

55 minutter siden, Franziska skrev:

Jeg er virkelig dårlig til at "tælle" på de billeder. Har du/i en ide om hvor mange det bliver til? 

Det er også mega svært, fordi et par stykker har valgt nærmest at kravle helt op under ribbenene på hende.
Men vi mener der er 8.

Der KAN være en skjult, eller en der er en snyder, men er ret sikker på det endelige bud bliver 8 stk :D

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Dorte skrev:

Sweetwaters. En lokal FT-kennel. 

http://www.sweetwaters.dk/

 

Det er altid sjovt at se nogle af navnene går igen i vores hunde og flere af de der "sparkfield og drakeshead" har været i linierne på flere af vores laber af de gamle linier.

Det bliver spændende at se hvad det bliver for en lille frøken du får til den tid:x

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager spam..... Men den sidste ventetid her er virkelig, virkelig lang.
Lader heldigvis til at hvalpene så småt er rykket lidt længere ned, i stedet for at ligge heeeelt oppe under lungerne på hende.
Så hun kan trække vejret igen ;) 
Og skal da lige love for hun udnytter det til at holde sig i form og er virkelig aktiv for en dame med....9! hvalpe i maven O.o

Barselsstuen er på plads og vi flytter derud i nat, er begyndt at tage temperatur og der er styr på fødselshjælpere, dyrlæge og hjemmeapotek. 

Så nu veeeeeeenter vi lidt mere :D

 

 

DSC_0506_kopi.jpg

  • Like 8
Link til indlæg
Del på andre sites

14 timer siden, Trei skrev:

Hun er så smuk @Miss_M Hvor bliver det spændende at se hvilke små hun gemmer på. 

Tak :$
Selv med 9 hvalpe i maven synes jeg hun er yndig! Men jeg er lidt forudindtaget ;) 

Også meget, meget spændt på at møde dem - Nu er der heldigvis ikke så længe til længere!
 

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

På 1/5/2017 den 07:00 , Miss_M skrev:

Tak 
Selv med 9 hvalpe i maven synes jeg hun er yndig! Men jeg er lidt forudindtaget  

Også meget, meget spændt på at møde dem - Nu er der heldigvis ikke så længe til længere!
 

Hun er virkelig, virkelig yndig og skøn og dejlig. :x Det kan kun blive nogle lækre hvalpe hun gemmer på. Jeg glæder mig sådan til at se billeder. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
3 timer siden, Trei skrev:

Hun er virkelig, virkelig yndig og skøn og dejlig.  Det kan kun blive nogle lækre hvalpe hun gemmer på. Jeg glæder mig sådan til at se billeder. 

Jeg er meget enig :x

Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, NannaSoko skrev:

Eftermiddagen har stået på hvalpenus og klikkertræning. De er tovligt søde efterhånden de små. Kan slet ikke finde ud af hvilken jeg helst vil have, men det gode er, at der ikke er en af den jeg ikke kunne tænke mig :x

 

 

IMG_1682.MOV

IMG_1684.MOV

IMG_1685.MOV

Åh, hvor er de dog skønne...:lun: Kan du se at klikkertræningen har "effekt" - altså jeg mener jo ikke om de nu ER færdig-trænet :lol: men der skal jo ikke meget til, før de finder ud af at det er sjovt/spændende. Allerede 2. eller 3. gang min opdrætter "trommede" på madskålen med det "faste føde", reagerede hvalpene med at komme "løbende" (Hvilket de så lige knapt kunne - men ivrige var de i hvert fald :hundifart: )

 

Om 13 dage, henter jeg denne lille tut. :x Da jeg var deroppe i mandags, havde opdrætter altså byttet de små hvalpe ud, med nogle halvstore nogle! O.o Shit, de vokser...
Og jeg kan pludselig godt mærke den der: FUUUUUUCK, nu skal jeg snart ha' hende hjem - mon jeg nu kan finde ud af det, og ikke begår alt for store og fatale fejl...:shock::vedikke::pray:
Men det er jo også de HELT store spørgsmål jeg kæmper med: Skal hun sove i sengen allerede fra første nat? Hvad nu hvis hun "falder ud"/hopper ned? Kan jeg mon lægge noget (En sækkestol?) for enden, så den kan "tage fra" (Det er en ret høj seng, men den står op mod væggen og jeg ligger yderst, så det er jo kun for enden af sengen) Skal jeg købe adaptil-diffuser eller spray? Hvor har de mon det bedste (Og billigste!) BARF - altså fuldfoder, så jeg er sikker på at hun får alle de vitaminer og mineraler hun skal ha'? Ja, man skulle jo nærmest ikke tro at jeg aldrig har haft hund før - men det ER jo også lidt siden jeg fik hvalp sidst (Lige omkring 25 år! :shock:) og dengang hentede vi hende sådan lidt spontant, og så på job om mandagen... Puha, der er heldigvis en masse der har ændret sig siden dengang!  :roll: Og der ER åbenbart bare nogle ting, der er nemmere ved at få en genbrugshund! ;-)

IMG_20170501_182251.jpg

  • Like 10
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Bitten Soerensen skrev:

Åh, hvor er de dog skønne...:lun: Kan du se at klikkertræningen har "effekt" - altså jeg mener jo ikke om de nu ER færdig-trænet :lol: men der skal jo ikke meget til, før de finder ud af at det er sjovt/spændende. Allerede 2. eller 3. gang min opdrætter "trommede" på madskålen med det "faste føde", reagerede hvalpene med at komme "løbende" (Hvilket de så lige knapt kunne - men ivrige var de i hvert fald :hundifart: )

 

Om 13 dage, henter jeg denne lille tut. :x Da jeg var deroppe i mandags, havde opdrætter altså byttet de små hvalpe ud, med nogle halvstore nogle! O.o Shit, de vokser...
Og jeg kan pludselig godt mærke den der: FUUUUUUCK, nu skal jeg snart ha' hende hjem - mon jeg nu kan finde ud af det, og ikke begår alt for store og fatale fejl...:shock::vedikke::pray:
Men det er jo også de HELT store spørgsmål jeg kæmper med: Skal hun sove i sengen allerede fra første nat? Hvad nu hvis hun "falder ud"/hopper ned? Kan jeg mon lægge noget (En sækkestol?) for enden, så den kan "tage fra" (Det er en ret høj seng, men den står op mod væggen og jeg ligger yderst, så det er jo kun for enden af sengen) Skal jeg købe adaptil-diffuser eller spray? Hvor har de mon det bedste (Og billigste!) BARF - altså fuldfoder, så jeg er sikker på at hun får alle de vitaminer og mineraler hun skal ha'? Ja, man skulle jo nærmest ikke tro at jeg aldrig har haft hund før - men det ER jo også lidt siden jeg fik hvalp sidst (Lige omkring 25 år! :shock:) og dengang hentede vi hende sådan lidt spontant, og så på job om mandagen... Puha, der er heldigvis en masse der har ændret sig siden dengang!  :roll: Og der ER åbenbart bare nogle ting, der er nemmere ved at få en genbrugshund! ;-)

IMG_20170501_182251.jpg

Aj men så nuttet en lille chubby fjæs og sikke nogle poter!!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der hvalpe i huset - 8 fantastiske stk. 5 piger og 3 drenge :x

Havde fundet nogle fødselshjælpere, da jeg ikke ville stå med det selv og det skulle vise sig at jeg fik brug for dem.

Opblokning startede onsdag aften og fortsatte hen over torsdag til kl 10.45 hvor presseveerne startede.
Første hvalpe blev født kl. 12.41 og alt vel.
Så veeentede vi igen og næste hvalp kom knap 2 timer efter kl. 14.34.

Så vi forventede en laaaang dag.

Men der tog vi fejl!!
For 6 minutter senere kl. 14.40 kom den næste.
Så kom der en mere kl. 14.59
En mere kl. 15.05
Og en mere kl. 15.38 O.o

Så Chut havde ikke en chance for at få dem gjort rene eller lagt til mælken, inden hun var i gang igen.
Men hun er så cool og sagde nærmest bare, at i fixer hvalpene, så sørger jeg lige for at de kommer ud - OK?!

Så ventede vi i spænding i en times tid mens hvalpene blev ordnet, nusset og fik mad.
Og så kom der grønt og sort vand ud af hende.
Og så skete der bare ikke en skid mere...... Ingen veer, hun nød bare sine hvalpe.

Nå, men snakke med dyrlæge og mens jeg havde ham i røret kom der veer og kort tid efter kom en stor fin hanhund til verden og 10 minutter senere den sidste fine mørke hanhund.

 

Så var der ro og idyl og vi var i tvivl om hun var færdig, men vi har palperet og palperet og kan ikke mærke flere hvalpe, så det var det.
8 fantastiske hvalpe på 5½ time.

Jeg har ikke helt styr på farver endnu, da jeg simpelthen ikke nåede det og til sidst var jeg så træt, at jeg nok ikke ville kunne se det alligevel - en ingen ganespalter og alle er fine og den mindste vejer 217 gr. så det er super fint.

Hanhunden der lavede ravage vejer tilgengæld 378 gr. så han er noget af en basse ved siden af den mindste pige! :lol:

Chut er en stjerne og forlader nødigt sin hvalpekasse og passer dem så fint.
Der ligger ingen pøller og alle er rene, fine og lækre. Er så forelsket i både Chut og hendes vidunderlige hvalpe :x

 

18278823_10154745669433471_3829773945924321707_o.jpg

Redigeret af Miss_M
  • Like 18
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...