Hop til indhold

Stikker af


Tyloo
 Share

Recommended Posts

Hjælp søges til min 7 måneder gamle hvalp.

Har en dejlig sort han lab på 7 måneder, men han har en dårlig vane med at stikke af.

Han hiver pløkkerne op jeg har sat i hegnet og bare løber. Han bliver aktiveret og stimuleret hver dag, med både gå ture men også turer i hundeskoven. Træner med ham hver dag, og går også til hundetræning med ham, dog er det ikke lykkes endnu at lære ham at komme når man kalder. Har prøvet at give ham snor på når han er ude i haven (og en sele) men det lykkes ham alligevel at stikke af.

Mit problem er at han ikke kommer når man kalder, især når han er en udbryder konge. Bor lige til en vej hvor der kommer en del bilener og er bange for at han en dag bliver kørt ned.

Må indrømme er nået til en punkt hvor min tålmodighed med ham er brugt op, vil gerne beholde ham, men hvis der ikke er en holdbar løsning på hans stikke af ture så må jeg indse at jeg måske ikke er den rigtige ejer for ham.

Han er ellers en dejligt hund stille og rolig, elsker min hunkat (+ killinger), min nevø og andre hunde. Men hvis 3 timer aktivering og stimulering ikke virker og han stadigvæk bliver ved med at at bryde ud af haven så har jeg svært ved at give ham det han har behov for.

Hilsen en træt og trist lab ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hunden glad for at være sammen med dig? Leger du med den? Hygger i sammen, hvordan og hvad træner du? 

Hvad hedder din hund, jeg syntes det er svært at tale om en hund uden at have et navn;) det bliver lidt til en ti g, når man må sige "den" i stedet for et navn ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han virker glad, vi nusser, krammer og han ligger tæt på mig næsten hele tiden. Ja vi leger, samt vi hygger meget sammen da der er kun os to og min kat. Det vi træner mest er bare sit, dæk og øjenkontakt, og selvfølgelig kom, basis ting for at stimulere ham i hverdagen. Bruger godbidder som træning (tør godbidder og helst nogle han er super glad for) da han er en lab så er han madglad^^

Han hedder Tyloo

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok starte med et godt indkald;)

Indlæring af indkald er nemt, det kræver en belønning hunden vil gøre alt for, glem alt om tøre godbidder kiks m.m, du skal bruge noget fantastisk, fx frikadeller, flæskesteg eller lign. i starten skal du bruge ret store mængter og det kan være en stor fordel at belønningen er lun og dermed ekstra lækker.

du starter hjemme i haven, hav tyloo i snor, server en god bid flæskesteg samtidig med at du siger Dit indkaldsord, fx Tyloo her eller Tyloo kom, det vil sige stik flæskesteg i munden på hunden samtidig med at du "kalder" gentag 2-3 gange, nu venter du lidt til Tyloo er optaget af noget andet fx snuser, kikker væk eller lig, så siger du Tyloo her og er klar med flæskesteg, gentag nogle gange.

så venter du til hunden er lidt væk fra dig og kalder igen, træningen skal foregå flere gange dagligt, Tyloo her skal simpelthen betyde "se jeg har flæskesteg" resten af hundens levetid forstærker du indkalder ved at bruge flæskesteg en gang i mellem, lad være med at ødelægge indkaldte ved at råbe på hunden hele tiden, brug det når det er nødvendigt og beløn altid, ikke altid med flæskesteg når først hunden har lært det, men husk at forstærke ofte.

Redigeret af Alfen
Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig med Alfen, du skal bruge godbidder, som er så lækre at de kan udkonkurrere alt andet. Det er en misforståelse at fordi en labrador er madglad, så kan man bruge tørfoder til træning. :fyfy:

Og så ville jeg nok få sat et ordentligt hegn op, sådan at han ikke kan smutte ud i utide. Alternativt må du være derude sammen med ham, sådan at du kan afbryde ham når han forsøger at stikke af. :hundifart:

Held og lykke med din hvalpetræning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...