Hop til indhold

Måske kommende hundeejer


K_nudsen
 Share

Recommended Posts

Hej hunde-elsker. 🐶

Mine forældres hunde fik hvalpe for 6 uger siden. Kæresten og jeg er faldet for en af dem (jeg i dem alle)

Problemet er at vi bor i en lejlighed på 1 sal og her er ikke tilladt hunde, medmindre man passer dem i korte perioder. 

Vi har snakket rigtig meget om at få hund, men min kæreste har ikke lyst til at bryde reglerne og det kan jeg enlig også godt forstå. 

Men hvis vi siger nej tak til "drømme hunden", så sælger mine forældre den. Selv om at vi flytter i hus, til næste år, starten af sommerferien. (2018)

Min løsning er, at det bliver en weekend-hund. Vi henter den fredag og aflevere den igen mandag aften. Vil hunden bliver skør eller have det ok med det?

Lidt om os:

Min kæreste vil have en stor hund og jeg vil have en lille hund.

Hundehvalpens(hans) mor og far er begge en blanding af de såkaldte "tæppetisser" så han er en lille hund som ligner forfærdeligt meget en rottweiler. Så det er bare perfekt, en lille hund der ligner en af de store.

Min forældre bor kun 2 km væk. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror godt, en hund kunne lære at leve med det - de affinder sig med mange ting - men helt optimalt synes jeg ikke det er. Helt generelt tænker jeg, at det ville være et problem at flytte en hvalp rundt hver uge. Hvalpe skal lære alting fra bunden og har IMO brug for faste rammer og mennesker, som gør tingene ens. Det bliver forvirrende, hvis der er to regelsæt, som hvalpen skal lære at forholde sig til. Så det ville kræve, at begge parter er enige om hvilke regler og rammer, hvalpen skal vokse op under og det ville også kræve, at I kunne blive enige om hvilke metoder, der skal bruges. Det dur f.eks. ikke, at det ene hold vælger at bruge såkaldte bløde metoder, mens det andet hold går i den helt modsatte grøft. Det kan der nærmest kun komme skænderier ud af. 

Derudover tænker jeg også lidt, at hunden højst sandsynligt vil ende med at opfatte dine forældres hjem som sin faste base, fordi det trods alt er der, den vil være størstedelen af tiden. Det kan potentielt skabe nogle problemer, når I så flytter hunden efter et år og den stadig skal se dine forældre og sikkert også besøge dem uden at skulle blive der. Den vil nok godt kunne vænne sig til det, men det er værd at have med i overvejelserne, synes jeg. 

Hvad er det ved blandingen, som gør at det er drømmehunden? Hvis I altså ser bort fra, at det er en lille, nuttet hvalp? Og tror I ikke, at I ville kunne finde drømmehunden i en anden hund, når I engang er flyttet i hus og er klar til en hvalp på fuld tid? 

Det bliver jo heller ikke specielt sjovt for jer at skulle aflevere jeres hvalp hver eneste uge i et helt år. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror hunden vil blive godt og grundigt forvirret og jeg tænker at problemer som manglende renlighed og seperationsangst bliver en større risiko, end hvis hunden får en fast base og en fast ejer/familie. 
Selv min voksende, meget stabile tæve ville jeg aldrig byde at skulle flytte sådan rundt.

Og som de andre spørg - hvorfor er det præcis denne hund som er drømmehunden? 
Er din kæreste virkelig tilfreds med en lille hund i forklædning? 

jeg ville vente til i er flyttet i hus og fået overstået flytningen m.m og så gå ud og lede efter den perfekte hund. 
Brug det næste år på at sætte jer ind i de forskellige racer, deres sygdomme og hvad i gerne vil med en hund, og beslut jer derfra hvilken hund i skal have. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
8 timer siden, Franziska skrev:

Jeg tror hunden vil blive godt og grundigt forvirret og jeg tænker at problemer som manglende renlighed og seperationsangst bliver en større risiko, end hvis hunden får en fast base og en fast ejer/familie. 
Selv min voksende, meget stabile tæve ville jeg aldrig byde at skulle flytte sådan rundt.

Og som de andre spørg - hvorfor er det præcis denne hund som er drømmehunden? 
Er din kæreste virkelig tilfreds med en lille hund i forklædning? 

jeg ville vente til i er flyttet i hus og fået overstået flytningen m.m og så gå ud og lede efter den perfekte hund. 
Brug det næste år på at sætte jer ind i de forskellige racer, deres sygdomme og hvad i gerne vil med en hund, og beslut jer derfra hvilken hund i skal have. 

Enig i det hele ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...