Hop til indhold

hjemmelavede madvarer og godbidder til hunden


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gudrun behandler hunde, katte og heste :-)

 

Du kan prøve at ringe til hende på telefon 86352589, hun har som regel telefontid mellem 13-14 :-)

 

Dét gør hun, men hun siger selv at hun synes katte er svære!

 

Når Charlies tilfælde er så svært, så ville jég ikke turde. Mathilda, som er min mors mittetat og den kat jeg har haft til behandling hos hende fik desværre et meget stort tilbagefald efter behandling hos Gudrun, netop efter at have været forsøgt fodret med foder som Gudrun havde foreslået. Det var rigtigt surt, og hun kæmper stadig med det.

 

Gudrun er dygtig, men hun kan ikke alt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
Dét gør hun, men hun siger selv at hun synes katte er svære!

 

Når Charlies tilfælde er så svært, så ville jég ikke turde. Mathilda, som er min mors mittetat og den kat jeg har haft til behandling hos hende fik desværre et meget stort tilbagefald efter behandling hos Gudrun, netop efter at have været forsøgt fodret med foder som Gudrun havde foreslået. Det var rigtigt surt, og hun kæmper stadig med det.

 

Gudrun er dygtig, men hun kan ikke alt :-)

 

Jeg er sikker på Gurun kender sine begrænsninger, og jeg har også mødt nogen af dem :-)

 

Selv ville jeg ringe til hende hvis jeg ville vide mere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Ja, selvfølgelig, men du kan overveje at ringe til hende, hun er ret realistisk og ærlig med hvad hun kan hjælpe med og ikke hjælpe med :-)

 

Han lyder til at være en dejlig kat :-D

 

Det er nu dejligt med nogle der indrømmer hvad de kan og hvor deres begrænsninger ligger. Jeg vil ringe til hende og høre her på mandag, men hvis jeg er det mindste i tvivl om det vil gå bedre med Charlie, ja så skal han ikke afsted.

 

Han ER dejlig :-D Hans eneste ulemper er at han er grim som bare pokker og så slæbte han altid katte og killinger med hjem da han var udekat :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, så tør jeg simpelthen ikke! Har lige fået resultatet af hvad der sker når man sender en kat til en dyrlæge der er god til hunde, men som åbenbart absolut ikke kan noget med katte og må sige at det har skræmt mig:evil: Godt nok skal ham her ikke opereres men forkert kostbehandling kan hurtigt slå ham ihjel desværre :megaked: Og han har levet sådan her i 4 år, så det kan han nu nok også yderligere en 10 + (han ligger her ved siden af mig og snorkbobler - min lille skønne dog-in-disguise :-P )

 

:lun: Han lyder skøn :lun:

 

Som AM også skriver, så sker der jo ikke noget ved at prøve at ringe til hende. Jeg skriver jo bare hvad mine oplevelser er med det, og jeg har fundet en anden dyrlæge som jeg foretrækker hvis min katte skulle fejle noget.

Han kan ikke noget specielt som sådan, men jeg stoler på ham og han tager ingen chancer hvilket er rart når man som jeg har en kat der har dårlige nyrer og det mindste forkerte træk kunne betyde farvel :(

 

Hun lever også på røv-kedelig kost, men har faktisk affundet sig ret godt med det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
:lun: Han lyder skøn :lun:

 

Som AM også skriver, så sker der jo ikke noget ved at prøve at ringe til hende. Jeg skriver jo bare hvad mine oplevelser er med det, og jeg har fundet en anden dyrlæge som jeg foretrækker hvis min katte skulle fejle noget.

Han kan ikke noget specielt som sådan, men jeg stoler på ham og han tager ingen chancer hvilket er rart når man som jeg har en kat der har dårlige nyrer og det mindste forkerte træk kunne betyde farvel :(

 

Hun lever også på røv-kedelig kost, men har faktisk affundet sig ret godt med det. :-)

 

Charlie affinder sig da også vældig fint med det - det er jo MAD :mums:. Og det er jo så guld værd hvis man så kan få en smule vand på én gang i ugen (nu gør vi det én gang om dagen så hans plaque-off kan sidde fast på pillerne og ikke ligger tilbage bagefter...). Også vandet fra en dåse tun (blandet op ca. 1:5 eller mere vand) er simpelthen det bedste der kunne ske for ham eller en boullion-terning kog i noget vand der bliver hældt over maden MUMS (det er den lette vej til gode godbidder i træningssituationer med jason eller til søg - lige tage sådan en boullionopløsnings-isterning ud af fryseren og så tø den op og lade hans foder ligge og suge til sig)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Dét gør hun, men hun siger selv at hun synes katte er svære!

 

Når Charlies tilfælde er så svært, så ville jég ikke turde. Mathilda, som er min mors mittetat og den kat jeg har haft til behandling hos hende fik desværre et meget stort tilbagefald efter behandling hos Gudrun, netop efter at have været forsøgt fodret med foder som Gudrun havde foreslået. Det var rigtigt surt, og hun kæmper stadig med det.

 

Gudrun er dygtig, men hun kan ikke alt :-)

 

Ingen kan alt, men kunne det ikke tænkes at det tilbagefald du nævner netop var et udslag af at foderet virkede?

 

Noget naturmedicin blandt andet homeøpatiske midler vil, hvis de virker på lidelsen, ofte fremkalde symptomerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Kan man godt bruge kyllingekråser til godbidder? hvis ja, Skal de så koges og varmes i ovnen eller kan man give dem rå (for at se hvordan han reagerer på det)? Købte nogen her den anden dag og så tænkte jeg Tjaeh det kan jo prøves :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Kan man godt bruge kyllingekråser til godbidder? hvis ja, Skal de så koges og varmes i ovnen eller kan man give dem rå (for at se hvordan han reagerer på det)? Købte nogen her den anden dag og så tænkte jeg Tjaeh det kan jo prøves :-D

 

Jeg bruger både rå og også kogte kråser med succes :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvis man fodrer med annemaries opskrift her, skal man så give vitaminpulver oveni?

 

Måske har det stået her et sted, men jeg kan ikke finde det :oops:

 

Ja, og det står i opskriften, også hvilket pulver jeg bruger, nemlig kanavit :-D

Du skal læse opskrifterne godt igennem inden du evt går igang, og spørg endeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Så er jeg ved at lave kyllingekråse-godbidder bagt i ovnen - uhhhm siger dyrene - det både dufter og smager:mums:

 

Jeg har kogt dem med rigelig vand og med hønseboullionterning for så kan jeg bruge det ekstra vand til isterninger. Så er det så dejligt net hvis man vil kredse lidt ekstra for dyrene at tø en isterning op og lade foderet suge det i sig (fungerer ligesågodt som kød faktisk :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg ved at lave kyllingekråse-godbidder bagt i ovnen - uhhhm siger dyrene - det både dufter og smager:mums:

 

Jeg har kogt dem med rigelig vand og med hønseboullionterning for så kan jeg bruge det ekstra vand til isterninger. Så er det så dejligt net hvis man vil kredse lidt ekstra for dyrene at tø en isterning op og lade foderet suge det i sig (fungerer ligesågodt som kød faktisk :-))

 

Nu bliver jeg nødt til at spørge:

 

Hvad er en kyllingekrås? :oops:

 

Dum, dummere, mig :mrgreen:

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nu bliver jeg nødt til at spørge:

 

Hvad er en kyllingekrås? :oops:

 

En kråse er den del af en fuglemave der knuser og findeler korn og hårdt planteføde

 

Dum, dummere, mig :mrgreen:

 

MVH

Wivian

 

øhm - så har du måske ikke læst hvordan jeg gjorde mig til grin inde i slogan-tråden da jeg liiiige skulle kloge mig i den spanske grammatik :mrgreen: (note: IKKE en god ide når den man skal kloge sig overfor har boet i USA - for så har hun nemlig ret :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

En kråse er den del af en fuglemave der knuser og findeler korn og hårdt planteføde

 

 

 

øhm - så har du måske ikke læst hvordan jeg gjorde mig til grin inde i slogan-tråden da jeg liiiige skulle kloge mig i den spanske grammatik :mrgreen: (note: IKKE en god ide når den man skal kloge sig overfor har boet i USA - for så har hun nemlig ret :blink:)

 

Det lyder, øhm, delikat... For en hund :mrgreen: mit gæt var, at det var en del af halsen :mrgreen:

 

Ahhh, spansk grammtik - det er da lige ud af landevejen *GG* Kommer det fra hende, der kun kan sige "Hola" (det er da spansk, ik') :mrgreen:

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Det lyder, øhm, delikat... For en hund :mrgreen: mit gæt var, at det var en del af halsen :mrgreen:

 

Ahhh, spansk grammtik - det er da lige ud af landevejen *GG* Kommer det fra hende, der kun kan sige "Hola" (det er da spansk, ik') :mrgreen:

 

MVH

Wivian

 

hmm nej, det er kroen du tænker på :mrgreen: (jow jow, man har måske ikke str på det spanske, men fugle DEM ved jeg altså noget om)

 

*gg* Kan sige at mit 9-tal ("du får et MEGET MEGET stort 9-tal, Christina" - hmm jotak, kunne jeg ikke få et lillebitte 10tal?:rolleyes:) udelukkende skyldtes at jeg fulgte med og rakte hånden op de første to måneder - resten af de to år lavede jeg ikke et hak

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det står i opskriften, også hvilket pulver jeg bruger, nemlig kanavit :-D

Du skal læse opskrifterne godt igennem inden du evt går igang, og spørg endeligt :-D

 

ups :oops: du skrev endda i første indlæg at det var vigtigt at læse det hele godt igennem først :lol: Prøver lige at læse inden jeg skriver næste gang ik.. hehe :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
ups :oops: du skrev endda i første indlæg at det var vigtigt at læse det hele godt igennem først :lol: Prøver lige at læse inden jeg skriver næste gang ik.. hehe :damn:

 

Det er bare iorden :lol:

 

Hvordan går det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tror jeg er ved at være klar til at lave en portion på torsdag, som så kan ende i fryseren :mrgreen: (jeg har fri torsdag). Jeg glæder mig meget til at prøve det - og se om hun kan lide det når hun kommer hjem om 3 uger :blink:

 

Uha ja, det er spændende, laver du det med hel kylling?

 

Til hvalp skal der være en 3.del kød :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha ja, det er spændende, laver du det med hel kylling?

 

Til hvalp skal der være en 3.del kød :-)

 

:5up: Den med 1/3 til hvalp havde jeg fanget andetsteds i tråden :mrgreen: Regnede med at lave det af kyllingefileter og overlår (for fedtets skyld), mest fordi det lige var det jeg har i huset.... (også fordi jeg aldrig nogensinde har lavet en hel kylling :oops: på nogen måder )

 

Det leder egentlig til et andet spørgsmål.... Har jo masser af andet kød i fryseren, fx. andebryst, svinekotelletter, kalkunfileter osv. Kan man bruge alt muligt kød? Eller er der noget der er bedre end andet...

 

Her i huset går vi meget op i at ting ikke må være for fedt, så alt vores kød er ret magert (lige bortset fra andebrystet :mums:) så jeg går ud fra at der skal tilsættes ekstra fedt - som fx. overlår i kyllingeportionen.....

 

Kalkun er vel for magert? Eller...? Men hvad med svinekoteletter eller steaks - kan de bruges? Eller skal der så også tilsættes ekstra fedt?

 

ja sikke en masse spørgsmål, undskyld :oops: men mand er vel total hundemadlavnings-rookie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer der lige en update.. Jeg har nu fodret i 2½ uge udelukkende med hjemmelavet.. og det går forsåvidt rigtig dårligt! Efter første uge (alle fik mellem 200-350 gram dagligt) havde næsten alle tabt sig temmelig meget.. Jeg satte så nogle 50 % op, andre 100 %..fordelte det nu over 2 gange om dagen..og undlod råt.. Sådan har det så kørt de sidte 1½ uge.. Status idag siger at de fleste igen har tabt sig..også dem der fik foderet øget med 100 % (pt hedder det 350-700 gram dagligt). De har ikke tabt sig så meget som sidste gang, men altså 700 gram foder dagligt til en Löwchen på 6 kg?

Hvad gør jeg? sætter kødmængden op? Det sjove er at deres tænder overhovedet ingen belægninger har. Det er et kæmpeplus. Og jeg har ikke børstet tænder på dem de sidste 2½ uge.. De skider ikke ret meget. Og er ikke sultne.. Men det duer bare slet ikke at de taber sig. De eneste der tager pænt på er hvalpene som får hvad de kan æde 16 timer i døgnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hold da op!

 

Jeg har ikke hørt om vægttab fra andre?

Men foderet ER jo meget vandholdigt...

 

Pelle får ca 600 - 750 g, afhængig af hvilket kød jeg har brugt, fed kylling eller magre koteletter, tre gange dagligt på "almindeligt" aktivitetsniveau.

Han vejer ca 35 kg

Små hunde plejer jo at skulle have forholdsvist meget ift vægten når man måler med store hunde.

 

Hvilket kød anvender du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op!

 

Jeg har ikke hørt om vægttab fra andre?

Men foderet ER jo meget vandholdigt...

 

Pelle får ca 600 - 750 g, afhængig af hvilket kød jeg har brugt, fed kylling eller magre koteletter, tre gange dagligt på "almindeligt" aktivitetsniveau.

Han vejer ca 35 kg

Små hunde plejer jo at skulle have forholdsvist meget ift vægten når man måler med store hunde.

 

Hvilket kød anvender du?

DE tabte sig jo også på det rå, men det kan jeg så endda forstå.. Det rå kræver nok noget mere at bearbejde i fordøjelsessystemet. Og det er ikke fordi det fiser lige igennem dem. De får mad kl 8 morgen og kl 17 eftermiddag. De skider når jeg lukker dem ud om morgenen. I øjeblikket ved 7 tiden.. Og der er ikke noget identificerbart i lorten..Altså grøntsagerne kommer ikke ud hele..

Jeg bruger alt slags kød.. Især fisk (makrel, tun, laks, torsk, sild osv) og fjerkræ (and, kylling, struds).. De sidste 1½ uge har jeg også brugt hakket svin med et stort fedtindhold (18-20 %) for at se om det skulle hjælpe..Jeg skummer ikke fedtet fra.. Jeg tilsætter olie til maden. Både koldpresset og fiskeolie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op.. det lyder voldsomt Janni! Mine hunde taber sig ikke på hjemmelavet mad - Kency har nærmere taget en smule på, da hun fik 225 gr dagligt. Så nu er hun kommet ned på ca 200 gr dagligt igen. Sitto holder vægten rigtig fint på 200-210 gr dagligt.

 

I næste uge begynder Sitto at få ½ hjemmelavet/½ tørfoder - er spændt på at se hvordan det kommer til at gå.. :-) så skal vi lige have fundet den rigtige balance, så hun ikk tar på igen!

 

Men holdt dine fint vægten da de fik tørfoder og hjemmelavet mad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så kommer der lige en update.. Jeg har nu fodret i 2½ uge udelukkende med hjemmelavet.. og det går forsåvidt rigtig dårligt! Efter første uge (alle fik mellem 200-350 gram dagligt) havde næsten alle tabt sig temmelig meget.. Jeg satte så nogle 50 % op, andre 100 %..fordelte det nu over 2 gange om dagen..og undlod råt.. Sådan har det så kørt de sidte 1½ uge.. Status idag siger at de fleste igen har tabt sig..også dem der fik foderet øget med 100 % (pt hedder det 350-700 gram dagligt). De har ikke tabt sig så meget som sidste gang, men altså 700 gram foder dagligt til en Löwchen på 6 kg?

Hvad gør jeg? sætter kødmængden op? Det sjove er at deres tænder overhovedet ingen belægninger har. Det er et kæmpeplus. Og jeg har ikke børstet tænder på dem de sidste 2½ uge.. De skider ikke ret meget. Og er ikke sultne.. Men det duer bare slet ikke at de taber sig. De eneste der tager pænt på er hvalpene som får hvad de kan æde 16 timer i døgnet.

 

Øv!

 

 

Jeg har som Irene heller ikke hørt om andre der har tabt sig og da slet ikke på så stor en servering:shock:

 

Mine tøser er pænt istand, jeg bryder mig heller ikke om magre hunde :-)

 

Hvis mine på ca 10 kg fik 700 gr så ville de blive tromlefede :mrgreen:

 

Og ja det underlige er at mine hunde faktisk i pæn grad kan styre deres mængde selv, således at de går fra foderet hvis de tager på, det er ikke sket på andet foder :-D

 

Det med mindre belægninger på tænder er sjovt nok en bivirkning mange oplever, det skulle man jo ikke tro, men det er rigtigt nok!

 

Jeg ved ikke hvad du skal gøre, Gudrun er på ferie nu de næste 1½ uge, ellers kan du ringe til hende, jeg tror gerne hun ville høre det og evt hjælpe hvis hun kan :-)

 

Hun fraråder at man bruger fedt kød, som fx hakket kød med så stor fedt%.

 

Hvor stor andel af foderet har været kød?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...