Hop til indhold

hjemmelavede madvarer og godbidder til hunden


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Hej Anne-Marie.

 

Jeg vil da også bare lige sige hvor fedt det er, at du gider dele med os andre :-)

 

Kan man egentlig skifte risene ud med f.eks. kartofler? Eller noget andet uden lagermider i?

 

Jeg bruger din opskrift engang imellem, når jeg synes de skal forkæles, men Rosie er ikke stabil i hendes reaktioner på ris *suk* Og jeg har desuden givet din opskrift til en kollega, der også synes den var god (hunden kunne også lide den *GG*).

 

Betyder det egentlig noget, hvis man ikke variere så meget? Variation er jo ikke ligefrem lykken for en allergihund.

Jo, du kan godt skifte risene ud med en anden kulhydratkilde, det kan være bønner, kikærter, m.m..

Og ja, du behøver ikke varierre så meget til en hund der ikke tåler det :)

 

Man kan tilpasse det til ens egen hund, men princippet med rigeliget vand og lang kogetid skal fastholdes :)

 

Jeg takker mange gange :-)

 

Og det kan selvfølgelig sagtens være kartofler, det vigtige er at maden passer hunden og fordelingen forbliver rigtig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
hov har forresten et lille spørgsmål. du skriver i opskriften at grønsagsstykkerne skal være meget små og at der ikke må være store stykker i. hvad er grunden til dette. Er det på grund af optagelsen eller fordi hunden så måske ikke vil spise det.

mine er jo nemlig som sagt altædende og elsker både frugt og grønt, og de spiser det både rå og tilberedt. så jeg gidder ikke stå at blænde det hele, hvis det er lige meget for optagelsen, for de spiser det uanset hvordan det bliver lavet :D

 

Det er mest for at det kan blive ordentlig kogt, det skal være mere end mørt, mange hunde kan ikke fordøje kartofler i større stykker heller :)

 

Og en sidegevinst er så at de hunde der sortere i maden får væsentlig sværere ved det :)

 

Jeg synes også at det smager rigtigt godt, og mine hunde er enige, de elsker deres spisetider, kongtider og søg og godbidder, det er en fornøjelse at fodre med noget der rent faktisk er en smagfuld oplevelse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
He he kan forresten fortælle at jeg har 3 savlenden (de savler bestemt ikke normalt) og halvpivende hunde siddende ude i køkkenet foran gryden :D der har de siddet siden jeg startede, og de plejer ellers at følge mig i hælende altid, men de har ikke fjernet øjnene fra gryden i snart 30 min. :D he he det er skisme store sager. gad vide hvordan de ved det er til dem :roll:

 

har lige selv smagt på det, ja man kan jo ikke give hunden noget man ikke selv vil spise :lol: og det smager jo faktisk virkeligt godt. lod også lige kæresten smage på det og han syntes det smagte rigtig godt. han syntes vist jeg er lidt skør og grinte bare og sagde at de snart får bedre mad end os :D:roll:

 

:lol:

 

Den dyrlæge der anbefalder at bruge hjemmelavet siger også at hunde er meget klogere og ved meget mere end vi tror :D

 

Det er spændende at følge med i :P

 

Husk ikke at købe marieneret kylling, heller ikke ''naturalmarineret'', der er nemlig pumpet 10% vand, salt og sukker i det så ;)

 

Tak for alt hjælpen, det er helt super :D Hunden fik lige en samgsprøve da det var kølet af, og de syntes det var lækkert, men nu er de så også altædende alle 3, men de så bestemt ud til at nyde det :D glæder mig meget til at se hvordan de reagere på det og ikke mindst om de får mindre afføring, lige nu "bøvler" vi nemlig med afføring 4-5 gange om dagen, og det syntes jeg altså er alt alt for meget :( så er rigtig spændt på det.

 

Er altså også vildt overrasket over hvor godt det smagte, syntes ellers det så lidt kedeligt ud da jeg var færdig. men er virkelig positiv overrasket.

 

Tak for info'en ang. kyllingen, det skal jeg huske at være ops. på

 

Hvis du gerne vil fodre med kyllingebryst uden den hele kylling, kan du fx tilsætte nogle kyllingelår, de er ret fede og vil tilsætte noget godt kyllingefedt, men man skal huske at få alle ben sorteret fra :)

 

Nogle har kritiseret maden for at indeholde for lidt protein, men det er jeg sikker på der ikke er :)

 

Fx skal man huske at der også er protein i brune ris, quiunoa, havregryn, de andre flager og mere eller mindre i grøntsager osv..

 

Hvis man tager noget vådt foder såsom dåsemad til hunde (man kan ikke sammenligne med tørfoder, da der ikke er vand i) så kan man se at det typisk indeholder omkring 10 % protein og det gør dette mad også, mindst :)

 

Jeg ønnsker ikke en længere diskution om dette i denne tråd, det ville være synd for dem der bruger tråden som inspiration og gerne vil læse de råd der er her, så dette er altså ikke et oplæg til diskution, men en oplysning :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst anne-marie
Sikke en spændende og lærerig tråd :D

 

Hvor meget bruger du på hundemad pr hund Annemarie pr måned ? Ca :D

 

 

Dejligt at du synes det er spændende :D

 

Jeg ved det faktisk ikke, jeg regner aldrig på det og jeg tænker ikke på det :D

 

Det bliver bare en del af husholdningen i modsætning til tidligere hvor det var en post for sig selv på bugdettet, dengang de osse fik tørfoder :)

 

Det kommer selvfølgelig også an på hvilke råvarer man bruger , hvor meget man bruger, men meget af det jeg kommer i maden er noget som jeg alligevel køber, et par tomater, en håndfuld gulerødder, et par fiskefileter sammen med sildefileter, så på den måde bliver det flettet ind i den øvrige husholdning :)

 

Men mine hundes glæde over mad er langt større end før, og fornøjelsen ved at fodre er er kæmpestor :)

 

Jeg bruger ca et par timer pr uge på at lave maden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nyder også at give mine hjemmelavet mad :D

 

Der er så mange forskellige muligheder, at de får en ny ret hver dag.

kylling, kalkun, lam, gris, fisk, og en smule oksekød. plus lever og hjerte, og en masse forskellige grøntsager.Der er gået helt sport i at lave hundemad :lol:

 

Hundene elsker deres mad :wink:

Tit køber jeg stort ind og fryser ned, og ja, Anne Marie har ret, det er jo ting vi selv bruger.

 

Tak til dig Anne marie for dine gode mad links, dem har mine hunde haft stor glæde af.

 

Hilsen susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det kan AnneMarie nok svare på, men jeg veksler meget. Bruger ris, quinoa, hirse, boghvede, og kartofler.

 

jeg har endnu ikke prøvet bulgur..

 

Hilsen Susanne.

 

Tak.

Gudrun har skrevet ris/bulgur på sedlen med Groas mad, så tør ikke bruge andet. :)

Du skal bruge brune ris i hvertfald, og så kan du skifte en del af det ud med bulgur fx, ligesom der tilsættes quoinora i opskrifterne her :)

 

Du skal bare være opmærksom på hvor meget vand bulgur kræver og kogetid, og så skal der altså en del mere vand og kogetid til til hundene :)

 

Det er vigtigt :D

 

Spørg evt Gudrun, jeg ved hun henviser til mine opskrifter, jeg har ikke skrevet noget i opskrifterne som jeg ikke har talt med hende om :)

Til folk der ikke ved hvem Gudrun er, kan jeg fortælle at hun er dyrlæge og at hun har videre uddannet sig i behandling af hunde bla ved hjælp af kosten :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en hjemmelavet leverpostej:

 

Toffi er så kræsen, hun vil ikke have hvadsomhelst i leverpostejer, heller ikke de hjemmelavede, men denne er så enkel og simpel, og den ryger ned med velbehag:)

 

1 bakke hakket lever/spæk fra Superbest 500gram.

(Består af 60% lever og 40% spæk, jeg smed ca. 1/4 af spækket ud)

1 æg

2 spsk. økologisk speltmel

 

Røres sammen med elpisker og fordeles i 6 små 1dl aluforme, der er smurt med olivenolie.

 

Bages 40 minutter ved 175 grader.

 

Kan fryses ned, så man hele tiden kan tage en lille bakke op, den er ikke så stor at den står og bliver for gammel i køleskabet. For husk på, der er jo ingen tilsætningsstoffer til at øge holdbarheden i.

 

Jeg bruger leverpostejen til at blande i specialtørfoder, som hun egentlig ikke er så vild med. Jeg tager en skefuld leverpostej i en kop, tilsætter lidt vand, rører rundt og iblander tørfoderet. Så smager det hele bare mums, synes Toffi;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en hjemmelavet leverpostej:

 

Toffi er så kræsen, hun vil ikke have hvadsomhelst i leverpostejer, heller ikke de hjemmelavede, men denne er så enkel og simpel, og den ryger ned med velbehag:)

 

1 bakke hakket lever/spæk fra Superbest 500gram.

(Består af 60% lever og 40% spæk, jeg smed ca. 1/4 af spækket ud)

1 æg

2 spsk. økologisk speltmel

 

Røres sammen med elpisker og fordeles i 6 små 1dl aluforme, der er smurt med olivenolie.

 

Bages 40 minutter ved 175 grader.

 

Kan fryses ned, så man hele tiden kan tage en lille bakke op, den er ikke så stor at den står og bliver for gammel i køleskabet. For husk på, der er jo ingen tilsætningsstoffer til at øge holdbarheden i.

 

Jeg bruger leverpostejen til at blande i specialtørfoder, som hun egentlig ikke er så vild med. Jeg tager en skefuld leverpostej i en kop, tilsætter lidt vand, rører rundt og iblander tørfoderet. Så smager det hele bare mums, synes Toffi;)

 

Ja det lyder godt nok simpelt! Måske man skulle prøve det, mine spiser nu deres mad uden problemer.. Men i en kong ville det da være super :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en hjemmelavet leverpostej:

 

Toffi er så kræsen' date=' hun vil ikke have hvadsomhelst i leverpostejer, heller ikke de hjemmelavede, men denne er så enkel og simpel, og den ryger ned med velbehag:)

 

1 bakke hakket lever/spæk fra Superbest 500gram.

(Består af 60% lever og 40% spæk, jeg smed ca. 1/4 af spækket ud)

1 æg

2 spsk. økologisk speltmel

 

Røres sammen med elpisker og fordeles i 6 små 1dl aluforme, der er smurt med olivenolie.

 

Bages 40 minutter ved 175 grader.

 

Kan fryses ned, så man hele tiden kan tage en lille bakke op, den er ikke så stor at den står og bliver for gammel i køleskabet. For husk på, der er jo ingen tilsætningsstoffer til at øge holdbarheden i.

 

Jeg bruger leverpostejen til at blande i specialtørfoder, som hun egentlig ikke er så vild med. Jeg tager en skefuld leverpostej i en kop, tilsætter lidt vand, rører rundt og iblander tørfoderet. Så smager det hele bare mums, synes Toffi;)

 

Ja det lyder godt nok simpelt! Måske man skulle prøve det, mine spiser nu deres mad uden problemer.. Men i en kong ville det da være super :D

 

Ja, det vil være fint til en kong, og det er nok sundere end de fleste købepostejer. Toffi er på dyrlægediæt, hvor hun skal undgå tilsætningsstoffer, så her i huset er det i hvert fald en god idé.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Endnu en hjemmelavet leverpostej:

 

Toffi er så kræsen' date=' hun vil ikke have hvadsomhelst i leverpostejer, heller ikke de hjemmelavede, men denne er så enkel og simpel, og den ryger ned med velbehag:)

 

1 bakke hakket lever/spæk fra Superbest 500gram.

(Består af 60% lever og 40% spæk, jeg smed ca. 1/4 af spækket ud)

1 æg

2 spsk. økologisk speltmel

 

Røres sammen med elpisker og fordeles i 6 små 1dl aluforme, der er smurt med olivenolie.

 

Bages 40 minutter ved 175 grader.

 

Kan fryses ned, så man hele tiden kan tage en lille bakke op, den er ikke så stor at den står og bliver for gammel i køleskabet. For husk på, der er jo ingen tilsætningsstoffer til at øge holdbarheden i.

 

Jeg bruger leverpostejen til at blande i specialtørfoder, som hun egentlig ikke er så vild med. Jeg tager en skefuld leverpostej i en kop, tilsætter lidt vand, rører rundt og iblander tørfoderet. Så smager det hele bare mums, synes Toffi;)

 

Ja det lyder godt nok simpelt! Måske man skulle prøve det, mine spiser nu deres mad uden problemer.. Men i en kong ville det da være super :D

 

Ja, det vil være fint til en kong, og det er nok sundere end de fleste købepostejer. Toffi er på dyrlægediæt, hvor hun skal undgå tilsætningsstoffer, så her i huset er det i hvert fald en god idé.

 

Jeg synes det er altid er godt at undgå salt og tilsætning, hunde har ikke godt af det :)

 

Jeg er blevet opmærksom på atSusi reagere meget på alle de tilsætninger, så mine får aldrig salt eller noget med salt i :)

 

Det salt hunde har brug for det får de uden det tilsættes :)

 

Sådan en leverpostej er rigtig god til konger eller blandet med hjemmelavet mad i konger !

 

Måske skulle jeg samle alle opskrifterne i tråden i det første indlæg, og så skrive jeres navne på jeres?

Sådan at folk kan finde dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en hjemmelavet leverpostej:

 

Toffi er så kræsen, hun vil ikke have hvadsomhelst i leverpostejer, heller ikke de hjemmelavede, men denne er så enkel og simpel, og den ryger ned med velbehag:)

 

1 bakke hakket lever/spæk fra Superbest 500gram.

(Består af 60% lever og 40% spæk, jeg smed ca. 1/4 af spækket ud)

1 æg

2 spsk. økologisk speltmel

 

Røres sammen med elpisker og fordeles i 6 små 1dl aluforme, der er smurt med olivenolie.

 

Bages 40 minutter ved 175 grader.

 

Kan fryses ned, så man hele tiden kan tage en lille bakke op, den er ikke så stor at den står og bliver for gammel i køleskabet. For husk på, der er jo ingen tilsætningsstoffer til at øge holdbarheden i.

 

Jeg bruger leverpostejen til at blande i specialtørfoder, som hun egentlig ikke er så vild med. Jeg tager en skefuld leverpostej i en kop, tilsætter lidt vand, rører rundt og iblander tørfoderet. Så smager det hele bare mums, synes Toffi;)

 

Du kan også bruge din leverpostej til at lave godbidder.

 

Rul leverpostejen i groft mel, skær ud passende bidder og tør det i ovnen på 170 grader til de er sprøde.

Link til indlæg
Del på andre sites

God ide det med at samle opskrifterne.

 

kalun hvor godt er det?.

 

Jeg spørger fordi jeg ved at der er et sted her i byen, man kan købe det.

 

En kong fyldt op med kalun, må da få enhver hund til at savle.

 

Jeg synes også det vil være en fordel med opskrifterne samlet ét sted i starten, hvis du gider det, Anne-Marie :D .

 

Om kallun kan jeg sige at min hund -for dyrlægen- gerne må få kogt kallun iblandet sin specialtørfoder.

Dyrlægen forklarede at kallun i sig selv ikke har den store næringsværdi, derfor er det lidt omdiskuteret. Men netop derfor ville det være ok at jeg blandede det i hendes tørfoder (som har en stor næringsværdi) for at se om det kunne få hende til at spise tørfoderet.

 

Jeg brugte også kogt kallun med ris til min tidligere hund et par dage om ugen, han elskede det :D . Jeg har aldrig brugt kallun råt, men det ved jeg der er andre herinde der gør.

 

Det kallun jeg har købt i barfcentret frossent, synes jeg indeholdt rigeligt fedt. Men det kan være et tilfælde i lige den sending. Og det kan man jo under alle omstændigheder lige pille fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

sidder lige og tænker på noget. Hvis ikke det helt hører til her så må i bare flytte mig over i en anden tråd :)

 

Altså Dyrlægen der syede ham i lørdags sagde at han var i lidt godt stand så nu skal han altså lidt på skrump. Men er der nogen "kalorier" der er gratis? Vi mennesker kan jo spise grøntsager og lidt frugt uden at det tæller i et kalorie indtag men gælder det også for hunde? ville vi kunne dele et æble med ham uden at trække de fra i hans tørkost? Eller er der andre gode ting han kan få som godbidder?

 

Ved godt jeg spørger meget men I giver såadan nogle gode brugbare svar :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
sidder lige og tænker på noget. Hvis ikke det helt hører til her så må i bare flytte mig over i en anden tråd :)

 

Altså Dyrlægen der syede ham i lørdags sagde at han var i lidt godt stand så nu skal han altså lidt på skrump. Men er der nogen "kalorier" der er gratis? Vi mennesker kan jo spise grøntsager og lidt frugt uden at det tæller i et kalorie indtag men gælder det også for hunde? ville vi kunne dele et æble med ham uden at trække de fra i hans tørkost? Eller er der andre gode ting han kan få som godbidder?

 

Ved godt jeg spørger meget men I giver såadan nogle gode brugbare svar :D

 

Jeg synes det er godt at bruge kogt lever/hjerte/kalkunbryst/kyllingebryst (ikke marineret, se pakken), der er ikke meget fedt, det smager godt :D

 

Æbler kan du sagtens give ham lidt af :)

 

Du kan fx også sagtens lave hjemmelavet mad af hakket kylling, det er ikke så fedt, og spring endeligt ikke tilsætning af olie til maden over, så er det bedre at skære i tørkosten, de sunde fedtsyrer er nemlig vigtige for at kunne holde vægten :)

Link til indlæg
Del på andre sites

sidder lige og tænker på noget. Hvis ikke det helt hører til her så må i bare flytte mig over i en anden tråd :)

 

Altså Dyrlægen der syede ham i lørdags sagde at han var i lidt godt stand så nu skal han altså lidt på skrump. Men er der nogen "kalorier" der er gratis? Vi mennesker kan jo spise grøntsager og lidt frugt uden at det tæller i et kalorie indtag men gælder det også for hunde? ville vi kunne dele et æble med ham uden at trække de fra i hans tørkost? Eller er der andre gode ting han kan få som godbidder?

 

Ved godt jeg spørger meget men I giver såadan nogle gode brugbare svar :D

 

Jeg synes det er godt at bruge kogt lever/hjerte/kalkunbryst/kyllingebryst (ikke marineret, se pakken), der er ikke meget fedt, det smager godt :D

 

Æbler kan du sagtens give ham lidt af :)

 

Du kan fx også sagtens lave hjemmelavet mad af hakket kylling, det er ikke så fedt, og spring endeligt ikke tilsætning af olie til maden over, så er det bedre at skære i tørkosten, de sunde fedtsyrer er nemlig vigtige for at kunne holde vægten :)

 

Vi bruger lever,hjerte, kylling og kalkun som godbidder når vi træner og når vi går tur men det tæller jo alligevel lidt i det samlede regnskab, gør det ikke? Så laver jeg mad efter din opskrift en gang i mellem som han så får i et ben til at hygge sig med.

Ville gerne fodre kun på hjemme lavet mad men tidsmæssigt er det ikke realistisk. Tror det er nemmere med små hunde som ikke skal have så store portioner :D Så er denne her løsning med tørkost til måltiderne og hjemmelavet udenfor meget god for os. Bortset fra at han så er blevet i lidt for god stand :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ville gerne fodre kun på hjemme lavet mad men tidsmæssigt er det ikke realistisk. Tror det er nemmere med små hunde som ikke skal have så store portioner :D Så er denne her løsning med tørkost til måltiderne og hjemmelavet udenfor meget god for os. Bortset fra at han så er blevet i lidt for god stand :)

 

Jeg ville også nogle gange ønske at Pelle var to små hunde i stedet for én stor, når jeg laver foder til ham :lol:

Der går meget til... PT. er han 100% på hjemmelavet fordi han ikke gider sit tørfoder. Han spiser ca 2 1/4 - 2½ liter om dagen. Bøvs...

Men det er jo et valg man tager og meget af tiden passer foderet jo sig selv på komfuret.

 

Det er dog også vigtigt at være realistisk, i stedet for at dunke sig selv oven i hovedet med hvad man gerne ville og "burde".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville gerne fodre kun på hjemme lavet mad men tidsmæssigt er det ikke realistisk. Tror det er nemmere med små hunde som ikke skal have så store portioner :D Så er denne her løsning med tørkost til måltiderne og hjemmelavet udenfor meget god for os. Bortset fra at han så er blevet i lidt for god stand :)

 

Jeg ville også nogle gange ønske at Pelle var to små hunde i stedet for én stor, når jeg laver foder til ham :lol:

Der går meget til... PT. er han 100% på hjemmelavet fordi han ikke gider sit tørfoder. Han spiser ca 2 1/4 - 2½ liter om dagen. Bøvs...

Men det er jo et valg man tager og meget af tiden passer foderet jo sig selv på komfuret.

 

Det er dog også vigtigt at være realistisk, i stedet for at dunke sig selv oven i hovedet med hvad man gerne ville og "burde".

 

Det er rigtigt at maden passer sig selv det meste af tiden men man er jo nød til at være hjemme i den tid det tager og der skal noget af tiden tages fra Taccos gåtur tid og det vil jeg ikke. Og han virker glad nok for tørkosten. Jeg kan bruge det som godbidder på gå tur hvis jeg vil og han kommer lige så gerne og får det som hjemmekogt kylling :D Jeg syntes bare ikke han kun skal have tørkost, så derfor prøver jeg at variere lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ville gerne fodre kun på hjemme lavet mad men tidsmæssigt er det ikke realistisk. Tror det er nemmere med små hunde som ikke skal have så store portioner :D Så er denne her løsning med tørkost til måltiderne og hjemmelavet udenfor meget god for os. Bortset fra at han så er blevet i lidt for god stand :)

 

Jeg ville også nogle gange ønske at Pelle var to små hunde i stedet for én stor, når jeg laver foder til ham :lol:

Der går meget til... PT. er han 100% på hjemmelavet fordi han ikke gider sit tørfoder. Han spiser ca 2 1/4 - 2½ liter om dagen. Bøvs...

Men det er jo et valg man tager og meget af tiden passer foderet jo sig selv på komfuret.

 

Det er dog også vigtigt at være realistisk, i stedet for at dunke sig selv oven i hovedet med hvad man gerne ville og "burde".

 

Det er rigtigt at maden passer sig selv det meste af tiden men man er jo nød til at være hjemme i den tid det tager og der skal noget af tiden tages fra Taccos gåtur tid og det vil jeg ikke. Og han virker glad nok for tørkosten. Jeg kan bruge det som godbidder på gå tur hvis jeg vil og han kommer lige så gerne og får det som hjemmekogt kylling :D Jeg syntes bare ikke han kun skal have tørkost, så derfor prøver jeg at variere lidt.

 

Det var ikke ment som en "skjult" kritik :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville gerne fodre kun på hjemme lavet mad men tidsmæssigt er det ikke realistisk. Tror det er nemmere med små hunde som ikke skal have så store portioner :D Så er denne her løsning med tørkost til måltiderne og hjemmelavet udenfor meget god for os. Bortset fra at han så er blevet i lidt for god stand :)

 

Jeg ville også nogle gange ønske at Pelle var to små hunde i stedet for én stor, når jeg laver foder til ham :lol:

Der går meget til... PT. er han 100% på hjemmelavet fordi han ikke gider sit tørfoder. Han spiser ca 2 1/4 - 2½ liter om dagen. Bøvs...

Men det er jo et valg man tager og meget af tiden passer foderet jo sig selv på komfuret.

 

Det er dog også vigtigt at være realistisk, i stedet for at dunke sig selv oven i hovedet med hvad man gerne ville og "burde".

 

Det er rigtigt at maden passer sig selv det meste af tiden men man er jo nød til at være hjemme i den tid det tager og der skal noget af tiden tages fra Taccos gåtur tid og det vil jeg ikke. Og han virker glad nok for tørkosten. Jeg kan bruge det som godbidder på gå tur hvis jeg vil og han kommer lige så gerne og får det som hjemmekogt kylling :D Jeg syntes bare ikke han kun skal have tørkost, så derfor prøver jeg at variere lidt.

 

Det var ikke ment som en "skjult" kritik :)

 

 

Sådan tog jeg bestemt heller ikke :D Jeg er så dårlig til at udtrykke mig på skrift :) jeg ved jo godt at i den perfekte verden puttedejeg kun de bedste af det bedste i munden på lille vapsen men det er så den den næst bedste løsning. Prøver bare at overbevise mig selv om at det ikke er omsorgssvigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...