Hop til indhold

Ikke renlig hund


Alfen
 Share

Recommended Posts

Vi fik for en måned siden vores pragtfulde Happy, ft Cocker på nu 1 år, hun er meget livlig, grænsende til det hyberaktive, hun er så dejlig.

men, hun er ikke renlig, som i slet ikke, hun har tilbragt meget af  det første år af sit liv i en hundeboks, dvs ikke udvendig hundegård men indvendig i en udbygning.

dvs hun er vandt til at sætte sig lige der hvor hun er og har apsolut ingen fornemmelse for at det skal foregå ude og desværre heller ikke nogen fornemmelse af at søge væk fra liggestedet, det betyder at hun, hvis hun er i sit bur bare sætter sig og sagtens kan drøne rundt oven i det;( 

vi går naturligvis ud med hende masser af gange, vi roser hver gang hun sætter sig ude men hun ser virkelig ikke ud til at fatte en brik;) lige i øjeblikket tager jeg hende med og lader hende gå i haven, hver gang jeg går ud i pensionen, men det ville godt nok være rart hvis hun kunne være inde sammen med de andre nogle timer af gangen. 

er der nogen som har prøvet noget lign og har nogle gode råd?

vi er så glade for hende og skal på ingen måde af med hende igen uanset om hun lærer det, men hvor ville det da være rart hvis hun lærte det;)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

øv altså og jeg har desværre ikke nogen afprøvne gode råd udover det du allerede gør - du ved i øvrigt nok også meget mere om den slags træning end jeg ;-) 

kunne man evt sprøjte med noget, der kunne afholde hende fra at sætte sig i bur osv og noget andet, der duftede så hun satte sig et bestemt sted udenfor? ved ikke om det er forståeligt skrevet ;-)

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk nået noget videre, jeg fik fanget hende lige da hun satte sig, fik fyret et nej af og fik hende udenfor, her gjorde hun sig færdig og blev rost til skyerne, siden har hun, 7-9-13 og bank under bordet ;) ikke gjort noget inde og det er da en uges tid siden nu ;) jeg krydser fingre for at koden er knækket, hun er så ufattelig lækker den lille gøj og det er nu noget nemmere hvis hun er renlig også;)

Redigeret af Alfen
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

32 minutter siden, Alfen skrev:

Jeg er faktisk nået noget videre, jeg fik fanget hende lige da hun satte sig, fik fyret et nej af og fik hende udenfor, her gjorde hun sig færdig og blev rost til skyerne, siden har hun, 7-9-13 og bank under bordet ;) ikke gjort noget inde og det er da en uges tid siden nu ;) jeg krydser fingre for at koden er knækket, hun er så ufattelig lækker den lille gøj og det er nu noget nemmere hvis hun er renlig også;)

rigtig god nyhed - det hjalp at skrive om problemet herinde ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Alfen skrev:

Jeg er faktisk nået noget videre, jeg fik fanget hende lige da hun satte sig, fik fyret et nej af og fik hende udenfor, her gjorde hun sig færdig og blev rost til skyerne, siden har hun, 7-9-13 og bank under bordet ;) ikke gjort noget inde og det er da en uges tid siden nu ;) jeg krydser fingre for at koden er knækket, hun er så ufattelig lækker den lille gøj og det er nu noget nemmere hvis hun er renlig også;)

Åh fingrene er krydset for at det lige var det der skulle til.

Jeg syntes dog der mangler billeder, altså man kan ikke skrive lækker og så ikke vise lækkerheden frem (igen) ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...