Hop til indhold

Hjælp! Labrador glider på flisegulv


Rikkesten
 Share

Recommended Posts

Hej med jer☺️

Vi har et KÆMPE problem: Vores dejligste labrador på 10 år sejler rundt på vores gulve. Vi har flisegulv (med gulvvarme) i hele underetagen, og det er langsomt gået hen og blevet et ualmindeligt stort problem, fordi vores labrador (som har lidt problemer med ryggen) står dårligere og dårligere fast på gulvet. Faktisk er det her denne vinter (og særligt den seneste måneds tid) blevet så galt, at han ligeså godt kunne gå rundt på en skøjtebane. 

Vi har prøvet forskellige ting - bla. hørte vi et råd om at smøre potevoks på poterne. Det blev det desværre bare endnu værre af. Vi har også prøvet at sørge for, at der var både støvsuget og vasket HVER eneste dag, fordi det så ud til at blive sværere for ham at så fast, hvis der var bare en lille smule støv/hundehår/osv. på gulvet. Men det har heller ikke haft nogen synderlig effekt. Og så har vi fundet nogle gummi-strømper til ham, som er beregnet til gå-ture i snevejr etc. Men de dutter heller ikke rigtigt, mest fordi han hader at have dem på, men også fordi det ikke er en holdbar løsning. Poterne kan ikke ånde, og de er jo kun beregnet til at bruge i kort tid af gangen.

Vi er fuldstændigt desperate. Det er simpelthen så synd for vores lille dreng, at han sejler sådan rundt. Både fordi det jo hæmmer ham helt vildt, men også fordi det jo også kan skade ham. Det SKAL løses!

Vi kan ikke komme på andre ideer nu, end at lægge helt nyt gulv overalt. Men det er dælme en dyr løsning. Derfor håber jeg, at nogen herinde har gode råd, vi kan afprøve først? Det vil være helt kolossalt kærkomment🙏🏼

Sig endelig til, hvis I har erfaringer og gode ideer. Og på forhånd mange tusind tak.

/Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, CrazyDogLady skrev:

Klip evt hans hår mellem poterne, hvis det er det mindste ud over trædepuderne. 

Nogle labradors slider ikke deres hår så meget mellem tæerne. 

Jeg har aldrig tænkt over det, jeg troede bare at de skulle have lange hår mellem tæerne. Jeg tror da lige Luna skal studses, det kan give hende ro på gulvet ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle lab er heller ikke vild med vores bryggers gulv han glider på det. Han er næsten 12 år og har lidt stive ben af og til. Jeg klipper også håret af mellem puderne. Det virker til han derved står bedre fast. Og skal vi ud i regn vejr sørger jeg altid for at ligge et håndklæde på gulvet så han kan gå ind på det når vi kommer hjem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...