Hop til indhold

Ny bil - samme skøre hund!


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg købte i sidste uge ny bil - godt nok en brugt én, men den nyeste og pæneste jeg nogensinde har haft.

Egentlig ville jeg helst have haft en stationcar, men jeg kunne ikke finde en i min prisklasse, der var i ordentlig stand, så det blev til en mindre 5-dørs model.

Det betyder at Vinnie skal opholde sig på bagsædet, som hun fylder godt ud.

 

Det første jeg gjorde var at købe et smart - troede jeg - hundetæppe, som man fastgør til både bag- og forsæder, men første gang Vinnie hoppede ind i bilen, sprang alle de fine spænder i småstumper, og da køreturen var overstået, lå tæppet krøllet sammen i et hjørne, og bagsædet var fuldt af hundehår.

 

Derfor modtager jeg gerne alternative løsninger på hvordan man kan beskytte det indre af sin bil mod hundehår, savl og store mudderpoter?

 

Bemærk venligst at det er en Grand Danois, det drejer sig om, så bur er ikke en mulig løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv bil, men låner min fars, som ikke altid er så glad for at have en bil beklædt med brune labber hår:mrgreen:

 

Jeg købte et hundetæppe ala dit (dog uden elastikker til forsædet) til bilen og har så udover det taget et frottélagen, da tæppet ikke kan sidde ordentlig fast alene (tror det er fordi det skal af og på hele tiden)

 

Det har holdt fint...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa... jeg er så doven anlagt, at de nemme løsninger... det er lige mig :-D

Tog et gammelt frottelagen.. der var slidt ned alligevel... beklædte (som når man lægger lagen på)bagsædet med det, og lærte hunden at hoppe direkte på bagsædet. Det fungerer fint, og er nemt at vaske.

Hun skulle så også lige lære ikke at kradse i det... så det endte i en bunke midt på.... men sådan er det også med lagnet på "hendes" sofa.. så det gik hurtigt ;-)

Det eneste der så skal til, er håndstøvsugeren en gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Før vi fik stationcar havde vi "bare" en almindelig bil. Vi havde købt et hundedækken i Lidl - det blev sat fast i nakkestøtterne og kunne godt holde til 2 hunde, der sad uroligt (33 kg og 44 kg = ca. en GD?)

 

Hold øje med Lidl katalogerne når de har "hundeting" det kostede vist kun 30 kr. vi har haft 2 stk. og det har aldrig været spænderne der gik i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...