Hop til indhold

eksem


trold
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Vi har en fb som hedder trold og han har fået eksem/udslet hvor han hævede ligt op i hovedet og omkring øjnene, var derfor til dyrlæge og der fik han en indsprøjtning hvor det aftog. Vi fik et par piller med hjem og det hjælper. 

Mit spørgsmål er : Er der andre der har oplevet en allergisk reaktion pludselig komme ??

Fb er jo tyndhåret og sarte i hud selvfølgelig. Vi går på engen dagligt og her kunne han måske også have fået det fra?

Han er for øvrigt 2 år til marts. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget svært at svare på hvad der er årsagen. Men jeg ved dog at når det kommer på den pludselige måde er det ofte en luftbåren allergi - eller noget der har stukket ham. Måske ville det være en ide at få testet ham - medicin er jo kun en symptom behandler - selve årsagen skal findes

Jeg kender til en FB herude i nabolaget som var meget allergi plaget - men her viste det sig at være en foder allergi sammen med en luftbåren, og hun kom på varig kostændring via dyrlægen. Dog har hun stadig udbrud af og til som lindres med creme/medicin i de perioder det opstår.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay tak for svar

Han får det bedste foder til hans race. uden korn og alt der anbefales og det har han fået siden han blev født, så tror ikke det er det.

Vi var jo som sagt på engen og der var en sø med is, han faldt i den, men kom dog u skadet op igen ;-).

måske det har noget med den sø.

Der er ikke noget pt. så afventer, men ellers tænker jeg også at han skal testes

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi foderet han får er mest anbefalet til racen, samt alle foreskrifter, betyder det ikke at det er bedst for ham. Hunde er individer, lige som os, og derfor er det ikke alle der skal have samme kost. 

 

Kan det være kulden? Tænker at hvis chillfaktoren er lav nok, kan den vel give hudreaktioner 🤔 

ellers er der jo brændenælder der sagtens kan brænde selvom de er visnede. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...