Hop til indhold

Hjørnetand der borer sig op i tandkødet.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Har andre erfaringer med at fjerne noget af tandkødet, så det bliver plads til hjørnetanden? 

Her er det den nederste hjørnetand i højre side, som borer sig op i tandkødet øverst. Mælketanden blev fjernet af samme årsag, men den blivende tand gør så det samme. 

Dyrlægen vil fjerne noget af tandkødet øverst. Nogle erfaringer om det er nok? 

67FF4693-4091-42B8-AA19-94AC0CD0A4D3.jpeg

A4DFAAC9-BE62-43D7-A9DA-57E80EF7FC8F.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner Epulis

Når det er sagt - skal jeg med det samme sige at det ikke er sikkert det er det.

Min Oscar har haft det meget - han er opereret 2 gange - den seneste gang for 1½ år siden og der blev der fjernet meget tandkød. Siden hen har der været ro på og efter han fik konstateret lavt stofskifte og nu er i medicin behandling er tandkødet rigtig fint.

Selve operationen foregår i narkose - jeg ved ikke hvordan din dyrlæge vil fjerne tandkødet - men hos Oscar blev det fjernet via laser - altså med en laser "kniv" - og efterfølgende skal hunden have blød mad en periode så tandkødet kan hele op - hvorefter den overgår til normal kost igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølgelig kan tandkødet være lidt irriteret når de nye tænder kommer frem. Jeg kender jo heller ikke forløbet - kan bare se på billederne at tandkødet virket hævet/bulet 

Det er nok en god ide at dyrlægen checker at der ikke gemmer sig flere tænder (dobbelt tænder) og eller det er en epulis sygdom - det er faktisk ikke så usædvanligt hos hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...