Hop til indhold

Træning af hvalp, bideri


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Victor er en fuldstændig almindelig lækker og dejlig hvalp på snart 15 uger. Jeg har så bare det klassiske problem med ham: bideri. Han har en leg hvor han angriber mig og mit tøj hvor han så hænger fast. Det gælder især også vi skal gøre klar til at gå tur. Når han skal have sele på smider han sig ned og skaber sig og bider efter mine sko og bukseben. Jeg prøver at sige NEJ og rose når han er rolig (også med godbidder) men han er ikke så modtagelig. For det meste hjælper det hvis han får stoppet en godbid i munden mens han får sele på, men når han har spist den er vi lige vidt. Jeg prøver naturligvis at bevare roen, men jeg synes det kan være svært :P Hvad gør i med jeres hvalpe? Jeg er ret sikker på at han tror det er en leg, men det virker lidt som om han kører sig selv lidt op..

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har din hvalp nogle ting at bide i og gnaveben at tygge i en hund din hund er nok ved at skifte tænder og derfor bider og tygger de meget ligesom små børn  det holder op når den har skiftete tænder husk den skal have masser af legetøj så slipper du for alt det bideri vi har 5 hunde og de har aldrig gjordt dette da de har masser af legetøj og tyggeting.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det ingen trøst, men vi havde det samme problem med Otto, labrador, i den alder. Nu er han 11 måneder og han sidder pænt og får sele og snor på. Når jeg tænker tilbage har vi egentlig ikke gjort så meget andet end hvad du gør. Stoppe en godbid i munden på ham mens du giver selen på. Ifbm. han blev ældre tog det af og nu er der ikke noget.

Redigeret af dplmokka
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...