Hop til indhold

Hvorfor den frem, hanhund


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Det er mange år siden jeg sidst havde en hanhund. Så mit spørgsmål er: hvorfor kommer “tappen” meget frem og er rød opsvulmet indimellem? Det er når han får et fjolleflip hvor han møver rundt og brummer. Er det bare at han bliver lidt oppe at køre og ikke helt selv kan styre det/den? Han er 5 måneder 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget normalt hos hanhunde og ikke noget du skal bekymre dig over. Min den yngste kan have det ind i mellem - når han er lidt overgearet eller hvis der er løbetid i området. Hold dog øje med forhuden at der ikke går betændelse i den - hanhunde har 3 lag forhud og min den yngste har lige haft betændelse i det indre lag hvor han måtte have antibiotika.

Din hund er så småt ved at være kønsmoden - så han prøver sikkert kræfter af

Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, Beaglepack skrev:

Det er meget normalt hos hanhunde og ikke noget du skal bekymre dig over. Min den yngste kan have det ind i mellem - når han er lidt overgearet eller hvis der er løbetid i området. Hold dog øje med forhuden at der ikke går betændelse i den - hanhunde har 3 lag forhud og min den yngste har lige haft betændelse i det indre lag hvor han måtte have antibiotika.

Din hund er så småt ved at være kønsmoden - så han prøver sikkert kræfter af

Jeg tænker også at det er fordi hans hormoner raser lidt :) Han humper også lidt i den forbindelse selv om han ikke er stresset. 

Han har lidt forhudsbetændelse så det holdes der øje med :) Har fået et råd angående nogle vivag tabletter der skulle hjælpe

Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, Pernille og Lucca skrev:

Jeg tænker også at det er fordi hans hormoner raser lidt  Han humper også lidt i den forbindelse selv om han ikke er stresset. 

Han har lidt forhudsbetændelse så det holdes der øje med  Har fået et råd angående nogle vivag tabletter der skulle hjælpe

Hvis det bare er almindelig forhudbetændelse så bør man ikke gøre noget ved det - bliver det slemt må dyrlægen kigge på det. Darwins betændelse var ikke en forhuds betændelse men en irritation som følge af en rift han havde fået og som der var gået betændelse i - derfor fik han antibiotika. 

Link til indlæg
Del på andre sites

På 27/4/2018 den 11:44 , Pernille og Lucca skrev:

Jeg tænker også at det er fordi hans hormoner raser lidt  Han humper også lidt i den forbindelse selv om han ikke er stresset. 

Han har lidt forhudsbetændelse så det holdes der øje med  Har fået et råd angående nogle vivag tabletter der skulle hjælpe

Hvorfor tænker du, at han ikke er stresset? 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hvis man gerne vil holde drypperiet i forbindelse med forhudsbetændelse lidt i skak, kan man behandle med en tynd opløsning af brintoverilte, eller give ti gange så meget for et specialprodukt hos dyrlægen.

Begge behandlinger udføres ved at man sprøjter opløsningen op under forhuden. Det gøres efter min mening lettest og mest sikkert med en ørebollesprøjte. Når man har tømt sprøjten op i hullet, holder man dette lukket så væsken bliver oppe under forhuden, medens man masserer den rundt i et stykke tid. Det plejer hunden ikke at have noget imod...

Når man lukker væsken ud igen /et håndklæde er en god ting her) kan man som regel se at der er en del skum, som er et tegn på at der har været noget betændelse at finde.

Al væske presses ud, og en ny omgang, denne gang rent vand, sprøjtes op for at skylle efter. Hvor ofte der skal behandles varierer, og når hunden bliver helt voksen aftager det som regel, eller forsvinder helt (det gjorde det på vores).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...