Hop til indhold

Gemmer sig i mørke


LWJ
 Share

Recommended Posts

Vi har en næsten 7 år gammel Labrador som er stille, men også glad og legesyg (vi har også en søster til hende samt en 2 år gammel han - hvalp efter hende).

Hun er pludselig begyndt at gemme sig i buskadset i haven når vi lukker dem ud efter mørkets frembrud om aftenen og så må hun have snor på før hun vil med ind.

Hvis vi slukker for meget lys i stuen når vi vil gå i seng om aftenen vil hun ikke rejse sig sammen med de andre for at blive lukket ud hvor de har deres sovepladser.

Det har aldrig været et problem før. Det skal måske nævnes at det begyndte efter vi var nødsaget til at få aflivet den gamle tæve der var mor til de to søskende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan være flere ting - måske er hun blevet bange for noget - der er sket et/nogle bestemte steder og forventer det kan ske igen. Hun kan også have ondt og derfor "gemmer" sig væk.

Jeg tror ikke det hænger sammen med at hendes mor ikke er mere - hunde sørger ikke på den måde som vi mennesker gør - dog kan det hvis den ældste af hundene har været "leder" af flokken - gøre at de som er tilbage skal hjælpes til at blive en samlet helhed igen.

Jeg har selv for ca. 2½ måned siden mistet min ældste og det har betydet at de to der nu er tilbage, har skullet hjælpes i visse situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom PinPoynter tænker jeg at du måske skal have tjekket hendes syn?  Min den ældste er næsten blind, ikke noget hun har reageret særligt på, så jeg opdagede det sådan set ikke før det var så slemt at hun begyndte at gå ind i ting hun ikke forventede var der...  Har dog oplevet lidt mere udadreagerende adfærd når vi går tur i mørke, hun har aldrig gøet af andre hunde, men det kan hun finde på nu på sene ture.  Tror simpelthen hun bliver forskrækket når de "pludselig" dukker op.  Hvis den hund vi møder har skabt sig og gøet på vej hen imod os er der ingen reaktion fra hende, for så ved hun jo den er der på forhånd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...