Hop til indhold

Hunde-sorg?


Rikkesten
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

I fredags måtte vi sige farvel til vores elskede 12 år gamle labrador. Og vi er knuste! 😭 Det er simpelthen så stort er tab for vores lille familie!

Men vi mennesker må jo finde ud af at tackle sorgen bedst muligt, selvom det lige nu virker umuligt at komme sig over. Min bekymring går mest på vores anden hund - en 6-årig westie, som har mistet sin bedste ven😢

De var helt ekstremt tætte, de to vovser. Westien var særligt knytter til sin “storebror”, som han har rendt i halen på hele sit liv. 

Nu hvor labradoren er væk, gør det jo helt utroligt ondt på os at se hvordan lillebror leder efter sin storebror hele tiden. Vi ville så gerne kunne hjælpe ham, så han ikke lider for meget. Vi prøver at aktivere ham, så han får tankerne adspredt. Men vi synes ikke det hjælper ham nok.

Hvad har I andre af erfaringer, når man har to hunde og mister den ene? Hvor længe går der typisk, før den stopper med at “mangle” den anden? Har I gode råd? Og tror I vi skal forvente værre reaktioner med tiden?

På forhånd tak for hjælpen

Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tager tid.

Vi lod halsbåndet ligge fremme, det gik Luna jævnlig og snuste til og bar rundt på de første dage efter.
Hun sørgede og vi lod hende. Hun blev aktiveret godt og vi lavede det hun elsker aller mest og så fik hun lov at sørge. Der gik nogen tid. Hun var dog så heldig at vores næste hund blev født og flyttede hjem til os knap 4 måneder efter og sikke en glæde det gav.

Så giv jeres lille lidt tid. Nogle gange reagerer de og andre gange gør de ikke og der er ingen rettesnor på hvor længe og hvordan.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mistede vores ældste beagle for ca. 4 måneder siden - vi havde da 3  - nu to. De to tilbageblevne fik lov at beholde hans kurv og tæpper - som de skiftevis lå i. Efter 8-10 dage  tog jeg den væk. Da hans urne kom tilbage - stillede jeg den på gulvet og de fik lov at snuse til den - jeg er ret sikker på de vidste hvad det var.

Det er vigtig at forsætte dagene som man altid har gjort det - det er min erfaring - at selv om du som menneske har det svært og er ked af det - så må man huske på at hunde har det på en anden måde og det nemmeste er at man ikke ændrer sine vaner i forhold til den eller de hunde der er tilbage.

Redigeret af Beaglepack
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres gode input. Jeg må bare prøve at give det tid - og prøve at beherske min egen fortvivlelse over at se lillebror så trist. For det hjælper ham nok ikke hvis han mærker at jeg er ked af det eller render rundt og pyldrer for meget om ham.

Man vil jo bare så gerne gøre det bedste, man kan:-)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...