Hop til indhold

Hund alene hjemme


Asta
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen. 
Jeg har længe overvejet om at få hund. Jeg går på gymnasium i 1.g.
Min mor er hjemme middag-eftermiddag, men hun kan ikke passe den for meget. I fremtidssigt skal jeg også bo væk fra hende, og kan ikke længere få hende til at holde den med selvskab. 
Samtidig skal jeg både studere, men også have et arbejde for at holde økonomien igang.

Hvor lang tid er ville den kunne være alene hjemme, og kan jeg eventuelt arbejde aften/sen eftermiddag, og så bare komme hjem tidlig eftermiddag? Det vigtigste er jo også at den har det godt, og jeg vil selvfølgelig prioritere den. Kan man måske have den med på noget arbejde, hvilket et?

Mange tak på forhånd. ☺️

Link til indlæg
Del på andre sites

Gymnasiet er et rigtigt dårligt tidspunkt at få hund på.  Som regel vil man gerne en masse sociale ting ved siden af, og det er bare ikke rigtigt en mulighed når hunden har været elene hjemme hele dagen mens man var i skole.  Så må man hjem og være sammen med den.  Derudover så kommer der jo til at ske rigtigt mange ting i dit liv i de næste par år.  Du har først et par år på gym, men hvad så bagefter?  skal du studere? skal du ud og rejse?  du skal flytte hjemmefra, det kan være rigtigt svært at få en lejebolig til rimelig penge hvor man har lov til at holde hund...

Vent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du klar over at når du får hund så har du ikke mulighed for at smutte i byen, være med til fredagsbar og så videre.
Du skal hjem fra skole for hunden skal luftes og aktiveres.

En hund kan sagtens være alene imens man er i skole/job, men så skal man også være klar til at være hjemme/sammen med hunden resten af tiden - man kan ikke lige smutte på job eller i byen.
Som Amocca siger så er det ikke nemt at finde lejelighed hvor man må have hund uden det koster kassen eller er noget værre bras.
Når du studerer, hvordan skal du få råd til hunden, forsikring, foder, sygdom , træning?

Men Amocca siger alle de kloge ting og jeg er helt enig.
De fleste rejser og får hunden i pension, men man kan ikke både læse, arbejde, feste og have hund. Desværre.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...