David J Skrevet Oktober 30, 2018 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2018 Hejsa Jeg er blevet lidt urolig angådende min hunds tandkød. Om det et normalt det skal de sådan ud. Er ikke klar over om det altid har været sådan. Det er ikke lige noget er har bidt mærke i. Han virker ikke plaget af noget, han spiser og drikker. Han har dog en dårlig ånde. Men tænker det kan skyldes flere ting racen er en schipperke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beaglepack Besvaret Oktober 30, 2018 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2018 Er det ikke "bare" pigmenteringen? Altså at tandkødet visse steder bliver sort. Alle mine hunde har pletvis sort tandkød. Hos visse racer ændre pigmenteringen sig forskellige steder over alt i huden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Oktober 30, 2018 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2018 Vores sorte hunde har også sort tandkød (den ene mere end den anden) og de har også sorte pletter på tungen. Den dårlige ånde kan komme af den smule tandsten der vist sidder der. Sørg for at hunden enten får børstet tænder eller får noget godt at tygge i (Ikke de der bløde moderne ting). Et godt stykke pandelappe eller lignende og gerne jævnligt. Men du har tjekket at den ikke har en pind eller stykke kødben eller lignende imellem tænderne der kan give dårlig ånde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts