Hop til indhold

Køb af brun pinscher


Amdersher
 Share

Recommended Posts

Det er tysk pinscher du mener? hvis det er så er der ikke så mange opdrættere i Danmark, den mest aktive er "Cassis heartbeat" på Falster. Den brune farrve er ikke godkendt og der laves derfor ikke ret mange hvalpe med den farve, jeg kender kun til et par kuld i Sverige, så hvis den skal være brun så skal i nok til Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

På 11/11/2018 den 16:02 , skade skrev:

Det er tysk pinscher du mener? hvis det er så er der ikke så mange opdrættere i Danmark, den mest aktive er "Cassis heartbeat" på Falster. Den brune farrve er ikke godkendt og der laves derfor ikke ret mange hvalpe med den farve, jeg kender kun til et par kuld i Sverige, så hvis den skal være brun så skal i nok til Sverige.

øhm...  den brune farve er da så absolut godkendt.  En tysk pincher kan være rød/brun eller sort med røde/brune aftegninger.   Tror dog kun der er den kennel på falster som du henviser til.  Har en kursist der har tyske pinschere - alle 3 røde/brune.  Hun har hentet sine i Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

21 timer siden, Amocca skrev:

øhm...  den brune farve er da så absolut godkendt.  En tysk pincher kan være rød/brun eller sort med røde/brune aftegninger.   Tror dog kun der er den kennel på falster som du henviser til.  Har en kursist der har tyske pinschere - alle 3 røde/brune.  Hun har hentet sine i Sverige.

Det er den røde du tænker på, der findes også en rød m. rust  som ikke er godkendt (den samme som dobermannen også kan ha)

Link til indlæg
Del på andre sites

31 minutter siden, Amocca skrev:

Ah ok.  Ja jeg tænker på den røde / brune version.  Troede det var den trådstarter mente.  Men ok, hvis der er andre farvevarianter end de to så har jeg aldrig mødt dem :)

Der er vist heller ikke så mange brune, der var snak om at de ville blive godkendt for nogle år siden, men det blev ikke til noget. Fulgte lidt med, da jeg også synes farven er fin. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...