Hop til indhold

Hvalp gø og bider os om aften


Lilleline
 Share

Recommended Posts

Vores dejlig hvalp gø helt vildt om aften når vi går i seng selvom han ligger i sengen oppe ved os eller i kurven ned i fodenden af sengen Og ligger og bider i os når han kan komme til det 

 

Redigeret af Lilleline
Link til indlæg
Del på andre sites

På 9.8.2019 den 14:58 , Sille12 skrev:

Hej,

Hvor gammel er hvalpen og hvilken race og hvad får den af aktivering i løbet af dagen/aftenen :-)

V.H. Sille

Han er en labrador/slædehund 12 uger. Han er alene hjemme i løbet af dagen da vi er på arbejde, hvor han kommer ud og bliver luftet om middagen, og så når jeg kommer hjem 15.30 går vi en lang tur og spiller lidt boldt inden jeg laver aftensmad, også når vi har spist får han smidt hans fodre i hele stuen, køkkenet og ude på terrassen så han kan bruge noget tid på at finde det. Derefter går vi en tur igen og en tur igen inden vi går i seng 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Som udgangspunkt vil jeg anbefale at du låner nogle hvalpebøger på biblioteket af Lone Greva eller Irene Jarnved, de har begge skrevet bøger om hvalpe.

En hvalp skal ud og have mange oplevelser og ikke lange gåture i den alder og så er det som pivpiv skriver, hovedet der skal bruges til at løse små opgaver, det trætter  på en god måde(fodersøg er godt). 

Kontaktøvelser og indlæring af forskellige ting i små 5 min. træningspas er også godt. Syntes I skulle melde jer på et hvalpehold med det samme. Der kan i få masser af hjælp.

Alle hvalpe bider i en eller anden udstrækning og kører op og har et stort tyggebehov, det stopper oftest når den har skiftet tænder i 5 mdr alderen.

Jeg ville give den noget at tygge i evt et kong ben eller en chuckit bold, det har min været glad for.

V.H. Sille

Redigeret af Sille12
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På 11.8.2019 den 07:38 , Sille12 skrev:

Hej,

Som udgangspunkt vil jeg anbefale at du låner nogle hvalpebøger på biblioteket af Lone Greva eller Irene Jarnved, de har begge skrevet bøger om hvalpe.

En hvalp skal ud og have mange oplevelser og ikke lange gåture i den alder og så er det som pivpiv skriver, hovedet der skal bruges til at løse små opgaver, det trætter  på en god måde(fodersøg er godt). 

Kontaktøvelser og indlæring af forskellige ting i små 5 min. træningspas er også godt. Syntes I skulle melde jer på et hvalpehold med det samme. Der kan i få masser af hjælp.

Alle hvalpe bider i en eller anden udstrækning og kører op og har et stort tyggebehov, det stopper oftest når den har skiftet tænder i 5 mdr alderen.

Jeg ville give den noget at tygge i evt et kong ben eller en chuckit bold, det har min været glad for.

V.H. Sille

Chuckit bolden ville jeg undgå - den stresser altså også....:hundifart::skraek:

Men ellers er jeg enig :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer siden, Hofferne skrev:

Chuckit bolden ville jeg undgå - den stresser altså også....:hundifart::skraek:

Men ellers er jeg enig :-D

Hej,

Min bruger chuckit bolden som en bideting. Jeg spiller ikke bold med hende, da det som du siger stresser mere end det gavner ;-) , den går bare ikke i stykker og derfor synes jeg at den er god ;-) 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

14 timer siden, Sille12 skrev:

Hej,

Min bruger chuckit bolden som en bideting. Jeg spiller ikke bold med hende, da det som du siger stresser mere end det gavner ;-) , den går bare ikke i stykker og derfor synes jeg at den er god ;-) 

V.H. Sille

Jeg har bare set hunde det tygger og tygger og tygger i de bolde - og det stresser dem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...