Hop til indhold

Fortryd handel


Gæst
 Share

Recommended Posts

Jeg har fortrudt salg af en hund. Der er ikke lavet en købsaftale og hunden er stadig registreret i mit navn. Køber er ikke interesseret i at lade handlen gå tilbage. Hvordan står jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

altså du har jo solgt hunden.

Jeg ville heller ikke lade sådan en handel gå tilbage hvis jeg var køber. 
Man kan vel ikke bare fortryde,
Men jeg ved ikke hvordan du står ren lovmæssigt, for i forbindelse med salget er du vel forpligtet til også at overføre hunden i købers navn. Det gør man da med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent juridisk ved jeg ikke, hvordan du står. Hvis der ikke findes dokumentation for, at køber har betalt for hunden og den ikke er blevet omregistreret, så kan det jo ret beset ikke bevises, at du har solgt den. Og så ved jeg ikke, om man kan "forlange" hunden tilbage. 

Men rent moralsk er det jo ikke okay. Som køber ville jeg blive noget bitter og rigtig ked af det, hvis sælger kom efter en handel og ville have hunden tilbage. Hvorfor har du fortrudt?

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Nala hiphop skrev:

Det vat en overilet handling, som jeg fortryder noget så grusomt...😢

Ingen handel med dyr bør være overilet - men du har solgt den og den har det godt hvor den er. For hundens skyld så lad den nyde livet i stedet for at den skal hives frem og tilbage.
Du må stå ved dine handlinger og selvom det er øv, så er det bare sådan det er.

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...