Hop til indhold

Jamen det er da en hanhund


Trei
 Share

Recommended Posts

Ret ofte når Ozzie hilser på nye mennesker (med eller uden hunde) så går mange pr automatik ud fra at hun er en hanhund. Nu synes jeg jo slet ikke at hun ligner en hanhund så jeg spørger nogle gange hvorfor de synes hun ligner én, jeg har fået forskellige sjove svar

 

1. Den er så mørk/sort

2. Det er en stor hund (det skal siges at Ozzie er helt almindelig schæfertævestørrelse, hannerne er noget større end hende)

3. Snor/halsbånd er sort (alle tæver bør måske gå i lyserød :lol:)

4. (min all time favorit) De fleste schæfere - er det ikke hanner?

 

Hvad med jer andre, oplever I også at jeres hunde sikkert er hanner eller tæver ud fra deres udseende? Jeg har fx en bekendt, der har en lille selskabshund og der mener mange at det klart må være en tæve - den ser jo så sød ud. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

4. (min all time favorit) De fleste schæfere - er det ikke hanner?

 

Det er løgn, det siger folk da ikke!? :shock:

:lol::lol::lol:

 

 

Der er også mange, der mener at Vinnie er en han. Det har sikkert også noget med størrelsen at gøre - eller med at her ude på landet kalder folk enten deres hund "den" eller "han" uanset køn. Mødte for nogle uger siden en familie, der omtalte deres egen tæve som "han" :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange skyder Tacco til at være en tæve og han er næsten 65 cm til skulderen :confused: Men det er selvfølgelig fordi han er kastreret så der er ingen kugler at kigge efter :-)

(og så måske fordi han helst vil sidde ned og tisse :oops::mrgreen: )

 

Måske også fordi han ser sød ud, min fornemmelse er at mange tror at alle de "søde" hunde nok er tæver imens de "skumle" må være hanner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er løgn, det siger folk da ikke!? :shock:

:lol::lol::lol:

 

 

Der er også mange, der mener at Vinnie er en han. Det har sikkert også noget med størrelsen at gøre - eller med at her ude på landet kalder folk enten deres hund "den" eller "han" uanset køn. Mødte for nogle uger siden en familie, der omtalte deres egen tæve som "han" :roll:

 

Jeg kan huske i hvert fald to der har sagt det, og de har skam også selv konkluderet at nogle tæver må der jo være i racen, men der MÅ nærmest være flest hanner. :lol:

 

Ej omtalte de deres tæve som han?? Hvad skete der lige der?

 

Uha ja, det med at kalde sin hund for den, det kan jeg ikke rigtig have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aww det tror jeg ikke de gør. :-D

 

 

Jo lidt, folk de siger tit: Det er godt nok en vild hund du har! Eller: nøj han er godt nok voldsom!

 

Han er jo temmelig lalleglad så når der kommer andre så selv om han godt kan blive stående eller siddende hvor han bliver bedt om så logrer han med alt untaget måske lige næsetippen :-) Og det tolker folk som at han er uopdragen og vild og en enkelt har ovenikøbet sagt at han er bidsk fordi han slikkede sig om munden da hun gik forbi med sin pudel :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

åhhh vi har så så frygtelig svært ved at forklare folk at Jason er en hanhund :roll: - Går endda til træning med nogen der godt ved han hedder jason og også kalder ham jason, men vedbliver at sige HUN når de snakker om ham :confused:

 

Den bedste jeg har hørt mht køn vs. race er "jamen - kan pudler godt være hanhunde? Jeg troede kun det var tæver...":rolleyes: ved ikke om det er her storken kommer ind i billedet?????:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste jeg har hørt mht køn vs. race er "jamen - kan pudler godt være hanhunde? Jeg troede kun det var tæver...":rolleyes: ved ikke om det er her storken kommer ind i billedet?????:mrgreen:

 

Jamen, så parrer schæferne og pudlerne sig måske med hinanden? Og hvis hvalpen er en hanhund, er det en schæfer, og hvis det er en tæve, er det en pudel? :mrgreen: :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jamen, så parrer schæferne og pudlerne sig måske med hinanden? Og hvis hvalpen er en hanhund, er det en schæfer, og hvis det er en tæve, er det en pudel? :mrgreen: :blink:

 

det må det være :mrgreen:

 

omg jason er jo a freak of nature så.....

 

hvad så med den der "schæfere og pudler må ikke lege sammen for pudler lugter af får og schæfere er hyrdehunde så schæferen æder pudlen"-kommentar gryn fik (jeg glemmer ALDRIG den kommentar!)- hvordan passer vi dét ind? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

det må det være :mrgreen:

 

omg jason er jo a freak of nature så.....

 

hvad så med den der "schæfere og pudler må ikke lege sammen for pudler lugter af får og schæfere er hyrdehunde så schæferen æder pudlen"-kommentar gryn fik (jeg glemmer ALDRIG den kommentar!)- hvordan passer vi dét ind? :blink:

 

Det er folk der har tæver (aka pudler) i løbetid, de vil ikke have at hannerne (aka schæferne) parrer deres tæver så derfor har de fundet på den der. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Det er folk der har tæver (aka pudler) i løbetid, de vil ikke have at hannerne (aka schæferne) parrer deres tæver så derfor har de fundet på den der. :mrgreen:

 

Det var en schæferejer der har serveret kommentaren med dyb alvor til Gryn :blink: Han har vidst ikke heeeelt læst på lektierne - hvornår har det været meningen at hyrdehunde skal æde de dyr de skal samle? det må være det de tænker, de hyrdehund: "ressourcebevogtning - lad ingen bjørne eller ulve få MINE lammekoteletter, jeg må hellere få dem samlet og føre dem herhen så jeg kan spise dem i ro og mag"

 

jeps, det må være det: langt om længe - sandheden om hyrdehunden kære venner!!!!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en schæferejer der har serveret kommentaren med dyb alvor til Gryn :blink: Han har vidst ikke heeeelt læst på lektierne - hvornår har det været meningen at hyrdehunde skal æde de dyr de skal samle? det må være det de tænker, de hyrdehund: "ressourcebevogtning - lad ingen bjørne eller ulve få MINE lammekoteletter, jeg må hellere få dem samlet og føre dem herhen så jeg kan spise dem i ro og mag"

 

jeps, det må være det: langt om længe - sandheden om hyrdehunden kære venner!!!!:5up:

*smiley der har fået noget alvorligt galt i halsen* OMG var det en schæferEJER? Herre du milde moses, jeg tror jeg var flækket sammen af grin! Mon der er nogen chance for at Gryn kan opspore ham og låne ham en lille bog der hedder "Schæfere - og hvorfor de ikke bør æde hverken får eller pudler" eller noget andet relevant læsestof. Jeg tror han ville have så godt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret ofte når Ozzie hilser på nye mennesker (med eller uden hunde) så går mange pr automatik ud fra at hun er en hanhund. Nu synes jeg jo slet ikke at hun ligner en hanhund så jeg spørger nogle gange hvorfor de synes hun ligner én, jeg har fået forskellige sjove svar

 

1. Den er så mørk/sort

2. Det er en stor hund (det skal siges at Ozzie er helt almindelig schæfertævestørrelse, hannerne er noget større end hende)

3. Snor/halsbånd er sort (alle tæver bør måske gå i lyserød :lol:)

4. (min all time favorit) De fleste schæfere - er det ikke hanner?

 

Hvad med jer andre, oplever I også at jeres hunde sikkert er hanner eller tæver ud fra deres udseende? Jeg har fx en bekendt, der har en lille selskabshund og der mener mange at det klart må være en tæve - den ser jo så sød ud. :mrgreen:

ja :mrgreen:

11november08669.jpg

 

 

de fleste folk tror at Akita er en han... altså bare fordi man er bygget som en kvindelig rusisk kuglestøder :rolleyes: ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...