Hop til indhold

Hvilken hunde-race?


OOO
 Share

Recommended Posts

Hej derude! 

Jeg er singel og 27 år. Jeg bor i en 2-værelseslejlighed i KBH. Efter mange års overvejelser, og et par ugers hunde-pasning, har jeg beslutte mig for at få hund. 
Som barn havde vi en border collie og to labrador hunde, men vi boede på en gård og ikke byen, som jeg gør nu. Det er første gang jeg som voksen skal have hund - så jeg brug for vejledning bl.a. ift.  hvilkenrace jeg skal gå efter. Jeg ønsker at få hund, fordi jeg gerne vil bruge tid sammen med den. Drømmescenariet er en følgesvend. Jeg er indstillet på, at læse, lærer og bruge tid på hunden. Her er alle mine ønsker: 

- Jeg ønsker at lave aktiviteter hvor hunden er med som f.eks. gå, løbe, vandre og svømmetur men også en chill i parken og en kop kaffe på en cafe med en veninde

- En hunderace, som jeg kan lære tricks, gå til hundetræning med måske på sigt lærer at gå uden snor i land-områder og løb ved siden af cyklen

- Størrelse: middel-stor

- En hun som kan være alene ca. 7 timer 3 gange om ugen... og gerne uden at gø enormt meget (naboer)

- En easy-going hund, som jeg kan tage med på vandretur og som sagtens kan være med hos mine forældre og venner

- Bonus ønske er, en nogenlunde allergivenlig hund, da min bror er allergisk
 

Umiddelbart har jeg mødt så mange skønne doodle mixes, så dem er jeg ret hooked på. Men frem for alt ønsker jeg dog at anskaffe en race, som er mest realistisk ift. min livsstil. Drømmescenariet er at få hvalpen til sommer, så har jeg 6 ugers sommerferie (studerede) til at være sammen med hvalpen. Håber I kan vejlede mig :-)
 

Redigeret af OOO
Link til indlæg
Del på andre sites

Drop de der doodles, der avles på ALT skravl og de er slet ikke allergi venlige.
Hvis din bror har allergi og du ønsker han skal have noget med hunden at gøre, så få undersøgt HVAD ved hunden han er allergisk for - nogle er for pelsen andre er for deres skæl i huden/Pelsen og det har alle hunde - selv hårløse.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...