Hop til indhold

Svar fra dyrlægen


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Jeg er heller ikke speciel vild med det men lige nu er jeg lidt blank på hvad jeg ellers skal prøve :-)

 

Gudrun dyrlæge er bestemt en af overvejelserne og hvis manden alligevel syntes Tacco skal af med knoppen sp kan han jo være ligeglad med hvad jeg gør ved ham.

 

Fik jeg lige fortalt ham i et mindre hysterisk anfald!!

 

Dejligt du har hende i tankerne:) Sad ligeog tænkte på at forslå dig det.

 

Men sikke noget altså, jeg håber taccokan få det tåleligt i det mindste. :ae: Hvad er det for noget shampoo han skal vaskes i?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 157
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg aner ikke hvad det løber op i for det fik jeg ikke spurgt om.

 

Men Jannik er lidt af den holdning at hvis hunden ikke kan holde sig i live af sig selv så kan den lige så godt komme af med hovedet.

Mærkelig mand :confused:

Hør ham om han kan holde sig i live uden dig? og hvis ikke om han så vil miste hovedet ? han får sku et nakkedask af mig :evil:

 

Ang. sofa, så find en læder sofa, min datter har støvmide allergi og katteallergi, vores søn har astmatisk bronkitis der bryder ud ved sygdom.

I lædersofaer kan støvmiderne ikke sidde fast, de bliver ordnet med læderfedt hver 3 måned også. Cujo sover i vores sofa når vi ikke er hjemme og de få hår han efterlader er til at få af uden problemer, husk jo flere hundehår også flere støvmider, de guffer det i sig.

 

Husk udluftningreglerne. 2-3 gange om dagen i 10 minutter, det SKAL være gennemtræk.

 

dyner puder ect. skal vaskes hver 6 uge cirka, det er så længe der tager for en støvmide æg at udklække. De dør ved 60 grader.

 

Men du kan finde mange flere råd på

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/allergistoevmider.htm

 

allergi "venlige" betræk ect. virker ikke viser nye test.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hør ham om han kan holde sig i live uden dig? og hvis ikke om han så vil miste hovedet ? han får sku et nakkedask af mig :evil:

 

Ang. sofa, så find en læder sofa, min datter har støvmide allergi og katteallergi, vores søn har astmatisk bronkitis der bryder ud ved sygdom.

I lædersofaer kan støvmiderne ikke sidde fast, de bliver ordnet med læderfedt hver 3 måned også. Cujo sover i vores sofa når vi ikke er hjemme og de få hår han efterlader er til at få af uden problemer, husk jo flere hundehår også flere støvmider, de guffer det i sig.

 

Husk udluftningreglerne. 2-3 gange om dagen i 10 minutter, det SKAL være gennemtræk.

 

dyner puder ect. skal vaskes hver 6 uge cirka, det er så længe der tager for en støvmide æg at udklække. De dør ved 60 grader.

 

Men du kan finde mange flere råd på

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/allergistoevmider.htm

 

allergi "venlige" betræk ect. virker ikke viser nye test.

 

Godt argument :5up: Ej jeg tror nok han skal give sig, det plejer han når jeg bliver tilstrækkelig stædig og i det her tilfælde er jeg MEGET stædig.

Det er helt fair at opgive hvis behandlingen ikke virker men det er sgu ikke fair at opgive uden at have prøvet.

 

Tak for de mange gode råd, vi har heldigvis næsten lige købt nye lædersofaer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber I finder en hverdag der fungere for jer :-D

 

Jeg vil dog også foreslå dig evt. at prøve Gudrun i Beder - hun har "kureret" en af mine kollegaers hund for allergi. Eller det er vist rettere sådan at det kan holdes væk med få behandlinger om året. Gudruns regninger dækkes af sygeforsikringen.

 

Jeg vil såmænd også gerne give ham manden din ret - dog forstået på den måde at man selvfølgelig prøver at se om man kan behandle hunden først. Hvor jeres grænse så ellers går for hvad der er OK mht. medicinering osv. ja det skal I jo finde ud af :-D

 

Held og lykke :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der bestilt tid hos Gudrun så med mindre at Jannik går helt i baglås over det så skal vi derned på mandag kl 16.30 :-)

 

Held og lykke med det - håber hun kan hjælpe ham, så I måske kan slippe for noget af medicinen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med det - håber hun kan hjælpe ham, så I måske kan slippe for noget af medicinen :-D

 

Han ville undre mig hvis han sagde nej til det :???:

 

 

Held og lykke, så må vi lige krydse fingre for at hun finder noget der virker nemt o(og billigt) :blink:

 

Håber du giver en opdatering.

held og lykke med det, som en anden har skrevet: man kan håber han kan slippe for noget af medicinen.

 

Håber at du finder en løsning :ae:

 

Jeg krydser både fingre og tæer for, at Gudrun kan hjælpe jer.

 

Det er bare noget rigtig øv. :ae: :ae:

 

Held og lykke :ae:

 

 

 

Tak skal i have :-D

 

Nu prøver vi at køre ned til Gudrun og ser hvad hun siger, Jannik var overraskende positiv overfor det.

Vi er blevet enige om at hvis Tacco skal leve på prednisolon eller andet binyrebarkhorhormon hver dag resten af hans liv så siger vi stop. det er ikke fair overfor ham og han bliver lidt mærkelig i hovedet når han får prednisolon.

Så vi krydser ingre for at Gudrun kan gøre noget :5up:

 

Selvfølgelig kommer der en opdatering :-) Jeg er meget taknemmelig for alt jeres støtte og alle jeres gode råd :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi krydser fingre for jer :5up:

 

Jeg håber og beder til, at Gudrun kan gøre noget for Tacco :ae:

 

Føler med dig, det må være hårdt for jer :ae:

 

 

Tak tak :-) Ja det er rigtig hårdt, også fordi det er så forvirrende at finde ud af hvad der er det bedste for pletøglen.

Jeg har snakket med vores egen dyrlæge idag og han holder lidt igen med at bestille indsprøjtningerne indtil vi hører hvad Gudrun har at sige. For så ham sagde: hvis hun havde et bedre bud på behandling så var det måske at foretrække frem for alle de sprøjter.

Dejligt at dyrlægen er forstående overfor at vi også prøver noget andet. Hos Gudrun sagde de at det måske kunne kombineres så han fik sprøjter og samtidig bahandling hos hende og det er vores egen dyrlæge også med på. Så lige nu er vi lidt optimistiske fordi det ene ikke nødvendigvis udelukker det andet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

skønt at hører at dyrelægen er med på at prøve andet end indsprøjtninger og også er frisk på at samarbejde med gudrun...

 

Desværre hører man jo tit at "der er ikke andre der skal blande sig i mit arbejde" attetyder fra dyrlæger.

 

Og så lige en gang krydsede fingre for at det hjælper:!:

Link til indlæg
Del på andre sites

skønt at hører at dyrelægen er med på at prøve andet end indsprøjtninger og også er frisk på at samarbejde med gudrun...

 

Desværre hører man jo tit at "der er ikke andre der skal blande sig i mit arbejde" attetyder fra dyrlæger.

 

Og så lige en gang krydsede fingre for at det hjælper:!:

 

Lige præcis, jeg er også vildt glad over det :-)

 

Og tak for de krydsede fingre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hatten af for dyrlæger der anerkender andres evner og ekspertiser :5up:

 

Og så ellers masser af :ae: til jer fra Noomi og mig. Jeg kan desværre ikke byde ind med selv det mindste, for jeg har absolut ingen erfaring (heldigvis) med allergi, men tanker og ønsker om god bedring det KAN jeg da give :ae:

 

 

God bedring ønsker varmer også :-)

 

Og mig der ellers altid har syntes at sådan noget "hokus pokus" behandling var noget tosset noget. Det ender med at jeg bliver omvendt :-D:mrgreen:

Bare det hjælper pletøglen så er jeg glad :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring ønsker varmer også :-)

 

Og mig der ellers altid har syntes at sådan noget "hokus pokus" behandling var noget tosset noget. Det ender med at jeg bliver omvendt :-D:mrgreen:

Bare det hjælper pletøglen så er jeg glad :5up:

 

Så vidt jeg er informeret er det langt fra (kun) "hokus pokus" men om det så var 100% hokus pokus så fred være med det, hvis det hjælper :mrgreen: :5up:

Vi krydser fingre og venter på en opdatering :blink: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg er informeret er det langt fra (kun) "hokus pokus" men om det så var 100% hokus pokus så fred være med det, hvis det hjælper :mrgreen: :5up:

Vi krydser fingre og venter på en opdatering :blink: :ae:

 

Ja lige præcis. Som Jannik og jeg snakkede om så hjælper alternativ behandling jo mest på de mennsker der tror på det. Fordelen ved hunden er jo så at det egentligt er ligemeget om Jannik og jeg tror på det. Hvis vi følger hendes råd og det virker så er det jo fantastisk og hvis ikke det virker så er der ingen der ved hvordan han ville have haft det uden hendes behandling alligevel :-)

 

Opdatering kommer selvfølgelig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...