Hop til indhold

svar fra min dyrlæge.....


Gæst aktivhund
 Share

Recommended Posts

Gæst aktivhund

Nå,

Nu har Alex jo gennemgået alverdens undersøgelser, tørstetest, blodprøver, indsprøjtninger, medicin, 4 x antibiotika indenfor 1,5 måned osv osv osv *suk*

 

De har hverken kunne finde hårsækmider, skab, for lavt stofskifte, sukkersyge, hjerte lunge orm ja, jeg kunne nævne en masse ting de har undersøgt for....

INTET er fundet.

 

Han har jo døjet med hudbetændelse, hårtab om øjne og andre steder på kroppen, udover dette har han lige fra jeg fik ham haft RIGTIG dårlig mave :-( Det er altså lang tid, og han har konstant tarmluft, så ingen kan holde ud at være sammen med ham (hvilket vi selvfølgelig er alligevel ;)

 

Problemet med den voldsomme tarmluft (tro mig det er virkelig slemt og meget!) er at det kan give mavedrejninger + at hunden tydeligvis ikke har det godt med maden eller maven.

 

Huden er der kommet lidt tjek på efter antibiotika + medicin bade.

Men det er selvfølgelig kommet af noget.

 

Det de mener det her skyldes, er allergi! (det kan både vise sig i tarmen og huden)

De kan åbenbart ikke tage blodprøver før han er 1 år, for at være helt sikker - men de virker ikke som om de er i tvivl.

 

Så planen er:

 

2 Veterinær sygeplejersker med forstand på allergi laver en foderplan til ham - specielt - netop fordi han stadig er hvalp.

Han skal have allergifoder fra Hills z/d (7, 5 kg = 400-500 kr)

og udover dette en masse zoolac + rå laks (for at give ekstra protein) + kalk og magnesium (vist nok) noget specialt til hunde. + essentielle fedtsyrer 3+6+9

- Tro mig, det her bliver en RIGTIG dyr omgang :-( Det sagde de også derinde....

 

Nå, men man er jo villig til at gøre alt, og der er ingen tvivl om at de ved hvad de gør.

Men øv hvor gør det ondt at have en så syg hunni :-(

 

Det der bekymrer mig mest lige nu er, at det bliver pokkers svært at finde på godbidder til ham træningsmæssigt + han må heller IKKE få tyggeben (hvilket han får hver dag, specielt når han skal være alene)

 

Han må KUN som godbidder få fisk - intet andet kød.

 

Alle opfindsomme og gode råd ang. hvordan man kunne lave spændende godbidder er velkomne ;)

 

-Jeg smutter på stranden nu.... puha..... og sikke langt dette bliver, gad vide om nogen af Jer kommer igennem det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh nej, det er jo ikke det svar man håber på. I skal have sådan en her :ae:

 

Jeg har selv en hund, der bare eeeeelsker fisk, så jeg har et par ideer til fiskegodbidder som jeg lige vil slynge ud.

 

Hennes Petfood laver sådan nogle lækre laksegodbidder, som Ozzie og jeg er meget begejstrede for - du kan se dem herinde under produkter http://www.henne-pet-food.dk/ Du skal nok vælge dem der hedder Lakse Krønch, de er lavet af 85% laks og 15%fiskemel mener jeg, så mon ikke Alex må få dem. De andre der hedder Lakse Guf mener jeg der også er noget korn-agtigt i, så de er nok ikke gode. Du kan købe godbidderne i en del dyrehandler udover på Hennes hjemmeside.

 

Du kan også købe en del lækre fiskegodbidder hos Olivers som sagtens kan bruges til træning.

 

Hvis du selv gider lave godbidder så kan du købe noget lys fisk - det kan man godt få ret billigt, fx hvis der er tilbud. Skær fisken ud i små stykker og tør dem i ovnen ved lav varme til de er hårde. Det er meget populært herhjemme og de er absolut også træningsvenlige.

 

Af den lidt mere "våde" slags fiskegodbidder Ozzie får bruger jeg selv meget sild, det koger jeg bare og det er noget smattet at stå med men det er super til fx godbidssøg eller til at fylde i en kong e.l.

 

Mht tyggeben tænker jeg om du mon kan bruge nogle større tørrede fisk så der er lidt at gnave i for ham... jeg mener at der er nogle der før har nævnt det, mon ikke de kommer på banen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå,

Nu har Alex jo gennemgået alverdens undersøgelser, tørstetest, blodprøver, indsprøjtninger, medicin, 4 x antibiotika indenfor 1,5 måned osv osv osv *suk*

 

De har hverken kunne finde hårsækmider, skab, for lavt stofskifte, sukkersyge, hjerte lunge orm ja, jeg kunne nævne en masse ting de har undersøgt for....

INTET er fundet.

 

Han har jo døjet med hudbetændelse, hårtab om øjne og andre steder på kroppen, udover dette har han lige fra jeg fik ham haft RIGTIG dårlig mave :-( Det er altså lang tid, og han har konstant tarmluft, så ingen kan holde ud at være sammen med ham (hvilket vi selvfølgelig er alligevel ;)

 

Problemet med den voldsomme tarmluft (tro mig det er virkelig slemt og meget!) er at det kan give mavedrejninger + at hunden tydeligvis ikke har det godt med maden eller maven.

 

Huden er der kommet lidt tjek på efter antibiotika + medicin bade.

Men det er selvfølgelig kommet af noget.

 

Det de mener det her skyldes, er allergi! (det kan både vise sig i tarmen og huden)

De kan åbenbart ikke tage blodprøver før han er 1 år, for at være helt sikker - men de virker ikke som om de er i tvivl.

 

Så planen er:

 

2 Veterinær sygeplejersker med forstand på allergi laver en foderplan til ham - specielt - netop fordi han stadig er hvalp.

Han skal have allergifoder fra Hills z/d (7, 5 kg = 400-500 kr)

og udover dette en masse zoolac + rå laks (for at give ekstra protein) + kalk og magnesium (vist nok) noget specialt til hunde. + essentielle fedtsyrer 3+6+9

- Tro mig, det her bliver en RIGTIG dyr omgang :-( Det sagde de også derinde....

 

Nå, men man er jo villig til at gøre alt, og der er ingen tvivl om at de ved hvad de gør.

Men øv hvor gør det ondt at have en så syg hunni :-(

 

Det der bekymrer mig mest lige nu er, at det bliver pokkers svært at finde på godbidder til ham træningsmæssigt + han må heller IKKE få tyggeben (hvilket han får hver dag, specielt når han skal være alene)

 

Han må KUN som godbidder få fisk - intet andet kød.

 

Alle opfindsomme og gode råd ang. hvordan man kunne lave spændende godbidder er velkomne ;)

 

-Jeg smutter på stranden nu.... puha..... og sikke langt dette bliver, gad vide om nogen af Jer kommer igennem det :mrgreen:

 

Har du prøvet at kontakte WSG herinde fra da hun selv har en hund som lider af allergi.

 

Ellers vil jeg anbefale at prøve at kontakte

 

http://www.vethudklinik.dk/page4.html.

 

God bedring :ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

åhh nej sikke en omgang her er :ae: lidt, men dog noget trøst og så et stort håb for at i finder kuren så hunni kan få det godt...

 

Fiske godbidder skal jeg ikke være klog på, men ville også antage at tørret fisk sån i hele stykker kunne gøre det ud for gnaveben...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ér bare ikke særligt sjovt, når tingene ikke rigtig kører for vaps :cry: :cry:

 

Ang. tarmluft ville jeg overveje at bruge zoolac ca. hver 3. dag præventivt, eller oftere efter behov - det brugte jeg til Lucki, da han dannede megen tarmluft, det fokus på forholdet mellem hvile - spise - motion. Har du prøvet at holde ham i ro i nogle dage til en uge? Og hvis så, har den nogen effekt på tarmen?

 

Jeg er begyndt at give Jacki Hokamix 30 præventivt til at stramme sener og ledbånd op - samme firma laver Hokamix Forte, som skulle være god til allergi hunde, men har desværre ingen erfaring med produktet :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvis du er villig til alt, som du skriver, så har jeg to forslag.

 

Det ene er at få Alex tjekket af en hundekiropraktor idet allergi kan forårsages af skævt trykkede ryghvirvler.

Dette fordi immunforsvar og organer korresponderer direkte med nakke/ryghvirvler.

 

Det andet er at opsøge dyrlæge/alternativ behandler Gudrun Frantsen i Beder ved Århus. Hun har hjulpet utrolig mange hunde som traditionel medicin ikke har kunnet hjælpe.

Gudrun bruger også kiropraktik.

 

Jeg har selv brugt kiropraktik meget til mine hunde og Pelle bliver behandlet af Gudrun.

 

God bedring til ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

på et tidspunkt måtte sheila også kun få fisk som godbidder, det var svært.

 

Hennes og olivers laksegodbidder er gode. Fish for dogs har nogle fiske guffere også i større stykker.

 

Sildefilterer er gode som frosne rå eller som tørrede i ovnen. Skal du have noget der varer længere, kan du fylde en kong eller et marvben, med hans mad blandet med godt og fryse. Den tager lang tid at tømme og giver noget tygge arbejde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla elsker fisk, så hun får hjemmelavet hundemad med fisk og som godbidder bruger vi olivers crunchy fish (jeg har dog ingen ide om hvorvidt der er andet i end fisk, så det skal du nok undersøge)...

 

Jeg koger også fisk (rødspætte er hendes favorit), blender det og laver det til små boller som jeg bager i ovnen... de er yummy :mums: siger Karla, selvom hele huset stinker af fisk efetr jeg har været igang :mrgreen:

 

Jeg håber du finder den rette kombination til din vaps, for det er da en træls situation i står i...

 

Mine svigerforældres hund kan heller ikke tåle tyggeben og tyggestænger, dem får den forfærdelig diarre af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...