Hop til indhold

Cavapoo/cockerpoo/doodle


Doodle13
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver at læse lidt op på hunde som cavapoo/cockerpoo/doodle... Jeg synes ikke jeg kan finde god litteratur om disse racer (jeg ved godt det er blandinger og ikke rene racer) men er der mon nogle her der kender til god litteratur - online eller på bogform/andet..? 

Link til indlæg
Del på andre sites

Siden det er krydsninger som alle andre og som nogle bare opfinder et "fancy" navn for, så skal du nok nærmere lede om læsestof omkring krydsninger.

Man ved ikke en dyt om hvilke værdier fra hvilke forældre der kommer i hvalpene. Nogle kan være godt blandet, andre ligne mor og nogle far og ja nogle ligner noget man ikke ved hvad er fra - både af sind og udseende og samme kuld kan være sådan en pærevælling.

Vil du have en krydsning, så vælg i det mindste fra et sted hvor de er mand nok til ikke at give dem et opdigtet "racenavn" og hvor forældrene er tjekket med tests og røngten (ikke bare en dyrlæge der siger de er fine).

 

Men med stamtavle når man længst på mange punkter, fremfor nogle der vil tjene guld på et fancy hjemmeopfundet navn.

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...